זה כמובן לא מפתיע – אויבינו ושונאינו עוקבים אחרי הכאוס בישראל, חוככים ידיים בהנאה ובעיקר פועלים לניצול המציאות שנוצרה כאן כדי לפגוע במדינה ולבצע פעולות נקם שלא הצליחו לבצע בתקופה האחרונה.

את נזקי ההפיכה הכלכליים ניתן ואפשר לחוש מדי יום, בתנודות של השקל הישראלי מול הדולר, בנפילות בבורסה, בעליית המחירים וביוקר המחיה, בהוצאת הכספים של חברות מבנקים בישראל ובעצירת ההשקעות. את הנזקים הביטחוניים שנוצרו כתוצאה מזעם הטייסים, לוחמי יחידות המילואים והסייבר, ומההפגנות של לוחמי עבר - קשה לאבחן, למרות ההד הציבורי שהם יוצרים. ברור שיש לזה השפעה מוראלית שמחלישה את צה"ל. צבא שחייליו לא מזדהים ולא שלמים עם הממשלה ששולחת אותם לחרף את נפשם על הגנת המולדת הוא צבא חלש.

תוצאות האווירה הקשה הזו מעודדות במידה רבה את אויבינו לנקוט פעולות שעלולות להתבצע ולהפתיע אותנו בכל רגע. הפיגוע האחרון, החריג, שבוצע השבוע בצומת מגידו, זה שעדיין מצוי תחת איפול וצנזורה, הוא ללא ספק נורה אדומה במפת האיומים הביטחוניים על מדינת ישראל. זהו פיגוע שמוכיח שהאיראנים ונתמכיהם, כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי פועלים במלוא הקיטור לניצול הקרע הזה בישראל כדי לערער ביתר שאת את המציאות הישראלית המצויה בשפל שכמוהו לא היה מזמן. זאת מתוך ידיעה שפעולות טרור, בעיקר בלב מדינת ישראל תחת שלטון ממשלת ימין, רק מגבירות בישראל את הקרע, התסכול והכאוס. כל זאת, תוך ניצול ההתפוררות של הרשות הפלסטינית, שבכל שעה חולפת מאבדת יותר ויותר את הלגיטימציה שלה בציבור הפלסטיני.

העובדות הללו מעודדות את האיראנים להזרים יותר ויותר כספים לטרור הפלסטיני על זרועותיו. כך בעצם נולדו לאחרונה כנופיות צעירי ה"טיקטוק" שפועלים ספורדית בעידוד ובכסף איראני כמו "גוב האריות", שמצליחים לגרור את צה"ל לביצוע פעולות סיכול וביטחון נרחבות בשטחי יו"ש, בשעה שכאמור, הרשות הפלסטינית מפוררת ולא מתפקדת.

מה שכבר ניכר בשטח הוא ההשפעה האיראנית והמאמץ הגדול שלה להדק את הקשר בין יו"ש ועזה לחיזבאללה. זאת כדי להקים חוליות טרור רבות במתכונת של "גוב האריות" למשימות טרור ולהפוך עם הזמן את יו"ש למרכז טרור במתכונת של דרום לבנון בזמנו, בעזרת כנופיות צעירים מוסתים ברשתות החברתיות ובודדים שמבצעים פעולות טרור קטלניות ללא הפסקה, עם הכוונה ושאיפה לביצוע פעולות כאלה בלב ישראל.

ממשלת הימין שקמה כאן, לצד ההצהרות של שרים ובעלי תפקידים מהימין נגד הפלסטינים, כמו לאחר פוגרום המתנחלים בחווארה, משמשות כדלק עם אוקטן גבוה להגברת להבות הטרור הזה, כשהמסקנה של האיראנים ברורה: יש כאן קרקע מצוינת לפעילות טרור יעילה יותר מכל ניסיונות העבר שלהם לנקום בישראל. לכן הם מגדילים את מאמציהם ואת הזרמת הכספים.

כל זה מתנהל בצל ההפיכה המשפטית שמפלגת בימים אלה את המדינה, שמבצעת ממשלה שהבטיחה לטפל בביטחון, במשילות, ביוקר המחיה וכו', ולמעשה עוסקת מיומה הראשון רק בהפיכה הזו. ראש הממשלה נתניהו, שראה היטב את הנורה האדומה שנדלקה השבוע בעקבות הפיגוע בצומת מגידו, במקום לעצור את הכאוס ואת הסחף המדאיג ולזמן את ראשי האופוזיציה, כולל שר הביטחון לשעבר בני גנץ, ליטול חלק במתן מענה לאיומים המשמעותיים, ממשיך בשגרת ההפיכה ואפילו מרשה לעצמו לטוס לגרמניה. שר הביטחון יואב גלנט, הגיע הזמן שתשמיע את קולך ואת הדברים המצופים ממך.