רוצים לבחון את כוחה של הממשלה החדשה לבצע מהפכה משפטית? מצ"ב טסט קייס שהונח לפתחה של הממשלה החדשה. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד ארבעה צעירים שהיו ברכב שבו היה אהוביה סנדק כשנהרג בתאונה. זה אמור להיות מבחן קל עבור כל חוקר ומשפטן סבירים. זה אמור להיות מבחן בלתי אפשרי עבור הממשלה החדשה.

מיד אחרי תאונת המוות שבה נהרג סנדק, בדצמבר 2020, לאחר חקירות משטרה ומח"ש, יצא ח"כ איתמר בן גביר, הסנדק הרוחני של סנדק, בהודעה כי "זהו יום שחור לדמוקרטיה בישראל... היועץ המשפטי לממשלה משאיר רישיון לשוטרים להרוג נערי גבעות ותוקע סכין בלב הוריו של אהוביה ז"ל שדורשים חקירה אמיתית".

"חוננו", מערך משפטי שנועד להגן על יהודים באשר הם יהודים ובייחוד בשטחים, פרסם חוות דעת: "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום נגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר. לצערנו קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו… טענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים".

התיק עצמו הוא תמונת ראי של כל מה שקורה בשטחים ברמה היומיומית זה עשרות שנים. בדצמבר 2020 השליכו צעירים יהודים אבנים על מכוניות פלסטיניות כחלק משגרת הקיום היהודי בגדה. כוח משטרה שהוזעק למקום ניסה לעצור אותם והם נמלטו. אפרים יוסף גוזלן זוהה כנהג הרכב. על פי חקירת המשטרה, הוא "נהג בפראות נגד כיוון התנועה, במהירות מופרזת, בנהיגה פוחזת, תוך סיכון חיי אדם שלו ושל נהגים אחרים. משהבחין במחסום משטרתי, עקף את המחסום משמאל בניגוד לכיוון התנועה ופנה שמאלה לכיוון כביש שמוביל לבסיס חיל האוויר.... הוא נסע בזיגזג על מנת למנוע מהניידות לעצור אותו. במהלך הזגזוג והמהירות המופרזת וההתפרעות הפושעת, רכבם התהפך. אחד מהקטינים עף מהחלון ומצא את מותו... לאחר שהרכב נעמד במקום, שניים מהחשודים ניסו לברוח ובמרדף קצר נעצרו... הם תושאלו בשטח אם ישנם חשודים נוספים חוץ מהקטינים שישבו באותה עת מאחורה, אך מילאו פיהם מים ולא סיפרו על המנוח".

על פי המשטרה, לגוזלן "אין רישיון, הוא בחיים לא הוציא רישיון נהיגה... פתאום משום מקום החשוד גוזלן החליט להפיל במירכאות כפולות ומכופלות את כל התיק על הנער המסכן שמצא את מותו כתוצאה מנהיגתו הפוחזת".

עד כאן חקירת המשטרה. מכאן ואילך החל קמפיין היסטרי של התקרבנות וקונספירציות, הפגנות שלוו בפגיעות בפלסטינים ו"הוכחות" בדבר אשמת המשטרה במוות. התפריט הרגיל. בקרוב הוא יגיע לשולחן ממשלת בן גביר. בתיאבון.