כולם מדברים על פרק מספר 3 ב"האחרונים מבינינו", סדרת המופת של HBO (יס, הוט וסלקום טי־וי), בעיקר בגלל סיפור האהבה המפתיע בין שני גברים, באמצע סדרה על זומבים. הפרק מציג אהבה כמו פעם. כזאת שמחברת לנצח בין שני אנשים בוגרים. הם חיים ביחד, עד הסוף, בהבנה, בדאגה ובחמלה. זה אחד מרגעי הטלוויזיה היפים בכל הזמנים. האירוע התרבותי של השנה. אם תצפו רק בפרק אחד מסדרה אחת כל חייכם, צפו בפרק הזה. 

זה פרק שקשה לראות אותו בלי להתרגש ולדמוע. הוא עומד בפני עצמו, בלתי תלוי בעלילה. הצופה המום מול כמות הכישרון, החוכמה, הביצוע, הכתיבה והמשחק. כל מי שאי־פעם אהב בחייו, חייב לצפות בו. העולם שבחוץ הולך ונחרב, קולוניות הופכות דיקטטוריות, החיים נהיים קשים עד לבלתי משתלמים, ואותו פרק 3 מציג סיפור אהבה מופלא של חיים שלמים, מההיכרות עד המוות, של שני אנשים שחיים בבית אחד, לבד, בעולם כאוטי, הולך ונחרב. 

טעם החיים הוא בדאגה לאדם שאתה אוהב, הוא זה שנותן לך משמעות, רצון ויכולת לחיות. “לא פחדתי לפני שהכרתי אותך", אומר ביל לפרנק כשהם יוצאים לקטוף תותים, וכשפרנק מאלץ את ביל לעשות את הבלתי אפשרי, הוא אומר לו “אם אתה אוהב אותי, תאהב אותי כמו שאני רוצה".

ומכאן לכמה עובדות על יעל שלביה. היא דוגמנית בת 21 שנולדה בנהריה, נפרדה מברנדון קורף וכיום יוצאת עם עומר אדם. הם עברו למגדל יוקרה בדובאי, בדירה שהיא לא אוהבת את הנוף הנשקף ממנה, אך התרגלה אליו. בימים אלה היא משתתפת בעונת העשור של “מחוברים". 

שלביה מציגה מודל שונה של התאהבות: בניגוד לאהבת האמת העמוקה בין ביל לפרנק, אצל יעל מדובר באהבה אד הוק. היא כמעט לא משתמשת במילה “אהבה", אלא נכנסת ויוצאת ממערכות יחסים שבעיקר מבוססות על אינטרסים. מה אתה נותן ומה אני מקבלת. 
היא צעירה מבני זוגה. הראשון היה איש עסקים מוצלח, השני זמר פופולרי ומוערך. ההשתתפות שלה דווקא ב"מחוברים" משונה. זו תוכנית שמקדשת את יכולת התיווך.

מי שמצטיינים לדבר על חייהם הם בדרך כלל אנשים סוערים וכותבים: ליאור דיין, שי גולדן, דנה ספקטור. שלביה אינה כזאת. היא מספרת את חייה כנערת אינסטגרם. “אני מתחילה לעשות כושר", היא צועדת באטיות על הליכון. “זה ממש כיף", זו התובנה.  

הדילמות בחייה מסתכמות בבחירה אם להעלות תמונה עם עומר אדם עכשיו או בעוד רגע. ואחרי שהעלתה, האם הוא ישתף את הפוסט או לא. אדם טרם הוציא משפט מלא מפיו. האהבה ההיא בין ביל ופרנק משנה את ביל והופכת אותו מאדם מבודד זועם ומר נפש, לגבר משוכלל ומרגש. נראה שלעומתו, יעל שלביה משתמשת במערכות יחסים משל היו סופרמרקט שממנו היא מלקטת את מצרכיה, וממשיכה בחייה.  

היא כמו פרודיה על הז'אנר. היא מספיקה להתאהב ולהיפרד מבני זוגה מבלי שנרגיש משהו, נראה מהצד שגם היא אינה מרגישה דבר. היא מכירה את המשפחה שלו. עוזבת מדינות. טסה בין יבשות. חוזרת לנהריה, ומבינה שלשתף את המשפחה זה חשוב. עוד תובנה. בשל גילה הצעיר קשה להבין אם היא בלתי מודעת לעצמה או שאיבדה את דרכה עוד לפני שמצאה אותה. כשהאחרים מחוברים לעם, למדינה, לסביבה, למשפחה ולעצמם - היא מנותקת. 

שלביה חיה בבועה בלתי סבירה של סלביות, כסף ומגדלי יוקרה. היא מאמינה שהיא ישראלית, אף על פי שאינה גרה כאן. “לא עזבנו את הארץ", היא מדגישה כחלק מדף מסרים שחוק. “החיים שלי נראים אותו דבר, עם קצת יותר שקט".

חבריה לעונה נמצאים בצמתים מכריעים וקשים בחייהם: אורנה בנאי מתאהבת, קרן פלס סובלת, הדר מרקס מתגרשת וחושפת כאב נוראי, אורי ששון במשבר מקצועי. אפילו מערכת היחסים של מיקי בוגנים עם הכלב יעקב עמוקה ומרגשת יותר מתיאורי בני זוגה של שלביה. זה כיף. זה קשה. המון טיסות, אבל זורמים. נהנים, כן. לא. עזבנו. שינינו. לא עוזבת. חוזרת. אוהבת. כבר לא אוהבת. 

דווקא סביב יום האהבה שצוין השבוע, אנו נחשפים לשני צדי המתרס של הרגש הכי חזק בחיים: בקצה האחד אהבת אמת בין שני אנשים בפרק בסדרה עלילתית, ומנגד, מערכת יחסים סינתטית בין גבר שאינו מדבר, לבחורה יפה ומלאכותית.