ההתפרקות של ימינה עצובה. איילת שקד עוד נלחמת, מלחמה די אבודה. מתן כהנא מצא מקום במחנה הממלכתי, וטוב שכך. אביר קארה, בולדוזר שעשה לא מעט למען בוחריו, הקים מפלגה. שירלי פינטו במנחה הממלכתי, יום טוב כלפון, איש טוב, עם שקד. מי שנפלטו מהחיים הפוליטיים, נכון לעכשיו, הם צבי האוזר ויועז הנדל.

אני מכיר את שניהם ומלווה אותם מקרוב. כן, הם טיילו בין מפלגות וטרפדו את "חוקי הנאשם" ויכול להיות שהרוויחו את סבלותיהם ביושר. הם מושכים כעת כמויות מסחריות של שמחה לאיד מכל הכיוונים. אני לא נמנה עם השמחים. האוזר הוא אידיאולוג אמיתי ואיש רציני. אני לא חולק חלק מהאידיאולוגיה שלו, אבל מכבד אותה. הנדל היה מהטובים בשרי הממשלה. אולי הטוב שבהם. הוא עשה גם שגיאות, אבל הוביל מהלכים אמיצים והשפיע על חיינו השפעה ניכרת בזמן המועט שעמד לרשותו.

הנדל הוביל את המבצע הנרחב לפריסת סיבים אופטיים בישראל והדביק את הפער שנוצר בינינו לבין העולם הנאור. כמעט בבת אחת עלינו למקום 22 מתוך 180 במהירות אינטרנט ממוצעת בישראל. הוא הוביל את הצלת והפרטת הדואר, הוא ביטל את הפיצול הבירוקרטי והמיותר בין תשתית האינטרנט לספק. סגר את רשתות דור 2 ודור 3, כדי לפנות תדרים לדור 5, ניסה לגדוע את המונופול הרבני המפוקפק על הסלולר בעולם החרדי, הוביל את הרפורמה בטלפון הביתי הנייח ועוד ועוד.

הנדל עשה את השגיאות שלו. הוא משלם עליהן עכשיו. אבל הוא דוגמה לפוליטיקאי יעיל, אמיץ, שבא לדבר פחות ולעשות יותר. הוא, כמו גם כמה מחבריו, יחסר בכנסת הבאה, ובכלל.