אולי מחר, ב־22:05, יתברר שחרדותינו היו לשווא. שכמו במקרה משה פייגלין, שהציע לגליזציה של קנאביס כמסווה לאידיאולוגיה קיצונית, זכה לסקרים מחמיאים, לאהדת צעירים מעורפלי מבט ולהבטחות מפליגות מהשקרן בן שקרן, ובבחירות נפל, כך יקרה לסמוטגבירץ, שיזכו למחצית ממספר המנדטים שניבאו הסקרים, למרות ההוּ־הָה והתלהבות הצעירים והסלפיס עם "ידידי" ו"יקירי".

ואולי הגשם והמצפון ירתיעו חלק מנאמני הליכוד מללכת לקלפי ולעומתם יקלטוּ אזרחים ערבים אכפתיים שהתנתקותם ואדישותם מסוכנות, ינהרו לקלפיות וישנו את המאזן; ומצביעי השמאל־מרכז יצביעו למרצ ולעבודה, ויש עתיד תעלה והליכוד ירד, עד לשוויון; והרבה מהמתלבטים משולי הליכוד והחרד"ל יצביעו ויחזקו את המחנה הממלכתי של גנץ, איזנקוט וסער. צר לי על אלי אבידר ועל פרופ' זליכה. לאיילת שקד אין בי טיפת חמלה. מי שהייתה גיס חמישי בממשלת השינוי והתאכזרה למבקשי עבודה ומקלט ולפליטים מאוקראינה, סופה שלא תמצא עבודה ומקלט פוליטיים.

חלומות באספמיה? כנראה. הזמן אינו מאפשר לחלום אותם. המציאות קריטית. מחר כל קול שפוי ואחראי יכול להציל את ישראל מנפילה לתהומות אפלות. האופציה המצטיירת והנוראה: הנתניהו יחזור בקושי לממשלה צרה וחונקת (אותו ואותנו), כשהוא חלש יותר, מרושע, פחדן וסחיט יותר. הסמוטגבירץ, פירומנים ופרובוקטורים גזעניים ומשיחיים, יהודו־פשיסטים, שעלו מכלום מנדטים למספר דו־ספרתי מאיים, עם קיצוני הביבי – אמסלם, רגב, קרעי, הדיסטלה – יחלצו את אדונם, שהעניק להם לגיטימציה, מחליפת הכפייה שלו, משפטו, בעזרת חוק ההתגברות או החוק הצרפתי, או קומבינה אחרת.

ואז הגלמים יקומו על יוצרם, העבריין המחולץ, יהפכו אותו לבובה ייצוגית, ינטרלו ויסרסו את מערכות המשפט והחוק, ישמשו כשרי משפטים, בט"פ, ביטחון, חינוך ו/או אוצר, במלוא כישרונות ההרס וללא שיקול דעת, ניסיון ואחריות. הם יהפכו את נבחריהם לרשות אחת, שגם מחוקקת או מבטלת חוקים, גם מבצעת וכופה את החקיקה, וגם שופטת לחומרה את מתנגדיה.

מכאן, הכל אפשרי: הדמוקרטיה, הליברליזם וזכויות האדם יהפכו לאידיאולוגיות מסוכנות. צפו להסלמה עם הפלסטינים, כולל עזה, לסיפוח השטחים, להפיכת ישראל למדינת היהודים השלמה דה פקטו, כולל שטחי A ,B ו־C, עם אזרחים מסוג ב'; לניתוק יחסים עם ירדן ומצרים, לחיסול הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה, לעימות עם האזרחים הערבים תושבי הארץ, למאסר ולגירוש מתנגדי השלטון, יהודים וערבים. נראה להם מי הבעלבית פה. נתרגל לשבת ללא תחבורה, ציבורית ופרטית, מרכולים פתוחים, משחקי כדורגל, מסעדות ובתי קפה, בתי קולנוע ותיאטראות.

החרדים ישוחררו מגיוס ומלימודי ליבה ויקבלו מימון מלא למרכזי הלימוד. בכל מקרה, החינוך יהיה דתי ממלכתי, וההדתה תשתולל ותהפוך לתנאי ראשוני לכל צעד בחיים. הפשיזם והאפרטהייד יהיו לאידיאולוגיות שרירוֹת, לגיטימיות ורלוונטיות. הכל, כמובן, בהדרגה, ובאופק - אם יהיה עדיין איזשהו אופק - כבר מצפים חוקי ההלכה ומלכות ישראל. קדימה לעבר.

ראו, הוזהרתם, אתם המסוגלים עדיין להטיל ספק, שלא להיסחף לכאוס אכזר ומשיחי. אלה ששועטים, מסונוורים מהבלוף המסוכן והאובדני שנקרא "ימין על מלא", כבר לא מסוגלים לראות, לשמוע ולחשוב בהיגיון. לכן לכו להצביע. יש עתיד, המחנה הממלכתי, העבודה, מרצ, ליברמן, רע"ם, חד"ש־תע"ל (למרות תומא־סלימאן). כל מה שימנע 61 מנדטים מגוש האבדון של הביבי והסמוטגבירץ – ואז אולי נראה מרחוק אופק.