צבא השופרות המנסה לקעקע את תיקי נתניהו מסביר שלכל מי שסיכן את מערכת המשפט, תפרו תיק. הם שכחו שנתניהו לא סיכן את מערכת המשפט. להפך. הוא הגן עליה, בגופו, לאורך יותר מעשר שנים. הוא גם התפאר בזה פעם אחר פעם, בקולו, באירועים פומביים. הכל מוקלט ומצולם ברשת. אז למה "תפרו" גם לו תיק?

בן גביר זימן את מפקד המחוז לבירור; המפכ"ל תקף: "מצר על האופן"
ראשי המחאה נגד הרפורמה במכתב חריף נגד המפכ"ל; המשטרה: "פרסום שגוי"

היו שבועיים מעניינים בבית המשפט המחוזי בירושלים. תיקי נתניהו ממשיכים להתנהל בעצלתיים, ועכשיו מתברר ששניים מהשופטים לוקחים להם שבתון של חודש וחצי. הרי שום דבר לא בוער (חוץ מהמדינה). ובכל זאת, בשבועיים האלה העידו החוקרים. הבולט שבהם היה תנ"צ יואב תלם, אבל היו עוד (בעיקר מהרשות לניירות ערך). מי שעקב אחר העדויות, יכול היה להבין איך עובדת מכונת הרעל. איך מייצרים, מפיצים וממציאים פייק ניוז.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בירושלים. צילום: קריים מיניסטר

דוגמה: בחקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ בנובמבר 2021, הציג לו הסנגור עו"ד בועז בן צור משפט שאחד החוקרים אמר לחפץ במהלך החקירה: "הפרטיות שלך תרד לבית השימוש של ההיסטוריה". המשפט הזה הסתדר מצוין עם הספין שלפיו החוקרים איימו על חפץ בדרכים שונות ומשונות, הפעילו עליו לחץ בנושאים אישיים, איימו לפגוע בפרטיותו וכו'. זה הפך, תוך דקות, לנרטיב הציבורי המוסכם על כולם, בחסותה של מכונת הרעל והתעמולה של הביביזם.

השבוע התברר שהאמת הפוכה לגמרי. גם בזמן אמת, ניסתה התביעה לדרוש מעו"ד בן צור להציג לחפץ את כל תמליל החקירה הרלוונטי, ולא רק את המשפט האמור. אבל הוא סירב ובית המשפט לא כפה זאת עליו. מאז ועד היום, הקטע הזה של האיום לפגוע בפרטיותו של חפץ ולפרסם לכל דכפין פרטים אינטימיים על אודותיו, הופיע בעשרות כתבות, ראיונות ואייטמים.

גם חפץ עצמו הבין את זה ככה וזרם עם הסיטואציה. הבעיה היא, כאמור, שהמציאות הפוכה. זה התברר בזכות אותו עו"ד בן צור שהקריא השבוע לתנ"צ תלם את כל המקטע הרלוונטי של אותה חקירה. כשקוראים את כל הקטע, מבינים שהחוקר אמר לחפץ דברים הפוכים. הוא אמר לו שהפרטים האינטימיים שלו לא מעניינים את המשטרה והם ילכו לבית השימוש של ההיסטוריה, כלומר ייגנזו לנצח.

ניר חפץ  (צילום: אבשלום ששוני)
ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)

החוקר שיושב מול חפץ הוא יניב פלד. הרקע לשיחה ביניהם הוא העתקת הטלפון של חפץ בנוכחותו של העד, ובקשתו של חפץ שלא יחפשו ושלא ייעשה שימוש בחומרים פרטיים. פלד מרגיע את חפץ, אומר שאת המשטרה לא מעניינים החיים הפרטיים וצנעת הפרט שלו, שהם מתרכזים בראיות, שלאחר הפקת החומרים הם יחקרו אותו רק על החומרים הרלוונטיים לחקירה, שהדברים הפרטיים יירדו לבית השימוש של ההיסטוריה. כלומר, לא ייעשה בהם שימוש.

רוצים תמלול? הנה, בקיצורים הכרחיים:
"חוקר: טוב עכשיו מה שעושים זה ממתינים, ניר. ניר, רק שיהיה לך בראש שמכל מה שאתה חושש שאנחנו נדע אנחנו כבר יודעים".
חפץ: "לא, אתה לא קולט נכון בעניין הזה. יש תכנים של צנעת הפרט שהם לא קשורים לשום חקירה עלי אדמות... פשוט צנעת פרט".
חוקר: "שמעת מה אני אמרתי לך?"
חפץ: "צנעת פרט לגמרי אז..."
חוקר: "תשנן את המספר שאמרתי לך, את המשפט שאמרתי לך..."
חפץ: "בסדר, אני לא רוצה שחומרים שקשורים..."
חוקר: "אין שום בעיה".חפץ: "לחיי הפרטיים האישיים שלא ידועים לאף אדם, לאף נושא ש..."
חוקר: "אתה חושד שהמשטרה תעשה שימוש בחומרים פרטיים שלך שלא קשורים לחקירה?"

חפץ: "אני רוצה להגן על הפרטיות שלי".
חוקר: "בסדר, זכותך".
חפץ: "אני לא חושד באף אחד, אבל היו דברים מעולם ש... שדברים מגיעים לתקשורת ואני מאוד מעניין את התקשורת".
חוקר: "אתה מאוד מעניין את התקשורת, אבל קח בחשבון שצנעת הפרט והעניינים האישיים שלך, לא מעניינים את המשטרה, ולא מעניינים את החקירה הזאת, זה הכל".
חפץ: "אני שמח לשמוע".
חוקר: "מה שמעניין אותנו רק אלה ראיות וממצאים ודברים שקשורים אך ורק לחקירה או לאנשים אחרים שנחקרים...".

הבנתם? מי שעוקב אחרי המשפט יודע שיש עשרות דוגמאות כאלה. לא פחות. זה מתחיל ברמיזות מכוערות של הסנגורים ונמשך בקהל הביביסטי שיושב מריע באולפן ומרים את ניצני הפייק והאמיתות החלקיות הללו אל תוך המערך התקשורתי האימתני שנבנה סביב תיקי נתניהו, כדי לייצר את הרושם שהם קורסים. אבל הם לא קורסים.