יש לו עוד את החוצפה ועזות המצח ללעוג לדפוסי ההצבעה של יהודי ארה"ב בבחירות לנשיאות. בשבועות האחרונים הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ליגלג פעמיים ותקף בנאומים את העובדה שהיהודים לא הצביעו בעדו והעדיפו לתמוך בהילרי קלינטון ובג'ו ביידן. בלי שהתכוון לכך ושלא כמנהגו יצאו מפיו דברי אמת. זה נכון וידוע שקרוב ל-80 אחוז בקרב היהודים בעלי זכות  ההצבעה תמכו  בקלינטון ובג'ו ביידן. גם בבחירות לקדנציה השנייה, שהתקיימו לא  כבר, הרוב המכריע מקרב היהודים הצביעו בעד המועמדים הדמוקרטים לבית הנבחרים ולסנאט.

סערה בארה"ב: טראמפ אירח מכחיש שואה באחוזתו יחד עם קניה ווסט

אבל ביודעים, בגלוי ובאופן מתריס טראמפ עצמו סיפק את הסיבה מדוע ולמה העדיפו יהודים להתעלם ממועמדותו. טראמפ אירח באירוע תקשורתי שני יצורים מוכרים  בזירה הפנימית הידועים כאנטישמים שאחד מהם  מזוהה במיוחד כמכחיש שואה. האירוע עורר סערת רוחות וגל של תגובות זועמות נגד טראמפ ולא רק  בקרב בכירים יהודים. החיבוק שלו עם שני היצורים קיבל פרסום בולט באמצעי התקשורת בארה"ב ודווח בעמוד הראשון של הניו  יורק טיימס.

גם ואפילו ראש ארגון ציוני אמריקה,מורטון קליין, שרק לפני שבועיים, קיים ארוחת ערב חגיגית לכבוד טראמפ והעניק לו אות כבוד, יצא בהודעה מיוחדת לעתונות וגינה את טראמפ על הידידות שהפגין בפומבי כלפי אנטישמי ומכחיש שואה. האמת היא, שמאמץ מיוחד מצדו של טראמפ להחשף כאוהד טיפוסים גזעניים ואנטישמיים לא צריך היה להפתיע.

הוא עשה זאת פעמים אחדות בעבר, גם כשכיהן כנשיא ארה"ב. הרוב מהבריונים שתקפו את בניין הסנאט בתקרית המפורסמת, היו חברים ופעילים בארגונים ניאו-נאציים ולבשו חולצות שעליהם היו כתוב "לא די בששה מיליון". ספר על טראמפ שיצא לאור בארה'ב  כולל ציטטה משיחה פרטית מוקלטת שקיים עם ראש  צוות הבית הלבן, שבה התבטא טראמפ "היטלר עשה גם דבריםטובים".  

בשיחה נשמע ראש הצוות, גוער בטראמפ ומבקש ממנו שלא יעז לומר מלים כאלו בפומבי. בספר אחר על טראמפ שיצא לאור לא כבר הוא מצוטט כמי שטען בשיחה פרטית עם מקורבים, שהוא טראמפ מצטער שבעת כהונתו כנשיא "לא היו לי גנרלים ממושמעים כמי שהיו הגנרלים הנאציים" דונלד טראמפ איננו אנטישמי. זה עוול לכנות אותו בכינוי זה.

הוא כן נושא באחריות לגידול בתקריות אנטישמיות ובמעשי איבה נגד יהודים שמספרם והיקפם גדל בארה'ב בשנים האחרונות. אברהם פוקסמן, שעמד וניהל את הליגה נגד השמצות כיובל שנים וידוע כבעל סמכה עולמי בנושא מגיפת האנטישמיות, מסביר כי בהצהרות של טראמפ, בהתבטאויות ששיווק נגד בני מיעוטים, נגד מהגרים ונגד יריבים, הוא נתן הכשר והלבין את תופעת הגזענות והחדיר את האנטישמיותלמרכז השיח הציבורי.

"אנטישמיות היתה תמיד בארה'ב ותהיה אבל היא היתה תמיד תופעה פסולה ומגונה שנעשתה בהחבא. טראמפ  הכניס אותה למרכז", אומר פוקסמן. זאת עובדה שאי אפשר ואסור להתעלם ממנה, שבבחירות של אמצע הקדנציה שהתקיימו בארה'ב לא כבר, דונלד טראמפ תמך וסייע למועמדים ומועמדות ידועים בהשקפותיהם הגזעניות ובחלקם האנטישמיות.

טראמפ השקיע מאמצים מיוחדים במטרה לקדם את סיכוייהם של מועמדים ומועמדות אלו להיבחר. כמעט כולם נכשלו והובסו בבחירות אמצע הקדנציה. העובדה שהרפובליקנים לא הצליחו להגשים את שאיפתם ותוכניתם להשיג רוב משמעותי בבית הנבחרים וספגו כשלון צורב להשיג רוב בסנאט, את האחריות והאשמה לאכזבתם ותיסכולם מתוצאות הבחירות לאמצע הקדנציה  מטילים בכירים רפובליקנים על  דונלד טראמפ.

הם טוענים כי המועמדים המפוקפקים שדונלד טראמפ דחף,סייע והתאמץ כל כך לקדם את בחירתם, היו גורם מרכזי לכשלון הגשמת והשגת ה"גל האדום" שהם כל כך היו בטוחים בהשגתו. אם נדרשה עוד הוכחה לנטייתו הבלתי נשלטת של דונלד טראמפ להתחבר, להתיידד, להפגין אהדה וקירבה לטיפוסים גזעניים, הנושאים את נגיף האנטישמיות, הוא עצמו סיפק הוכחה זאת בחיבוק שהעניק השבוע לשני הידוענים האנטישמיים ומכחישי השואה.

מי שנחפז והזדרז לגנות את טראמפ על כך היה מייק פנס, מי שכיהן כסגנו בנשיאות והיה ידוע כאחד המקרובים ביותר לטראמפ.  החדשות הטובות הן שמעמדו של דונלד טראמפ, במיוחד ודוקא בקרב הצמרת הרפובליקנית, מתערער, נחלש ומתאדה. הוא אכן הצהיר  על מועמדותו לנשיאות. דוקא ובמיוחד אמצעי התקשורת הימניים בארה'ב  מנהלים ומובילים בשבועות האחרוניםמסע הסברה נגד טראמפ. הניו יורק פוסט, ערוץ הטלוויזיה, "פוקס ניוז" שהיו אכסניות התקשורת הכי תומכות בטראמפ,  הן שהפכו עורן והפכו למתנגדות החריפות והתקיפות נגדו.

טראמפ מתלונן וכועס על דפוסי ההצבעה של היהודים שמתנגדים לו. מי שקורא ועוקב אחרי מאמרי הפרשנויות והערכות שמתפרסמים בתקשורת הימנית בארה'ב על טראמפ, לא יכול שלא להסיק, שדונלד טראמפ יכעס מאוד מדפוסי ההצבעה נגדו הצפויים בבחירות המוקדמות בקרב הרפובליקנים.