המילה המזוהה ביותר לאחרונה עם תושבי העיר באר שבע היא משילות. בשנים האחרונות תושבי העיר זועקים שהם סובלים מהפקרות, שומעים קולות של ירי מהפזורה הבדואית, לפעמים גם בתוך העיר ועדים לנהיגה פרועה ומסכנת חיים מדי יום. אך זה לא מנע מכ-1500 בני אדם להגיע ביום שבת האחרון להפגנה נגד הרפורמה המשפטית של יריב לוין, ברחבת העירייה בבאר שבע.

110 אלף מפגינים הגיעו לצומת עזריאלי וכיכר הבימה; לפיד: "לא נוותר עד שננצח"

מדובר במספר גבוה מאוד של מפגינים בעיר ימנית כמו באר שבע, שרוב תושביה (56 אחוזים) הצביעו בבחירות האחרונות למפלגת הליכוד והציונות הדתית שחרטו על דגלם להחזיר את המשילות ו-66 אחוזים שבחרו במפלגות "גוש הימין". לא הרפורמה של לוין היא זו שמעניינת את תושבי באר שבע "האמיתיים" ואת זה גם ראש העיר, רוביק דנילוביץ', איש מפלגת העבודה לשעבר, שעבר לאחרונה תהליך "התפכחות" יודע – אלא קיום הבטחת הבחירות "להציל את הנגב" מהפשיעה הבלתי חוקית.

ההפגנה אמנם התקיימה בעיר באר שבע, אך היא לא הייתה של תושבי באר שבע. לפחות לא ברובם. כמעט כל אדם שהגיע להפגנות במשך השנתיים האחרונות בבאר שבע יודע שרוב תושבי העיר לא יוצאים להפגין, גם אם נדמה כי זה נושא שמאוד בוער עבורם וזה בא לידי ביטוי גם אתמול.

רבים מהמפגינים הגיעו מערים אחרות ברחבי הנגב, מהקיבוצים השונים וסטודנטים שמתגוררים באופן זמני בעיר וזה הורגש גם בגזרת הנואמים, כאשר הדמות הבכירה ביותר הייתה ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, שהוא נציג מפלגת יש עתיד ולא אף נציגות בכירה מהעיר באר שבע, אולי מהחשש שזה יפגע בהם בעתיד, או כי פשוט אין כאלה.

בבאר שבע, רבים מהתושבים מרגישים שבעיותיהם לא מעניינות את אף אחד. ירי בתל אביב הוא לא ירי בבאר שבע. היחס לבאר שבע ותל אביב לא יהיה זהה. במידה והפשיעה בנגב הייתה מתרחשת בתל אביב, זה היה מסוקר ללא הפסקה והמונים היו יוצאים לרחובות. אך כשזה קורה בנגב "הרחוק" לאיש לא אכפת או כפי שאחד התושבים אמר לי פעם "לא סופרים אותנו" במרכז.

אך למרות הכעס והתסכול, התושבים לא יוצאים לרחובות, רוב הנוכחות של תושבי העיר היא ברשתות החברתיות, לזה אני קורא "מפגיני מקלדת". הפגנות נגד חוסר המשילות הביאו עשרות בודדות של תושבי העיר וכך גם עכשיו וככל הנראה כך יהיה גם בעתיד. התושבים תולים את תקוותם בממשלה החדשה ובשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שהבטיח לטפל בנושאים הבוערים. את המחאה שלהם, קיימו תושבי העיר בקלפיות ב-1 לנובמבר.