שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, ח"כ אורית סטרוק, הציעה למחוק את המועצה האזורית גזר. לדבריה, "אין עניין לאומי אסטרטגי" בקיומה של התיישבות במרכז הארץ. אמירה זו מייצגת עיקרון שגוי ומסוכן שלפיו הערכים של המרחב הכפרי, ההתיישבות הכפרית והחקלאות הישראלית, עברו מהעולם ואין בהם צורך.

השרה אומנם מיתנה אחר כך את הדברים, הסתייגה מהביטוי "למחוק" והביעה הערכה למורשת העבר החלוצית, אבל לא חזרה בה מהתפיסה הבסיסית שהביעה, שהיא עמדה מקוממת ולא מבוססת, שכן להתיישבות במרכז הארץ תרומה אסטרטגית לאומית, כיום, כמו גם בעבר.  החקלאות במרחב הכפרי היא אבן יסוד בביטחון ישראל, בין שמדובר בהגנה על גבולות המדינה ובין שמדובר בהגנה על ביטחון המזון של תושביה.

המזון המגיע לציבור בישראל וגם לשולחנה של שרת ההתיישבות, מגיע מאדמות חקלאיות המצויות בצפון, בדרום ובמרכז, כמו גם מהאדמות החקלאיות במועצה האזורית דרום השרון, בלבה של הארץ, שמעל 95% מהן מעובדות ומניבות תוצרת חקלאית. כמו כן, רבים מהיישובים הכפריים במרכז הארץ הוקמו על קו התפר, קו ראשון ליהודה ושומרון, וסופגים פשיעה חקלאית ולאומנית שנבלמת בשטחם רגע לפני שהיא מגיעה לערי המרכז. 

שטחים אלו הם צוואר הבקבוק של המסדרון האקולוגי של ישראל, ויש להם משמעות אקולוגית, כלכלית וחברתית בשמירה על איכות הסביבה וערכי הטבע וקיום מרחבים לציבור שמחפש ריאות ירוקות גם במרכז הארץ. אותם שטחים, שלדברי השרה "אף אחד לא יצטער יותר מדי אם יימחקו מעל פני האדמה", מקיימים שטחי ניקוז וחלחול מי גשמים, כדי למנוע הצפת הערים הסמוכות בעת שיטפונות.

לאורך כל השנים ובעקביות, בנות ובני המועצות האזוריות מוכיחים את תרומתם החברתית לכלל המדינה בשירות צבאי משמעותי, בפעילות בתנועות הנוער, בחינוך ובהתנדבות. בני הנוער במועצות האזוריות, גם אלו שבמרכז, מתנדבים לשנות שירות ומכינות קדם צבאיות בעשרות אחוזים יותר ממקביליהם בערים.

המועצות האזוריות העבירו בשנים האחרונות אלפי דונמים משטחיהן לערים הסמוכות, שטחים שעליהם נבנו ומתוכננות להיבנות עשרות אלפי יחידות דיור לערים, כחלק מהמאמץ הלאומי המשותף לקדם פתרונות דיור. לפני שמחסלים את החקלאות הישראלית, מקריסים את התשתיות, מגבירים את הכאוס התחבורתי ופוגעים בריאות הירוקות שעוד נותרו במדינה, יש למצות את פתרונות הדיור בתכנון מאוזן, על ידי התחדשות עירונית ובנייה על קרקעות שכבר נלקחו בעבר וטרם נבנתה בהן אף לא יחידת דיור אחת.

למועצות האזוריות, גם במרכז הארץ, יש ערך לאומי ואסטרטגי רב. ראוי שמדינת ישראל ומנהיגיה, ובפרט השרה סטרוק, יכירו ויעריכו אותו. 

הכותבת היא ראש המועצה האזורית דרום השרון ויו"ר הועדה לתכנון וקרקרעות במרכז השלטון האזורי