תחת הכותרת "רצון הבוחר", כביכול רצון העם, נוסע הדי־9 של ממשלת הג'ובים, רומס, דורס והורס כל חלקה טובה שנבנתה וטופחה כאן לאורך 75 שנות המדינה בדם ובזיעה. קמה כאן ממשלה שהחליטה למשול כאן משילות רודנית, על עם ספוג בהיסטוריה ארוכה וגדושה של רדיפות, רמיסה וחוקים ששוללים חוקי יסוד אלמנטריים כמו חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

ממשלה שהשר לביטחון הלאומי שלה דורש וזועק: "לא עוד אפליה בין ירושלים לתל אביב", דהיינו - לא עוד אפליה בין המפגינים החרדים בירושלים למפגיני השמאל ה"צפונבונים" של תל אביב. אבל, חלילה, הס מלומר מילה על האפליה בין ירושלים לתל אביב בכל מה שקשור לנשיאה בנטל, לשירות בצה"ל ולתשלומי המסים.

זו ממשלה, שמהרגע הראשון שהיא קמה עוסקת רק בענייניה, במינויים, בג'ובים, בכיבוי שריפות פנימיות ובהפיכה משפטית לביסוס רודנותה־משילותה. בימים אלה, כל יום נולד בממשלה הזו שר/ה או משרד חדש להרגעת הרוחות במסדרנותיה במחיר של מיליארדי שקלים, בשעה שמאות אלפי ישישים וילדים חיים כאן בחרפת רעב וכשמערכת החינוך בקריסה ונושאים קריטיים חשובים נדחקים לשוליים.

ממשלה שהופכת את מדינת היהודים לנורווגיה, כשמספר חברי הכנסת "הנורווגים" מתקרב למספר חברי הכנסת הנבחרים, ומספרם של השרים וסגני השרים קרוב למספרם של החכ"ים.

ואחרי היצירתיות הרבה שהממשלה הזו גילתה במינוי שריה, אפשר לתהות, איך זה שלא מינו בממשלה הזו שר/ת משקים? לאחר שהיא הפחיתה את המס על המשקאות הממותקים להמתקת חיי בוחריה, ראוי שיהיה בממשלה הזו גם שר/ת משקים, ועל הדרך רצוי גם שר לכלים חד־פעמיים.
בעוד הדי־9 נוסע ומתקדם אל היעד, ממנים בממשלה הזו מנכ"לים נאמנים לא מתאימים ולא ראויים, למרות פסילתם על ידי ועדת המינויים והיועצת המשפטית.

כמו שהם פועלים לפטר נהגים מסורים עם 30 שנות ותק במשרד ראש הממשלה, כך הם חשודים באי־נאמנות מספקת, אף על פי שהם היו נאמנים בעיני כמה מראשי הממשלה. כי בתפיסת העולם של הממשלה הזו, הדי־9 דורס ורומס הכל - ובממשלה ההזויה הזו שעסוקה רק בעצמה ובשרידותה בטוחים שעם די־9 ניתן לשלוט כאן ללא מצרים.

אוי, כמה שהם טועים, בעיקר כשהם חושבים שמרבית העם הזה מטומטם. אומנם את חלקו הם הצליחו לשכנע ולקנות בהבטחות שאין להן בסיס, בסילוף האמת ובג'ובים, אבל מנגד יש כאן ציבור ענק, ברובו דומם, שלא מקבל וגם לא מוכן לעבור לסדר היום לנוכח ההתנהלות ההזויה של הממשלה הזו.

זה ציבור שרובו הגדול נושא בנטל הביטחוני, הכלכלי והחברתי של המדינה, ציבור שניצניו הביעו כבר את עמדתם ודעתם - טייסי חיל האויר בדימוס, שופטים בדימוס, ראשי עיריות ועוד.

זה ציבור שיבלום, שימנע מהממשלה הזו להרוס את מה שנבנה כאן לאורך שנים, כל זאת על מנת להנהיג כאן דמוקרטיה מעוותת וחלולה בנוסח טורקיה באמתלה של משילות. כל זאת, כשאין ספק שאילו היו נערכות כאן היום בחירות על בסיס עקרונות המהפכה של הממשלה הזו, היא הייתה נוחלת כישלון חרוץ וחלק ניכר ממצביעיה בבחירות האחרונות היה מצביע נגדה.

למתנגדים לדרכיה ולכוונותיה של הממשלה הזו יש את הכוח והיכולות החוקיות למנוע את כוונותיה ההזויות. לא חלילה במרי אזרחי ובטח לא במלחמת אחים. ראוי וכדאי שבנימין נתניהו ושותפיו הקואליציוניים יהיו קשובים למסרים של ראשי העיריות. זו אמורה להיות עבורם נורת אזהרה, לאחר ההתעלמות שלהם מהאזהרות של האופוזיציה - וטובה שעה אחת קודם. כי עם די־9 לא מנהלים מדינה ולא מעבירים חוקים, אפילו במשטר האייתוללות באיראן החשוכה התחילו להבין ולהפנים זאת.