גמר הסיוט, לעת עתה. רומן זדורוב זוכה, מחמת הספק, מאשמת רצח תאיר ראדה. נמאס כבר לשמוע מבית המשפט שזה מחדל של הפרקליטות ומשטרת ישראל. פרקליט המדינה עמית איסמן יכול היה למנוע את הביזיון שחוותה התביעה בבית המשפט המחוזי בנצרת. כאשר השופט חנן מלצר פסק על משפט חוזר לזדורוב, לעו"ד איסמן היו כל הראיות וטענות ההגנה על שולחנו. הוא יכול היה להחליט כמו שני השופטים במחוזי בנצרת. פרקליט מדינה יכול לזהות מחדלים של התביעה, זה תפקידו.

בן גביר על דברי ביידן: "ישראל היא לא עוד כוכב בדגל של ארה"ב"
המשטרה תציג לבן גביר מתווה להקמת המשמר הלאומי

אז עכשיו המדינה אולי תערער כדי להגן על כבוד הפרקליטות. מי יגן על כבודם של ד"ר חן קוגל וד"ר מאיה פורמן, מומחים לפתולוגיה שמצאו סתירות מהותיות בזירת הרצח? הם היו ויהיו אויבי המערכת, רק כי לא שיתפו איתה פעולה.

הזיכוי הזה כמו גם משפטים אחרים שבהם הורשעו עמוס ברנס ז"ל, שהורשע וזוכה מרצח רחל הלר ז"ל, וסלימאן אל־עביד, ששוחרר אחרי שהורשע ברצח חנית קיקוס ז"ל, משאירים שאלה פתוחה. מי רצח את הקורבנות, אם לא אלה שהואשמו? אולי נדע ואולי לא. המציאות השתנתה, עכשיו השר קובע מה יחקרו ומה לא.

במקביל ממשיכים עם השטויות במשכן הנשיא, כדי להגיע להסכמות על ההפיכה המשטרית של הגועליציה. בלתי אפשרי להגיע להסכמות, חבל"ז. אז המחאה תירגע קצת לפרק זמן שעוד לא ידוע. במצב הנוכחי, רק מלחמה בדרום ובצפון יכולה לאחד את הציבור לתקופה קצרה. יש בינינו יותר מדי שמעוניינים במלחמה, כולל דרג מחליטים. המחיר אף פעם לא עניין את קולקציות האפסים מ־1973 ועד היום. הרי נולדים פה כ־50 אלף תינוקות בשנה, 40 אלף יהודים, תמיד יהיו מהם 15 אלף שייאלצו להתגייס, כדי להוות נזק שולי לשלטון, לכל שלטון.

השימוש המהיר של נציגי האופוזיציה באגם הדרעק, במחאה נגד ההפיכה המשטרית, מגעיל אותי. הם כבר דנים על פשרה, אחרי כמה נאומים על כלום ברחובות. 12 שבועות הם טימאו מחאה ציבורית נטו בנוכחותם, עכשיו הם פנויים לפשרות שינציחו אותם באגם הדרעק.

הציניות של גנץ, לפיד ומיכאלי זועקת מכל טיפת דם וזיעה של המפגינים. לאלה אין מאכערים אסטרטגיים וסוקרים של פופולריות. פתאום גנץ הפך לאופציה שלטונית, כי שכחו כאן שביבי התייחס אליו כאל סמרטוט, כאשר גנץ נתן לו שלטון, במתנה, בניגוד מוחלט לרצון הבוחרים. מי שבגד פעם אחת וסלחו לו כבר התרגל שיסלחו לו עוד פעם בנימוק שאין ברירה. אבל יש. נדרשת הנהגה חדשה לחילונים. אלה שמנהיגים את החילונים עכשיו, נרקבו במציאות של אגם הדרעק. 

בשבוע הבא תאשר הגועליציה הקמת מיליציה חדשה, בפיקודם של איתמר בן גביר וחנמאל דורפמן, נציגי נוער הגבעות בממשלה. עוד לא ידוע מה יהיו המאפיינים של המיליציה. האם היא תהיה שיבוט של משמרות המהפכה באיראן, הקג"ב ברוסיה והשטאזי במזרח גרמניה, או כוח ואגנר שפועל באוקראינה?

איך זה אמור לעבוד עם משטרת ישראל? איך נותנים לאזרחים שאין להם שום ידע ביטחוני, לנהל כוח עצום שכזה? מי יהיה הפוליטרוק של האירוע המכונן, הילד"ז? מי מבטיח לאזרחים שהם רל"ב, שחייהם לא יהפכו לגיהינום? בטח לא קולקציית האפסים הקיימת, מהם אי אפשר לצפות לכלום, כאשר מדובר על כבוד האדם וחירותו, חופש הפרט, זכויות מיעוטים להגנה, זכויות להט"ב, זכויות נשים נגד אלימות במשפחה.

מעניין אותי כמה מחברי ארגון לה פמיליה – ארגון שהשופט המחוזי ציון קאפח קבע שזה ארגון טרור – יקבלו משרות בכירות במיליציה. יש להם הרי ניסיון באלימות ציבורית בהפגנות, באירועי ספורט, בתקיפת מיעוטים, בתקיפת חוגי אוהדי ספורט יריבים. 

ומה קורה עם להב"ה של בנצי גופשטיין? הם יקבלו אחריות על מניעת התבוללות של נשים יהודיות כשרות, שרוצות להינשא לערבים? אולי, ניתן זמן לזמן ונראה מה יקרה. בכל מקרה זה אסון. רק על הרעיון הזה חייבים להישאר ברחובות.

השבוע יחגוג העם שלנו את הפסח. יהיו כאלה שלא יחגגו, כי אין להם כסף לקנות מצרכים לשבוע של החג. אבל מה אכפת לדיירי אגם הדרעק? הם יוצאים לפגרה של חודש, אף פעם העוני לא עניין אותם באמת. אין לעניים אוכל, אז שיאכלו רפורמה משפטית, אולי יהיה להם טעים.

הברקס שנתן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לרה"מ בנימין נתניהו הוציא מדיירי אגם הדרעק שלל התבטאויות, שגובלות בטפשת נפוצה. אמירות אלה ועוד שטויות יהיו הפיצוחים לשאבעס־קוידש בכתריאליבק'ה המתפוררת.

-ניסים ואטורי מודיע לנשיא ביידן: "אם נצטרך להגן על עצמנו, נעשה את זה בלי ארה"ב, אם היא לא תתמוך בנו. היה מקרה בצוק איתן, שהחליטו על אמברגו נשק על טילי הלפייר לאפאצ'י – וישראל הסתדרה.חיילים נהרגו, לדעתי, גם בזכות התמיכה האמריקאית במירכאות". המראיין גדעון אוקו מחדשות 12: "חיילים נהרגו בגלל אמברגו נשק של אובמה?", ואטורי: "כן". והטיפוס הזה הוא מחוקק באגם הדרעק של ישראל וגם חבר בוועדת החוץ והביטחון. איך זה קרה, המינוי הזה?

-עוד מניסים ואטורי, הפעם ברדיו 103FM: "גם לי יש ביקורת על השיטה בארה"ב, אבל מעולם לא ביקרנו אותה". חשוב מאוד לבקר. אולי כדאי לניסים להגר לארה"ב, להיבחר לקונגרס, ואז לבקר ולשנות. לעת עתה אנחנו חיים על חשבון ארה"ב, ובתוירה שלו כתוב: בעל המאה הוא בעל הדעה.

-עוד סטארט־אפ פוליטי - דן אילוז מאיים על הנשיא והקונגרס: "אמירתו של הנשיא ביידן חצתה קו אדום, בידידות שבין המדינות. חברים לא מתנהגים כך אחד כלפי השני. אל תעשו זאת שוב". זו מציאות שנתניהו מתקשה לחיות איתה, אבל אין לו ברירה. אפשר לומר הכל על נתניהו, אבל בדיפלומטיה הוא תותח. ואטורי ואילוז הם כלום ושום דבר, כל אמירה שלהם, בכל תחום, היא נזק.

-הלל ביטון רוזן, מאכער מערוץ 14: "נגמרו הימים שגויים יגידו לנו איך להתנהג ומה לעשות. שאפו לנתניהו". הוא צודק, אבל יש כאן בעיה קלה. הגויים האלה זורקים פה כל שנה 3.8 מיליארד דולר, נותנים לנו מטרייה דיפלומטית ותומכים כמעט בכל גחמה של קולקציות האפסים שלנו. בהפיכה שלטונית לדיקטטורה הגויים לא תומכים. באסה.

-קולקציית האפסים שלנו הבטיחה פטור מאשרות כניסה לארה"ב בספטמבר הקרוב. מחלקת המדינה באמריקע הודיעה לנו: "ישראל לא עמדה בדרישות הזכאות לפטור מאשרת כניסה". כן, זה קורה לנו שהבטחות של אגם הדרעק נפגשות עם המציאות.

-שרת התחבורה מירי "המחוננת" רגב לא אוהבת את דובאי, אבל אישרה לאמירותים עוד שבע טיסות סדירות לישראל בקיץ הקרוב. אולי היא השתכנעה שרק מפגינים אנרכיסטים טסים לשם.

-שר המשפטים יריב לוין מרגיע את תומכיו: "תודה רבה על כל התמיכה. אעשה מאמץ עליון לעשות צדק, ולהעביר את החקיקה במושב הבא. נתארגן להפגנות בכל הארץ, נקווה שאלה שפגעו בנו מתוכנו יפסיקו לעשות זאת". הוא בונה על מיליציית "חסדי השם" של בן גביר. אפשר לפזר את הדיונים במשכן הנשיא.זה פארש, אומרים לכם, פארש.

-עשרות באבא־בובות בציונות הדתית פרסמו פתשגן הלכתי שמטרתו לשחרר את הרוצח עמירם בן אוליאל מבידוד, כדי שיחגוג את סדר פסח. "אנו דורשים בקול גדול, שהשנה עמירם יחגוג סדר כהלכתו בחבורה באגף התורני, עם שאר האסירים. עמירם זכאי לתנאי מאסר שווים לפחות לתנאי מאסרם של מחבלים". אין לי בעיה שיחגוג, בתנאי שיוגדר גם הוא כמחבל, ששרף משפחה בכפר דומא.

-עוד 17 באבא־בובות של הציונות הדתית פרסמו קול קורא נגד עצירת ההפיכה המשטרית. "לא יעלה על הדעת שמיעוט יכפה את דעתו באלימות". מעניינת התוירה של הג'מעה הזו. לפני 28 שנה הם הטיפו לדין רודף, וגם פרסמו פסק הלכה מצחין, והייתה גם אלימות של מיעוט. יצחק רבין ואמיל גרינצווייג נרצחו בידי שליחי המיעוט. אבל לפי התוירה הקדושה, אם זה משרת אינטרסים של באבא־בובות, אז זה מותר.

-אביגדור ליברמן על השהיית החקיקה: "אני מכיר את נתניהו, עליי הוא לא יכול לעבוד. ברור שמדובר בתרגיל הונאה. הוא רוצה לעבור את החגים, ובמקביל להשקיט מוקדי תסיסה בליכוד. המטרה העיקרית שלו היא למסמס את המחאה". האמת היא שהוא מכיר אותו. הם היו שותפים ללא מעט קנוניות פוליטיות וכמה תרגילים מטונפים, כגון תפיסת השלטון אחרי הרצח של יצחק רבין הי"ד.

-איתמר בן גביר בתגובה על הברקס של הנשיא ביידן: "אנחנו מעריכים את המשטר הדמוקרטי בארה"ב, אבל דווקא מהסיבה הזו הם צריכים להבין שישראל היא מדינה עצמאית, לא עוד כוכב בדגל של ארה"ב. צריך שיהיה ברור בכל רחבי העולם – העם כאן הלך לבחירות, יש לו את הרצונות שלו". הוא צודק לשיטתו. העם שלו רוצה לשרוף את חווארה, הוא כבר ניסה. העם שלו רוצה שתהיה לו מיליציה פרטית עם אלפי פקודים. הדמוקרטיה בעולם פחות מחבבת מיליציות כאלה, זה מזכיר להם את משמרות המהפכה באיראן, או את כוח ואגנר של פוטין. לנשיא ביידן אין מיליציה כזו, אז ההשקפה שלו לא חופפת את הדמוקרטיה של בן גביר.

-ערוץ 11: לשכתו של נתניהו ומקורבים נוספים היו בקשר רצוף עם נציגי ההסתדרות, לפני ואחרי ההצהרה על השביתה הכללית במשק. יונתן אוריך, מאכער שמועסק על ידי נתניהו, תיאם את המהלכים מול ההסתדרות.

-מיכל שיר, מאגם הדרעק, בנאום הורמונלי מלא רגש, שמייתר לדעתי את נחיצותה בציבוריות שלנו, רק כי יש לנו יותר מדי מהסחורה הזו: "אחרי שהרחובות נשרפים פה 12 שבועות, אחרי שרה"מ פיטר את שר הביטחון שאמר את האמת, ואנשים יצאו לרחובות כדי להילחם על החיים שלהם. והוא, החצוף הזה, זחוח, קורא לימין לצאת לרחובות ולהפגין. מי אתה שתשפוך את הדם שלנו, הדם של המפגינים על הידיים שלך.

"אתה איש חסר אחריות, אתה איש שהוא בושה בהיסטוריה של מדינת ישראל, זה מה שאתה. צריך לעצור אותך על הסתה, צריך לעצור אותך על אלימות. אתה איש מסוכן, הוכחת את זה היום. לא נעצור, מר נתניהו, אתה מסכן אותנו. אתה לוקח את השר לכלום לאומי, נותן לו להקים כאן את השטאזי. אתם, כל הקואליציה, אתם כתם, כתם!". מיכל רק שכחה שהייתה חברת ליכוד לא מעט שנים, בתקופת נתניהו. המציאות לא הייתה שונה, רק השטאזי הוא פיתוח חדש יחסית.

-מוישה גפני מתרגל אג'נדה חדשה לקראת קבלת השלל העצום, בראיון ל"יתד נאמן". "פורום קהלת כבר מזמן לא ימין, פורום קהלת הוא שמאל". אמירה ששווה לו מיליארדים ופטור מגיוס לעולמי עד.

-מוישה גפני, בנאום באגם הדרעק, מודיע לאנושות כי ב־74 שנים לא היה פס"ד אחד לטובת החרדים "מעולם, מעולם, מעולם". זה לא נכון, עובדתית. אפרת רייטן בדקה ומצאה: ההפרדה המגדרית באקדמיה, מניעת לימודי ליב"ה בחינוך החרדי, הקפאת רפורמות הסלולר, המשך הסבסוד לילדי האברכים (אותו גפני בירך על ההחלטה).

הלאה: הקמת מקווה בשנת 2014 בכפר ורדים, שהוא יישוב חילוני; ופסילת תשדיר בחירות של מפלגת שינוי, שהשפיל וביזה חרדים ב־2006, בהחלטה של נשיא ביהמ"ש העליון אהרן ברק. רייטן מסכמת: "יש פערים בין מה שאתה מציג לבין המציאות". גפני לא השתכנע והמשיך לזעוק: "מעולם, מעולם, מעולם לא".

-מירב כהן עונה לבן גביר, שהתחפש לגולנצ'יק: "אתה לא מייצג את גולני, אתה לא גויסת לצה"ל, כי היית חבר בארגון טרור. אינך מייצג את הנגב, כי רוב חייך חיית בחברון. בסלון ביתך תלית תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין. אתה לא מייצג עובדי כפיים, אתה התפרנסת כעו"ד שמייצג את נוער הגבעות ושורפי כפרים. אתה בושה לממשלה ולמדינת ישראל".

-רה"מ נתניהו משבח את מפגיני הימין: "הגעתם בצורה ספונטנית, ללא מימון וללא דחיפה תקשורתית". טוף, האמת תמיד הייתה המלצה בלתי מחייבת בשבילו. שרת התעמולה שלו גלית דיסטל אטבריאן ולהקת המאכערים שלו דחפו תקשורתית. גלית היא כמו ד"ר שקמה ברסלר. ההבדל ביניהן הוא שגלית היא חברה בקולקציית האפסים, שאמורה לשרת את העם, ומקבלת שכר על עבודתה, בעוד שקמה מתנדבת. הבדל קטן.

-כאן 11: סגן שר החוץ הפולני טוען: "ישראל התייעצה איתנו לגבי הרפורמה המשפטית. חלקנו איתה מניסיוננו". הם הצליחו יפה בפולין, כן? רק השמידו את המדינה, מבחינתי, חבל שלא השמידו. אבל באמת, מדינה שהשמידה את רוב העם היהודי במשרפות לפני קצת יותר מ־80 שנה, נותנת לנו עצות על שינוי משטרי? מה הלאה? נאום של ראש ממשלת פולין ביום הזיכרון לשואה ולגבורה? אולי יש לו השגות מדוע הם לא סיימו את המלאכה בשביל הנאצים.

-שר הטיפשורת שלמה קרעי עשה טעות של ילד בן 10, והלך לראיון עם דנה ויס מחדשות 12. דנה קילפה לו את העור בלי הרדמה. על כל השאלות הוא השיב: לא יודע, לא מכיר, לא עוסק בזה, לא מבין ולא צופה בטלוויזיה, כי הוא חרדי. את ילד"ז הוא מגדיר כמכר, מי חבר בוועדת המדרוג הוא לא יודע, את סוגיית החקיקה בעד/נגד להט"ב הוא לא מכיר. עכשיו הוא גם לא יודע מדוע הוא התראיין.

-ילד"ז מסביר בקבוצת וואטסאפ לשר הביטחון יואב גלנט את הסיבה לפיטוריו: "ביטחון ישראל תלוי קודם כל באי־נרמול סרבנות פוליטית בצבא". כן, הילד"ז מבין גדול בביטחון ישראל, רק לא מבין שכאשר אנשי מילואים הם מתנדבים לשמ"פ, הם לא סרבנים. הם החליטו להפסיק להתנדב.

-אותו ילד"ז התרגז על בתו של המרגל אלי כהן הי"ד, שהשתתפה בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית ואמרה: "גדלתי על ערכיו". ילד"ז צייץ בתגובה לפרסום: "לא ייאמן! בשנות ה־90 צה"ל הצליח ללכוד אנשי ביטחון לבנונים בכירים אשר עבדו עבור איראן, כאשר המטרה הייתה להשתמש בהם כקלף מיקוח לשחרורו של רון ארד. בג"ץ כפה על המדינה לשחרר אותם בחזרה ללבנון. בכך אבד הסיכוי היחיד לשחרר את רון ארד". כן, מרוב לחץ הוא מתבלבל ב־30 שנה. רון ארד נשבה כאשר בישראל גידלו רק תפוזים, לפני תקופת שלטונו של אבא.

-ח"כ מתן כהנא מתייחס לשתיקה החרדית על עבודות תשתית בשבת. "בשקט, בשקט, בחסות הרפורמה המשפטית, מירי רגב ממשיכה לצפצף על המפלגות החרדיות. מתברר שהעבודות בשבת רק מתרבות. כנראה שהכיסא חשוב יותר". לא רק הכיסא, אדון כהנא, שכחת את הכייסף הגועליציוני. הוא חשוב לא פחות. אגב, אורי מקלב הוא סגן שרת התחבורה.

-השר דודי אמסלם מחווה דעה על אלימות נגד נשים. "אני בוודאי חושב שנשים צריכות הגנה, בוודאי נשים שחוו אלימות, יש הרבה נשים שחוו רצח אפילו". הוא צודק, לשיטתו.

-המאכער אראל סג"ל בציוץ בטוויטר: "גלנט חיכה שביבי בחו"ל ואז תקע אותו, ואת כולנו. איזה עלוב". מי זה "ואת כולנו"?

-השרה לענייני כלום־ושום־דבר מאי גולן: "מי שלא יתמוך בחקיקה – מעל במנדט שקיבל! כבר הספיק לנו בנט אחד". אמממ... ידעתי שהיא מחוננת. אז מה, מאי, ביבי מעל במנדט שקיבל?

-רה"מ נתניהו בראיון לכאן 11, לפני הקמת הממשלה בראשותו: "הדבר הראשון שאני הולך לעשות הוא הקמת קבינט דיור. תוך 30 יום מהקמתו אני מעביר את ההחלטה לתת לראשי הערים את התשתיות". חלפו שלושה חודשים, אבל רה"מ עסוק בחוק המתנות, בהפיכה משטרית, בהקמת מיליציה פרטית, בפיטורי שר ביטחון, במאבק עם אמריקע, אז אין לו זמן.

-בית המשפט בתל אביב אמר את דברו. הילד"ז יפצה את סתיו שפיר ב־60 אלף שקל. עכשיו אני משוכנע שחוק המתנות יעבור לנבחרי ציבור ובני מ־ש־פ־ח־ה. הילד רק נופל בכל דיון משפטי, מישהו צריך לשלם על התענוג הזה, אבא ואמא לא מתלהבים. אז נדרשת חקיקה, כי אין ברירה.

עד כאן יידעלך קדוישים. עוד לא קרה כלום, וכאשר יקרה זה יהיה יותר רע, עם שפריצים של דם ברחובות. אין סיכוי לאיחוי הקרע בציבור. תם הטקס, קינדרלעך, היכונו לחגיגות העצמאות של הקנטונים. זה או־טו־טו. אני רוצה ששיכון ל' בתל אביב ישנה את שמו לרמת ביידן. ושקאמלה תבוא לטקס, כי יש עליה.