אני באמת מתגעגע למחזות של חנוך לוין ז"ל. הייתה לו אג'נדה סדורה וברורה. "לא נולדנו ליהנות. נולדנו לגמור, וללכת", זו אמירה מדהימה. לא נהנים כאן בכתריאליבק'ה. הכרוניקה והטפשת הנפוצה באגם הדרעק כולו מחריבות את הציבור ולא מותירות סיכוי לאיחוי ולחיים משותפים, אפילו בכאילו. ושוב נחזור לחנוך לוין: "יש עולם, עולם גדול, מכאיב מרוב יופי. אלא שהקסם פג, כי גדלנו".

כן, אנחנו גדולים מדי, על שטח קטן מדי. אין לנו שמץ סיכוי לאחדות, לא משנה מי ינהיג את כתריאליבק'ה, הרי גם ביבי לא ינצח את השיטה בטבע ויחיה לעד. גם הוא יגמור, וילך, כמו כולנו. ומה יקרה אז? כלום. נמשיך להתקוטט, להסתלבט, לחכות שחרדים יפסיקו להיות רק יהודים ויתחילו להיות גם ישראלים. נחכה גם שהאוכלוסייה הערבית תישא בנטל, לפחות בשירות לאומי. אבל כלום הרי לא יקרה, אז למה לחלום חלום שלא יהפוך למציאות?

מעולם לא חייתי בדיקטטורה. ביקרתי בדיקטטורות, לא התרשמתי מי יודע מה. אבל אני מייחל לסיום החקיקה שתהפוך אותנו רשמית לדיקטטורה תיאוקרטית, שמתבססת על הנחיות של באבא־בובות ממועצת גדולי התורה, מועצת חכמי התורה, רבני הציונות הדתית, שחלקם כבר פרסם דין רודף על יצחק רבין הי"ד – אולי בהמשך יהיה דין רודף שלהם על כל חילוני שאינו ביביסט, כי ביבי זו מתנה שלא מפסיקה לפנק את החרדים והדתיים. הם הרי לא אוהבים אותו, הם צריכים אותו.

אז איתמר בן גביר משתולל ומשמיד את ביטחון הפנים של ישראל, לא משנה באיזה תואר הוא נושא. מצד שני, בזכותו כל דייר באגם הדרעק שחבר בגועליצייה יהיה פרסונה נון־גראטה, בכל מדינה דמוקרטית בעולם. שיישבו כאן, שיתחילו לעבוד בשביל הציבור ולא רק בשביל עצמם. קולקציית האפסים מאפשרת חרמות על חברות כלכליות מצד מאכערים שמתחפשים לעיתונאים. אני מייחל לחרם כלכלי של האיחוד האירופי. מה נגיד אז, געוואלד? רק לנו היידעלך מותר להחרים את מי שאנחנו לא אוהבים?

אם לא ניענש ונהיה כאחד העמים, לא נלמד. עלה לנו השתן לראש, ביג טיים. הרעלת אוריאה היא קטלנית. באגם הדרעק יש קצת כוכבים, אני הפכתי למעריץ של קטי שטרית. בראיון לרשת 13 אמרה הכוכבת שלי על לימוד תוכני ההפיכה המשטרית בליכוד: "אנחנו לא הכנו את זה. לא קיבלנו דף מסרים, קיבלנו תוכנייה של פורום קהלת. גם בנט ושקד השתמשו בחומרים שלהם". קטי המתוקה היא זו שתצביע על החוקים החדשים. הלוואי ותמונה גם לוועדה לבחירת שופטים. היא הכי מתאימה לג'וב.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הציג את המתווה שלו. חבל"ז לכולנו, ביטול תורה, מים ביד. הימין כבר הודיע שהוא מהשמאל, ונגמר. ביום ראשון התכנסו ראשי המחאה בביתו של אהוד ברק בתל אביב. הוא הסביר להם שביבי יישבר. אולי יישבר, אבל הוא לא יכול לוותר. כל מנעמי החיים שמקנה לו השת"פ עם הדתיים והחרדים, כולל מתנות בלי הגבלה וחוק נגד נבצרות, ישמור אותו נגד ציבור המוחים. המחאה לא משיגה דבר, היא רק הפנינג, לא סופרים אותה לעת עתה - עובדה.

אז במצב הזה, נותר לנו רק ליהנות מהכרוניקה של טפשות כרונית, שהפכה כאן לאג'נדה. ליקטתי בשבילכם את המיטב, את מצעד המרגנית של הטפשת הנפוצה.

ישראל כהן, פרשוין חרדי תושב בני ברק, תמה מדוע המחאה הגיעה לעירו בדמות לשכת גיוס מאולתרת: "אם המפגינים דואגים לשוויון בנטל, מעניין מדוע הם לא פותחים מיצג של לשכת גיוס ברהט או באום אל־פחם". מעניין ישראל, באמת מעניין. אם הערבים והבדואים היו חלק משלל הביזה של הקופה הציבורית, של מיליארדים על בטלה, ולא היו אזרחים סוג זי"ן לפי חוק הלאום, אני משוכנע שהם היו מתחפשים לציונים גדוילים, ומתגייסים. אחוז הבדואים בישראל הוא אפסי לעומת חלקם של החרדים, ועדיין הם מתגייסים למערכות הביטחון, פי עשרה מהחרדים.

בכל הפגישות שהיו עם נשיא המדינה ונציגי החרדים בסוגיית מתווה הנשיא, הם דרשו ואף קיבלו הבטחה שלפיה חוק הגיוס "יהיה חסין מבחינה שיפוטית". הנשיא יצחק הרצוג הבטיח שגם אם נושא הגיוס לא יהיה במתווה, החרדים לא יהיו חיילים, רחמנא ליצלן.

מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק של מוישה גפני, שקובעת שחרדים יזכו לייצוג לפי חלקם באוכלוסייה, בכל התאגידים הציבוריים, חברות ממשלתיות, רשויות מקומיות וכל מה שבא להם. לפי נוסח הצעת החוק, הם יקבלו ייצוג כפול ביחס לחלקם באוכלוסייה. כיום שווה החברה החרדית כ־13% מאוכלוסיית המדינ'ע.

אז בחמש השנים הראשונות יהיה להם 26% של ייצוג. למה מי בדיוק יזרוק את החרדים אחרי חמש שנים? ומדוע לא מקבלים חילונים ייצוג – לפי גודלם באוכלוסייה – במועצות הדתיות בערים, בחברה קדישא, ברבנות הראשית, בבתי הדין הרבניים ועוד? זה מה שאני אוהב בפשע מאורגן, שהוא מאורגן ומעוגן בחוקים. איזה יופי, שאפו למוישה גפני. כאשר נציגי החילונים באגם הדרעק יתחילו לדאוג לחילונים, אני אשקול להצביע לאגם הדרעק. לעת עתה הם בטיקטוק ובהפגנות.

דייר אגם הדרעק, אלמוג כהן, מסביר לצופי ערוץ הכנסת מה זה יועץ משפטי לממשלה ו/או יועמ"ש במשרדי הממשלה: "לך יש יועץ השקעות, נכון? אני שאלתי שאלה פשוטה, האם אתה חייב להקשיב ליועץ ההשקעות שלך?".

מעולם לא היה מחוקק טוב יותר ממומחה לפנקייק שמשווה יועץ השקעות ליועץ משפטי שחייב לבלום טיפוסים מסוגו, שהופכים את כנסת ישראל לאגם של דרעק.

הטיול של ראש הממשלה נתניהו לברלין, עם פמליה של כ־60 אנשים, שיתאכסנו יומיים במלון "וולדורף אסטוריה" במערב ברלין, יעלה לנו כמה לירות סוריות דפוקות. 400 יורו לחדר סטנדרטי ללילה, עד 2,824 יורו ללילה. אי אפשר היה לבטל את הטיול ולקיים שיחת זום?

דוח מבקר המדינ'ע בדק ומצא שלא עושים כלום לצמצום נזקים בערים שממוקמות על השבר הסורי־אפריקאי, כמו צפת, טבריה, קריית שמונה וחצור הגלילית, למקרה של רעידת אדמה. הכל יקרוס, גם תשתיות תחבורה ליישובים אלה. נכון לעכשיו חוזקו רק 7% מהמבנים בערים אלה. מ־54 בתי ספר - 38 לא טופלו, אבל אפשר להירגע, זה רק 70%. אם יתפללו הרבה, זה יספיק נגד אסון טבע.

אגב, כל עלות חיזוק המבנים היא כ־2.3 מיליארד שקל, אבל אין כייסף, הכל הלך בהסכמים הגועליציוניים. מיותר לציין שבערים אלה יש רוב מוחלט של מצביעי ליכוד וימין. אז מה? באסון מירון נספו 45 חרדים כולל ילדים. למנהיגי המפלגות החרדיות זה כנראה ממש לא מפריע להתחמק מאחריות. נתנו להם פיצוי של כמה לירות והיידה, אל תבלבלו ת'מוח.

סקר של הציבור החרדי, שפורסם ברדיו קול ברמה קובע כי 90% תומכים בהפיכה המשטרית, ו־86% נגד הידברות עם המוחים. באסון הבא שיהיה במירון, או באסון טבע בצפת, יהיו סקרים דומים, כי רק אלוהים גדול.

יו"ר הגועליצייה אופיר כץ שואל במליאת אגם הדרעק: "איפה יאיר לפיד, העצלן הזה, שמדורג 118 בנוכחות? לפיד לא במליאה ולא בוועדות". האמת שהוא צודק, איפה לפיד? רק בהפגנות שמשבשות לי את החיים?

דודי אמסלם הגיש הצעת חוק שתאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן. בנוסף הוא הגיש הצ"ח על אישור מתונ'ס לכל נבחר ציבור, למימון הוצאות משפטיות ורפואיות. עם ציבור כזה של נהנתנים באגם הדרעק, שדייריו נהנים מחסינות משפטית, רוצים נשיא המדינה וראשי המחאה ליצור הידברות? על מה, על מי ולמה?

חבורת המאכערים מערוץ 14 לא מבדילים בין עיתונות לשיווק ומסחר. הם עוסקים בסחיטה באיומים של מפרסמים שמפרסמים בערוץ אחרים ולא רוצים לפרסם אצלם. ינון מגל ואראל סג"ל קראו לחרם על שטראוס, כי השקיעה רק 7,000 שקל בזיהומון המשודר שהם עובדים בו, והם דורשים משטראוס שתיתן יותר.

כבר חווינו סחיטה באיומים כזו בעבר, בעת שעופר נמרודי היה מו"ל של "מעריב" ורונאל פישר עבד אז ביומון. אז זו העיתונות מודל 2023: אם חברה כלכלית לא תשפוך כסף בערוץ שמעסיק את המאכערים, הם יארגנו חרמות על החברה. כך עובדת שיטת החאווה - לא תשלם אז תינזק. שטראוס מעסיקה 17,400 עובדים, רובם מהפריפריה, כולל יישובים עם אחוז הצבעה גבוה לימין. החברה היא אחת מספקיות המזון לצה"ל, אבל המאכערים מגל, סג"ל וריקלין דואגים למעסיק, משפחת מירילשווילי, שמשלמת את שכרם.

אבל אם קולקציית האפסים שמנהלת את המדינ'ע כוללת גם עבריינים מורשעים ונאשמים, למה שזרוע השתדלנות של הקולקציה לא תנהג בדרך עבריינית לשפר את המאזן הכספי? ואיפה שר הטיפשורת ומועצת הכבלים והלוויין להפסיק את הסחיטה באיומים? לא מתערבים, כי ככה זה בדמוקרטיה של דיקטטורה.

מוישה גפני בוועידה הלאומית לאנרגיה: "אנשים שואלים אותי: אתה אף פעם לא בקצוות, אתה תמיד מפשר. איפה אתה עכשיו? אני משיב להם: איפה אתם הייתם 74 שנים, כאשר בית המשפט פסק שוב ושוב לרעתנו?".

האמת, מוישה, הוא לא פסק מספיק. אתם עושקים את הכייסף הציבורי, 50% לפחות מהגברים שלכם לא עובדים אלא חיים על חשבון החילונים. אתם לא משרתים בצה"ל, אז למה בדיוק החילונים צריכים אתכם? שתתפללו בשבילנו? אנחנו מוותרים. אנחנו יודעים להתפלל לבד, ומי שלא יודע, כמוני, מבקש מדתי־לאומי שילמד אותו. אגב, גם חב"דניקים נענים בשמחה לכל בקשה ועזרה הלכתית. אנחנו יודעים להסתדר גם בלעדיכם.

אברך בכוילל פרסם השבוע הודעה לטיפשורת באמצעות דוא"ל, שלפיה התמיכה והתוספת בסך 500 שקל לגננת הגיעה למנהלי המוסדות, לא לעובדות. לדבריו, גננות שהכסף הגיע אליהן נדרשו להחזירו. העניין התגלה בפניות של גננות לתמיכה מארגוני הקמחא־די־פסחא. הן הודיעו לאותם ארגונים כי הסכומים שמופיעים בתלושי השכר אינם נכונים. מי יבדוק את העניין הזה, השר גולדקנופף? אולי.

איך אפשר בלי הבאבא־בובה מאיר מאזוז. "ברוך גולדשטיין מנע סכנה גדולה". את האמירה הפסיכית על הטבח שביצע גולדשטיין במערת המכפלה, כשרצח 27 מתפללים ערבים, אמר הבאבא־בובה בשיעורו השבועי. "במערת המכפלה הערבים שמו מתחת לשטיחים שהם מתפללים עליהם גרזינים, רובים וסכינים – והייתה סכנה גדולה מאוד. בזכות היהודי הזה, נמנעה הסכנה. והנה ביום פורים (פברואר 1994) נכנס יהודי אחד בבוקר למערת המכפלה וירה למוות ב־30 ערבים. זה עשה רעש גדול במדינה. ראש הממשלה יצחק רבין אמר עליו 'יהודי מלוכלך'. כאשר המחבלים הורגים כמה וכמה, הם נקיים, הגויים בסדר גמור. אבל יהודי הוא מלוכלך. למה מלוכלך? מה זה 'אבן זהב' ביידיש? זה גולדשטיין. זה הבנאדם הזה עשה מדעת עצמו, לא שאל אף אחד, הוא עשה הכל לבד".

הבאבא־בובה הזה הוא רבם של אלי ישי ושלמה קרעי. אז עם מי להידבר כאן? על מה לדבר? תם הטקס, נגמרו המילים.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בפגישה עם מילואימניקים: "אני אדם אופטימי מטבעי. אבל בואו נלך להנחה הכי מחמירה: תקום דיקטטורה. גם אם כך יהיה, אני נשאר פה ומנסה לשנות. אסור לנסר את הענף שכולנו יושבים עליו. עדיפה דיקטטורה בטוחה, על אנרכיה לא מוגנת". מה יש לומר? עדיף לא לומר. אבל צה"ל אינו צבא העם, אם רמטכ"ל בכלל שוקל אפשרות שלטונית של דיקטטורה. ומה אמר שר הביטחון יואב גלנט על האמירה הזו? איני יודע. לא ידוע אם מישהו יודע.

ישיבה של מועצת התכנון העליונה, שהייתה אמורה לדון בסוגיית הבנייה בשטחי אי־1, נדחתה לעוד שלושה חודשים. ביבי רוצה להגיע לבית הלבן, הגברת חייבת לכבס באמריקע, אז בן גביר וסטרוק אילמים. סמוצ'קנע עובד על שיפור האינגליט, כדי להתקדם.

פרופ' מרק שטייף, הרקטור של אוניברסיטת תל אביב, מאשים את עמיתיו תומכי המחאה נגד ההפיכה המשטרית בסתימת פיות של תומכי ההפיכה. "בחרנו להתנשא, לספר לכולם עד כמה אנחנו טובים, נאורים, חכמים ונאמנים לדרכנו, כאשר כל מי שאיננו איתנו הוא אדם חשוך ונטול מוסר. במקום לדבר על מה כן אפשר לעשות, בחרנו להתבצר בעמדתנו, ולדבר רק על מה שאי אפשר. בחרנו לסרב לשמוע".

דבריו של פרופ' שטייף פורסמו לפני פרסום מתווה הנשיא. מעניין מה יאמר עכשיו, אחרי הדחייה הגורפת של הימין ושל תומכי ההפיכה המשטרית.

יעקב ברדוגו בפודקאסט של נדב פרי: "נתניהו הציע לי להיות שר התקשורת ושר ההסברה. אם הייתי מתמודד בליכוד, הייתי מביא עוד מנדטים". אולי היה מביא, אולי לא. חבל רק שלא סיפר בפודקאסט שהוא סירב להצעות של נתניהו, כי הוא מכיר אותו המון שנים. לכן הוא יודע שהבטחות של נתניהו לא תמיד מתכתבות עם המציאות. "לא תמיד" זה אנדר־סטייטמנט.

מורות בנתיבות הקימו קבוצת וואטסאפ בשם "טיול שנתי שחורות". הן היו מספיק סתומות להיחשף בטיול, כאשר התכתבו בוואטסאפ בנוכחות התלמידות, שצילמו את המסכים של המורות בסלולרי. אף אחת מהן לא תפוטר. לקהילה של יוצאי אתיופיה אין לובי חזק שיסגור את המדינה, וחבל. ההנהגה הדתית לא בטוחה ביהדותם, ובשביל קולקציית האפסים הם נטל. היהדות הדתית לא בנויה להכיל יהודים כהי עור. גם אצל החילונים עוד לא התקבלה החלטה בסוגיה. אנחנו ציבור דוחה, הגזעני ביותר באנושות. שוב, חבל, אבל זה מה יש.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בציוץ בטוויטר: "היום הוכרע. היועמ"ש אינה מייצגת את הממשלה הנבחרת". מיקי, אתם לא צריכים עורכת דין לתפקיד היועמ"ש, אתם צריכים רופא/ה עדיף עם התמחות פסיכיאטרית, כדי שיוכלו להכיל את השיגיונות שלכם. רופאים גם יכולים לתת מרשם לכדור קטן שעושה כיף גדול. כי באמת שלא כיף איתכם, גם לתומכים הכי גדולים שלכם בציבור. הם גם מבינים שבאתם רק לקחת, ממש לא לתת. גם הם ישלמו את מחיר ההפיכה.

קטי שטרית מאגם הדרעק ממש התאמצה להיות בדיחה עצובה, והצליחה. בראיון טלוויזיוני אמרה: "עשינו הרבה דברים, משכנתאות למשל, יש חוק שעבר השבוע. איני זוכרת את הדיוק של זה, אבל ישבנו לתוך הלילה במליאה, ועבר חוק כזה. אני יודעת שעבר איזשהו חוק, אני מנסה להיזכר. הסתכלתי על המסך, וראיתי את המילה משכנתאות".

איך אפשר לסמוך על אגם הדרעק, כשאחת כמו קטי שטרית לא יודעת מה קורה במקום העבודה שלה? מצד שני, חובה על הליכוד לשלוח אותה לכמה שיותר פאנלים. היא מייצגת את המפלגה, את המהות המזוקקת שלה, שהיא חלטורה שמתבססת על טמטום.

שר הטיפשורת שלמה קרעי שואף להקים ערוץ דומה לערוץ 14. המאכערים של הערוץ כבר לא פלורליסטים ולא רוצים תחרות. אצל קרעי הכל אישי. "לגבי ערוץ 14 הנהדר, זה לא ינון מגל, בועז גולן או ריקלין מדברים. זה נציג הבעלים מדבר מגרונם, שלא רצה אפילו להיפגש איתי כדי להציג את העמדה שלו. הוא פשוט רוצה להמשיך כך, בלי שינויים".

הלוואי שהשר קרעי יקים עוד חמישה ערוצי תעמולה לממשלה. אבל הוא הרי לא קובע כלום ושום דבר. פגישה אחת עם נציג של משפחת מירילשווילי עם נתניהו - וכל התוכנית של קרעי נגנזת, כאילו לא הייתה. חבל, היה יכול להיות כאן פסטיבל.

נ.ב.

תחשבו בשאבעס קוידש על מה שעוד צפוי כאן. מלחמה עם חיזבאללה וחמאס, שיקראו לה מבצע כדי לא לפצות את המשק על ימי הלחימה. ביבי לא ייסע לאמריקע, אז הוא יהיה נורא עצוב. אינשאללה תעבור החקיקה, כדי שהכל יתפרק כאן ויהיה גוג־ומגוג־שואו. עוד נכונו לנו ימים גדולים, כאשר מירי המחוננת תפיק את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות. יום הזיכרון לשואה ולגבורה זה פאסה.

כמו שאמרה הגברת של ההסברה של ביבי: "למה אתם מדברים על שואה? זה סבא וסבתא שלכם נשרפו שם". אין עליה. אם הייתה קוראת קצת, ולא זוכה בכאילו שני פרסי ספיר, הייתה מגלה שיהדות סלוניקי, לוב ומרוקו שילמה מחיר טרגי עצום באושוויץ. אז מי זה בדיוק "ש־ל־כ־ם"?

אין עם מי לדבר, אין על מה. שאבעס קוידש דיקטטורי שמייח לכם, קינדרלעך של אלוקים.