אולי משום שלא ציפיתי לדבר מהנסיך צ'ארלס, בעיקר לנוכח העובדה שכבר שנים משמיצים אותו ואת האישה שאיתו, קמילה, הוכיתי בתדהמה אצילית כששודר אחד מנאומי ההספד שנשא לאמו.  המלך החדש היה רגיש ומרגש, מרשים וכובש, ועם זאת מאופק. כך, פתאום הוא נראה כמי שבגר והוכשר בול לתפקיד המורכב שהגורל זימן לו. ברגע הזה נאנחתי לצד אשתי, חובבת תרבות בריטית ומכורה לסדרה ״הכתר״, ותוך לגימת תה קמומיל ונשנוש כריכים המעוטרים במלפפון קריר, שמחנו שלמרות מות המלכה, עדיין יש סדר בעולם המטורלל הזה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בארמון בקינגהאם נשמעה קריאה, והממלכה נוע תנוע. בעודנו מקנחים ברפרפת נעימה לחך, לפתע חשכו עיניי. ברגע פורמלי אחד החווה המלך בגסות לעבר אחד מנתיניו שיפנה חפצים שהיו מונחים על השולחן אחת־שתיים. לדרישה של השליט הטרי נוסף גם פרצוף זועף על גבול העווית. בן רגע הפך מהאיש המנומס בתבל לתרח זקן בלתי נעים בהחלט. התנהגות לא יאה בכלל לריבון הממלכה המאוחדת. זו לא הייתה הפעם הראשונה בחיים שטעיתי בהערכת האדם שנמצא מולי. לא פעם בטחתי באנשים שמאוחר יותר רימו אותי חזק, הכנסתי לחיי נבלות ומניפולטורים ודחיתי מעליי למרבה הצער גם אנשים שהיו ראויים והוכיחו בהמשך הדרך שהם משכמם ומעלה. 

ברשימה הזו יש שלושה מקרים שבולטים מעל כולם. הראשון כבר פורסם ונחשף במדיה ועדיין הוא בלתי נשכח ובדיעבד קצת מצחיק. בזמנו פגשתי דרך מי שהיה חבר, אדם שהציג עצמו כברוקר רב־מעללים. הוא היה משכנע, לא זוהר, יעיל ופקידותי במידה המדויקת. כזה שקשה לחשוד בו במבט ראשון, מה שיצר את מצג השווא המושלם. הלכתי שולל אחרי הכסות, רק לגלות כעבור שנים שמדובר ברמאי מיומן שלקח לי את הכסף וגם את התמימות (הוא נשלח לכלא ועד היום חייב לי כספים שכנראה לעולם לא ישובו אליי). בסיום התקרית הבנתי שגאון פיננסי כבר לעולם לא אהיה.

הסיפור השני נוגע לזמרת ידועה מאוד. בתחילת דרכה, כשעדיין חיפשה את הפריצה, ניהלה מערכת יחסים לא קצרה בכלל עם אחד מחבריי. הזמרת השאפתנית הופיעה אז בכל מקום שפתח את שעריו בפניה. חברי, שהתבקש על ידיה ללכת לכל אחת מהופעותיה, לא העריך את שירתה ואת הנועזות המוזיקלית שלה, ואחרי שנשבר לו ביקש שאצטרף אליו כדי להקל את הסבל. כך עשיתי. בתום המופע, שהתנהל מול בר אפלולי וריק, שאלה אותי מה דעתי והצעתי לה בתגובה לחשוב על מקצוע אחר. לא אמרתי לה שהמוזיקה שלה אינה לטעמי. חלילה. פשוט ציינתי שהתחום קשה ולא יציב וייתכן שתתקשה למצוא פרנסה בטווח הארוך. כעבור מספר חודשים פרצה בענק, וכיום היא ממלאת היכלי תרבות ושורפת את המסך. מאז הבנתי שכנראה אינני גאון מוזיקלי.

המקרה השלישי מתחיל בימי רווקותי הרחוקים. בזמן ההוא פגשתי אישה צעירה ונאה. היא מצאה חן בעיניי ואני להבנתי גם בעיניה. אבל לתחושתי היא הייתה פרועה מדי. חסרת יציבות וכיוון. היא אהבה בילויים וכו׳, ואני רציתי משפחה. חיזרנו זה אחר זה, שוחחנו רבות לאורך זמן רב ובסוף ויתרתי. היא פשוט לא נראתה לי אדם שאוכל לבנות איתו עתיד. והנה, השבוע פתחתי את אחד העיתונים הכלכליים וראיתי לתדהמתי את חיוכה הצחור מונצח על פני עמוד שלם. היא מונתה לאחד התפקידים החשובים בישראל. מינוי מקצועי. במאמר היללו את מקצועיותה ושכלה החריף, ציינו שיש לה בעל ושני ילדים וניבאו לה עתיד גדול ומזהיר. אחרי שהמידע שקע, חייכתי ושבתי לצפות בערוץ סקיי הבריטי. שקט, המלך עומד לשאת עוד נאום. יחי המלך