הקריאה של המחנה המפסיד, שאיבד את השלטון, להשבית את המשק ביום שני הקרוב מבקשת לקרוע פיזית את העם לשניים.  לאלה ששובתים ומאמינים בקמפיין ההפחדות "הקץ לדמוקרטיה" ושיגררו איתם לשביתה את מי ש"לא נעים" להם מהבוס ומהחבר'ה בעבודה; ולאלה שלא ישבתו ויעבדו כפול, גם בלספק הסברים למי שעובדים איתם במפעל, בארגון או בחברה.

ח"כ מ'יש עתיד' על השבתת המשק בשני: "הרפורמה תפגע בזכויות עובדים"

אותם אנשים שיחטפו ביום שני את הקטלוג ביביסטים, חשוכים, תומכי הדיקטטורה ועוד שאר כינויי גנאי מאותו מחנה משבית ונאור בעיני עצמו, שלא באמת אכפת לו איך מרגישים אנשים שהשביתה תיכפה עליהם.

רוצים להפגין ביום שני מול הכנסת? תפגינו. רוצים להמשיך להגיע בכל מוהצ"ש לצומת עזריאלי? בבקשה. הנה, כנראה קורה פה משהו טוב במדינה אם בכל ערב כזה חוסמים בעבור המחאה, שמתדלקים מיליונרים ולשעברניקים ממורמרים שנזרקו מהמערכת, וסוגרים פה שבת אחרי שבת צומת מרכזי במדינה.

כך, במסגרת זעקת הלוזרים והמשך קמפיין ההפחדות, יגררו את כל העם לשביתה מתוכננת במשק כדי לייצר מחנאות ופילוג בכוח בשיטת מי זועק ברחוב ומי נשאר בעבודה. כך מלבישים על אנשים דעה פוליטית שאינה מתכתבת עם מה שהצביעו בקלפי, כשלוחצים להם על כפתור הפרנסה והכפתור החברתי כדי לא להיות מסומנים בעבודה. אלו ששולטים על עובדיהם ומפעילים עליהם לחצים כאלה, הם בדיוק מי שצועקים שתכף ממש תשלוט פה דיקטטורה. צביעות על מלא.

הקרע והשסע המדובר בחברה הישראלית נולד לראשונה בקמפיין בחירות 2019א'. אז שמענו עליו לראשונה מפיו של מי שהגדיר עצמו כמועמד לראשות הממשלה, בני גנץ. למילים יש כוח, ידעו אותם יועצים אסטרטגיים מבריקים שהגו את המילים המשפיעות שיצאו מפיו. המטרה הייתה אחת – לפצוע את העם כדי שגנץ ומחנה השמאל־מרכז שהתייצב בעבר מאחוריו ייבחרו כדי "להבריא את החברה הישראלית". עוד משפט מתנשא בפני עצמו.

אלא שגם שלוש וחצי שנים אחרי, אזרחי ישראל לא השתכנעו והצביעו בקלפי לממשלת ימין. עם מפלגת שלטון שאחת מהבטחות הבחירות שלה היא הרפורמה המשפטית. כזו שמחלישה את השמאל־מרכז ולכן הוא פשוט לא מסוגל לשאת אותה ולא מציע הצעה אחת בוועדת החוקה כדי לדון בה, וישמח לראות את שר המשפטים נסחב לבית הנשיא כדי שייראה מובס בדיווחים בתקשורת.

אותם הדיווחים למשל שהוזרקו לנו לווריד, בסדרת פושים ובליווי מוזיקת כינורות נוגה, היה רצונו של איש ההייטק תום ליבנה לרדת מהארץ, וקריאתו לרבים אחרים לעשות כמותו ולהפסיק להיות תושבים במדינה. דיווחים אינטנסיביים שמנסים לגרום לנו להאמין שהנה "הלכה המדינה". אז האמת היא שהמדינה לא הולכת, אלא רק הוא ועוד מאיימים שכמותו. רק שיעשו טובה כל כפויי הטובה שמצהירים שאינם מעוניינים לנשום יותר את האוויר של המדינה שלנו, ולא יחזרו בחזרה.

גאווה ישראלית

אי אפשר להישאר אדישים כשצופים בתמונות של הילדים בטורקיה ובסוריה מוּצאים מתחת להריסות. זה מסוג הרגעים האלה שהפרופורציות מכות בפרצוף וגם ההבנה שהטבע חזק מהכל. בימים אלה ממש רואה העולם את מדינת ישראל במיטבה ומה אנחנו מוכנים לעשות למענו, כאשר ישראל נחלצת אל אזור האסון. מעבר לסיוע ההומניטרי, זהו גם סימון לעולם מי אנחנו ומה אנחנו מסוגלים לעשות. זוהי קונטרה מעוררת גאווה לכיעור שבו מנסים אויבינו להציג אותנו באופן שוטף לעולם כולו.

לאחר פניית ממשלת טורקיה לסיוע מישראל, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו להוציא לטורקיה משלחת סיוע ישראלית, שפועלת לצד 70 משלחות נוספות מהעולם ומסייעת בחילוץ, בהצלה ובעזרה רפואית. המשלחת מהווה גאווה של ממש שמבטאת את הרוח הישראלית הקטנה בטריטוריה, אך גדולה בנתינה.

אלא שלא משנה מה נעשה, תמיד הרי לא נצא בסדר. במקום להודות על סיוע הומניטרי של תרופות, אוהלים, שמיכות וציוד נוסף שהועברו לאנשי משטרו של אסד דרך גורם שלישי, בסוריה מכחישים את הדיווחים. אותה מדינה שהעבירה פנייה בעקיפין לסיוע מישראל, משקיעה מאמץ לטנף עלינו מול העולם, במקום לנצל את הזמן להצלת חייהם של אזרחים שנמצאת מתחת להריסות.

המטוסים האיראניים שנוחתים באזורי ההריסות בטורקיה שבהם נמצאים כוחותינו, מטרידים. אסור לסמוך על אויבינו שהם מביאים איתם רק תרופות ואמצעי סיוע. המטוסים עלולים להיות עמוסים באמל"ח ובעוד כלים שישמשו נגד כוחותינו. לכן עלינו לשמור בחרדת קודש על אנשינו שהגיעו להגיש עזרה, שמא יותקפו ובסופו של דבר ההריסות שהגיעו לפזר יסגרו עליהם.

הידברות על מלא

כמו אחרים בישראל המגוונת שלנו, בחרתי להקים משפחה עם בן זוג שדעותיו הפוליטיות מנוגדות לשלי. בקיצור, התחתנתי עם שמאלני והיום אנחנו חוגגים תשע שנות זוגיות. קולולו. יש לנו אהבה ענקית, חברות אמת, שותפות־על ושתי בנות מהממות שהגיעו לעולם, קבלו את זה, משום שהגורל הפגיש בינינו בשיאו של סכסוך פוליטי ברנז'אי.

בבית שלנו יש ויכוחי אימים על פוליטיקה. אבל יש בינינו דבר נוסף ומרכזי. הוא נקרא הידברות והוא אמיתי. אין נוהל של פיצוץ דיונים, ערבוב של החבר'ה מהארץ או משפחה מחו"ל שיתפסו צד, וגם לא הצגת הידברות דרך גורם שלישי.

אנחנו מבינים שמי שמקשיב רק לדעה של עצמו לא מתפתח לשום כיוון. עם השנים למדנו שעקיצה צינית מוצלחת תסיים בחיוך את הוויכוח, שחשוב שיסתיים למען ביטחוננו ולמען עתיד ילדינו. אוהבת אותך, חצי שני שמאלן שלי. לחיי שלום בית!