צמרמורת עברה בגופי לשמע הראיון של העיתונאי עופר חדד (חדשות 12) עם פרופ' שמואל שפירא, לשעבר ראש המכון למחקר ביולוגי בנס ציונה והאחראי על הפיתוח של החיסון הישראלי נגד קורונה שהופסק, לדבריו בשל “סיבות בירוקרטיות".

פרופ' שפירא צייץ בחשבון הטוויטר שלו שהוא מתחרט על כך שהתחסן לקורונה ויצא נגד יעילות החיסונים. כשהמראיין עימת אותו עם הדברים וטען כי החיסונים הצילו חיים של מיליונים בכל העולם והביאו לעצירת התפשטות הנגיף, אמר פרופ' שפירא כי “מדובר בתכשיר עם תופעות לוואי רבות ואולי גם קשות, עד כדי כך שאולי אנשים גם איבדו בגללו את חייהם". בהסתייגות הוא הוסיף שייתכן והחיסון אף מעלה שכיחות של מקרי סרטן, דלקות של שריר הלב ומחלות נוירולוגיות קשות. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

המראיין אמר לפרופ' כי מדבריו עולה שמדינת ישראל חיסנה שלא לצורך את אזרחיה, ואולי אף סיכנה את בריאותם, ותהה אם לדעתו אנשי משרד הבריאות, האחראים על מתן החיסונים, מעלימים עין במכוון. שפירא בחר לא לענות ישירות על תהייתו, אלא הציע לעוסקים בדבר לוותר על האגו ולשקול מחדש את הצעדים הנאותים.

מיותר לציין שלא התפלאתי לשמוע את תגובת משרד הבריאות לדבריו, שבה הודגש שפיתוח החיסון הישראלי הופסק מאחר שיעילותו לא הוכחה, ואת הקשר הישיר בין זה לבין תגובתו החריפה של שפירא.

אינני אובייקטיבי. אני חסיד גדול של חיסונים שמביאים לעלייה בתוחלת החיים ולאיכות החיים בעולמנו המודרני. אין לי ספק גם לגבי הנס בחיסוני הקורונה. ראינו מה קרה באירופה, בארצות הברית וגם בארץ בתחילת המחלה, טרם החיסונים. ראינו את שורות ארונות המתים, את המשאיות עמוסות הגופות ברחבי העולם, וראינו מה קרה לאחר החיסונים.

אינני מאשים את פרופ' שפירא. לו החיסון שפיתח המכון בראשותו היה צולח - הוא היה הופך לליאו מסי של הרפואה. אינני בא לדון על החיסון ויעילותו. קטונתי בענייני השיפוט כאשר כל המאמרים החשופים לעיניי תומכים בו.

אני ממליץ ואוסיף להמליץ למטופליי לקבל חיסונים מכל סוג שהוא, ובוודאי את אלה שנגד קורונה. אין ספק שמחלת הפוסט־קורונה, ה־long covid, מסוכנת הרבה יותר מתופעות הלוואי המעטות והחולפות של החיסון.

לפני למעלה מחודש קיבלתי את החיסון החמישי. אם וכאשר יהיה חיסון שישי, ארוץ לקבלו גם כן. בכל שנה אני מקפיד לקבל חיסון נגד שפעת, וגם אם חיסון הקורונה יעיל לחצי שנה בלבד - עדיין יצאנו נשכרים.