התנהגותו המופקרת של בנימין נתניהו בכל הקשור למו"מ על המים הכלכליים בין ישראל ללבנון היא, לבדה, סיבה מוצדקת לא להצביע עבורו בבחירות האלה, ובכל בחירות עתידיות. זו אינה הגזמה. זו האמת.

"לא נתפשר על האינטרסים שלנו": לפיד הורה לדחות את הערות לבנון להסכם
לפיד: "מבין את התסכול של אלה שלא הצליחו להשיג הסכם"; נתניהו: "ישראל בסכנה"

במשך שנים ארוכות אני טוען שמכל ראשי הממשלה שהיו כאן, היחיד שיעדיף פעולה לטובתו האישית על פעולה לטובת המדינה הוא בנימין נתניהו. האיש מוכיח את הטענה הזו פעם אחר פעם אחר פעם. הוא כבר השאיר את המדינה בלי תקציב, רק כדי לדקור את בני גנץ, שרימה את בוחריו והסכים "להיכנס מתחת לאלונקה" אחרי שנתניהו הפציר בו והבטיח ש"אפנה את מקומי בנובמבר בלי טריקים ובלי שטיקים".

הוא כבר הצטלם לסלפי זחוח עם המאבטח מהשגרירות בירדן, איבד את היחסים עם המלך עבדאללה ואחר כך את מובלעות צופר ונהריים, רק כדי לגזור עוד כמה לייקים ברשתות. הוא כבר שחרר 1,100 מחבלים, מתוכם 400 רוצחים, וחתם על עסקה שאולמרט ה"שמאלן" סירב לאשר, רק כי היה נדמה לו שזה מה שירגיע את מחאת הקיץ, שאיימה על שלטונו.

זו רשימה חלקית מאוד. בפעם הזו, הוא שבר את כל שיאיו הקודמים. הוא יכול להיות זה שהדליק את כל המזרח התיכון, רק כדי לשכנע כמה מתלבטים בציונות הדתית שיצביעו עבורו, או לפחות שלא יצביעו עבור איילת שקד, כדי שהגברת תירגע.

לפני כיפור נאם נתניהו בכנס בחירות ברחובות. נאום שכולו שקרים. מילת אמת לא הצלחתי לדלות ממנו. הנה הטקסט, מילה במילה: "נסראללה איים על יאיר לפיד ואמר לו תחתום, או תחטוף! ככה. אז יאיר לפיד בבושת פנים נכנע. אני סירבתי לחתום על הסכם הכניעה הזה, ויאיר לפיד תוך שלושה חודשים חתם על הסכם כניעה שבו הוא מעביר שטח ריבוני של מדינת ישראל, שטח שלכם, לידיים של חיזבאללה. שבו הוא מעביר שדה גז, מיליארדי דולרים, לידיים של חיזבאללה. זה הגז שלכם. זה הכסף שלכם.

"יאיר לפיד התנגד להוצאת הגז פעמיים, ועכשיו הוא רץ להוציא את הגז מהמים בגבול הלבנון ולמסור אותו לידי נסראללה וחיזבאללה. ומה נסראללה יעשה עם הכסף הזה? יבנה שכונות?? לא שמעתי, יבנה שכונות?? יבנה מתנ"סים? לא!!! הוא יקנה טילים ויתחמש ברקטות. אתם יודעים לאן זה יכוון. עלינו. בושה וחרפה".

אין בעברית אוצר מילים עשיר מספיק להביע את גודל החרפה של הטקסט המביש הזה. נתחיל בשקרים הבסיסיים: בניגוד למה שאמר נתניהו, לפיד לא חתם על שום הסכם עם לבנון ("לפיד תוך שלושה חודשים חתם על הסכם כניעה"). אין הסכם. מה שיש זו הצעה של המתווך האמריקאי. ישראל, בהמלצת כל גורמי הביטחון והגורמים המדיניים, נטתה להסכים.

הלבנונים העבירו במוצ"ש דרישה לתיקונים. לפיד סירב להמשיך להתמקח ופוצץ את המו"מ. זה המצב, נכון לעכשיו. לא, מר נתניהו. לפיד לא חתם על ההסכם שאתה סירבת לחתום עליו. ועוד משהו: אתה מעולם לא סירבת לחתום על ההסכם הזה. הוא לא היה קיים בתקופתך. המו"מ לא הבשיל. ולכן אתה משקר. פעם נוספת. בתקופתך היינו רחוקים מהסכם בערך כמו שאתה רחוק מהאמת.

הלאה: נסראללה לא איים על לפיד ולא אמר לו "תחתום, או תחטוף". אם נתניהו לא היה מסרב באופן קבוע להתייצב לעדכונים אצל לפיד, כפי שעושה כל יו"ר אופוזיציה שהמדינה חשובה לו, הוא היה יודע את האמת. הנה האמת: כל גורמי הביטחון מאוחדים בדעה שההסכם, במתווה האמריקאי שלו, טוב וחיוני לישראל. הם מאוחדים בדעה שההסכם יחליש את נסראללה ואת איראן, ובעיקר את התלות של לבנון במכליות הנפט האיראניות שמאפשרות לתושבי ביירות שלוש־ארבע שעות חשמל ביממה. הם מאוחדים בהערכה שההסכם יביא ביטחון ויציבות לחזית הצפונית כולה.

האמת היא ששני האנשים שמתנגדים להסכם על המים הכלכליים הם חסן נסראללה ובנימין נתניהו. לא בהכרח בסדר הזה. הסיבה: נסראללה יאבד בגלל ההסכם הזה הרבה נקודות בדעת הקהל הלבנונית, ואת המנוף הכלכלי הגדול שלו (הסיוע האיראני). נתניהו יאבד הרבה נקודות בדעת הקהל הישראלית. ועוד ערב בחירות.

הלאה: לפיד לא מעביר "שטח ריבוני של מדינת ישראל לידי חיזבאללה". השקר הזה שקוף, גס, מזעזע ומתועב במיוחד. המים הכלכליים נטולי ריבונות. זה לא שטח ריבוני ישראלי. אין ריבונות במים כלכליים. יש רק אינטרסים כלכליים. נתניהו יודע את זה מצוין. זה לא מפריע לו לשקר. זה לא מפריע לו להסית מול קהל תומכיו. זה לא מפריע לו להסביר שלפיד התנגד להוצאת הגז הישראלי מהמים ועכשיו הוא מוציא את הגז הישראלי מהמים ומעביר אותו לנסראללה.

לא, לפיד לא התנגד "להוציא את הגז מהמים". לפיד התנגד לחלקים במתווה הגז שהיו, לדעתו, נדיבים מדי כלפי הטייקונים וקמצנים מדי כלפי אזרחי ישראל. כזכור, נתניהו הבטיח לנו שבקרן העושר יצטברו מאות מיליארדים. בואו נתפשר על עשרות מיליארדים. נכון לעכשיו, יש שם בקושי מיליארד אחד. נתניהו יודע היטב שאין ראש ממשלה סביר או שפוי שהיה "מתנגד להוציא את הגז מהמים". הוא יודע, וממשיך לשקר ולהסית.

נאום הפלסתר וההסתה של נתניהו הסתיים בשקר נוסף: מה יקנה נסראללה במיליארדים שלפיד יעביר לו? שאל/הסית את קהל שומעיו - טילים ורקטות. ומהי האמת? האמת היא שנתניהו קיבל את נסראללה מאולמרט עם משהו כמו 14 אלף רקטות. נתניהו מסר את נסראללה לבנט עם משהו כמו 150 או אפילו 200 אלף רקטות. הרבה יותר משוכללות ומדויקות מאלה שהיו לו ב־2009. זאת, ועוד: המיליארדים שלבנון תקבל מהגז (אם וכאשר) ילכו לאוצר המדינה הלבנונית. את הרקטות והטילים מקבל נסראללה מתקציב חיזבאללה, שבנוי בעיקר על הסיוע האיראני והברחת סמים.