אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד. כמה ימים לפני ההסלמה בדרום הגיע אל גשר אלנבי רכב של האו"ם עמוס בכ־20 מיליון דולר במזומן. בניסיון לשמור על החשאיות הורחקו מהבידוק בגשר רבים מבעלי התפקידים הפועלים שם בשגרה. זמן קצר אחר כך נכנס הכסף לישראל, והוא הועבר ברכב משוריין שנסע דרך כביש הבקעה.
בהקשר זה יש לציין כי העברת משכורות למנגנוני הממשל של חמאס היא אומנם סוג של עליית מדרגה, אולם גם במהלך מבצע צוק איתן נמתחה ביקורת על הממשלה, כשבעוד חיילי צה"ל נלחמו ברצועה וטילים נורו ממנה אל רחבי הארץ, הכניסה ישראל לעזה אלפי משאיות עמוסות במוצרי חשמל, הגיינה, ביגוד, הנעלה, מלט, ברזל, בשר, עופות ודגים.
לאחרונה דיווח העיתון הפלסטיני "אל־קודס" כי ישראל הסכימה שמשכורותיהם של אנשי ממשל חמאס בעזה ישולמו על ידי קטאר. קטאר ביקשה לממן את השכר על בסיס קבוע, אולם לכך מתנגד יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. לפי אותו דיווח, קטאר עדכנה את מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, וישראל אישרה את העברת הכסף באמצעותה.
דוברות המנהל האזרחי ודוברות מתאם הפעולות בשטחים סירבו להתייחס לשאלות שהועברו אליהם בנושא.
מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "הכסף מיועד לסקטור הציבורי ברצועת עזה ולא הועבר על ידי אף גורם במערכת הביטחון. בדיקה קפדנית של גורמי הביטחון וידאה כי הכסף לא יוכל לשמש לצורכי טרור, אלא רק לסייע בשיפור המצב ההומניטרי ברצועה".