העימותים הבוקר בג'נין ממחישים את האיום הגובר שמהווה הנשק הבלתי חוקי, בדמות רובים בעיקר, שמגיע לגדה המערבית. בחודשים האחרונים מנסה איראן לאיים על ישראל מכמה חזיתות, והנהגת איראן אף נפגשה עם חברי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. 

המשטר האיראני וכלי התקשורת שלה מפרסמים באופן שגרתי מאמרים המצביעים על כך שישראל סובלת מחולשה פנימית, וכי איומים מצד חיזבאללה והג'יהאד האסלאמי יכולים לערער כעת את היציבות בה. 

כוחות צה"ל ומג"ב פעלו לתפיסת שני חשודים בג'נין, במסגרת אירוע שהסלים והפך לעימות קשה, ורק ימים יגידו האם המצב יסלים בעקבותיו. אולם, כבר עתה ברור מדיווחים בצה"ל כי "אירעו חילופי אש מאסיביים בין הכוחות והחמושים באזור", מה שמייצג את הבעיה החמורה שנוצרה בג'נין. 

נשיא איראן ראיסי בפגישה עם הפלגים הפלסיטינים בסוריה (צילום: Iran's Presidency/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
נשיא איראן ראיסי בפגישה עם הפלגים הפלסיטינים בסוריה (צילום: Iran's Presidency/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

איראן תעקוב מקרוב אחר השלכות האירוע הזה. טהרן מבקשת לערער את היציבות בג'נין ולייצר ואקום כוחני כדי להעביר נשק לתוכו. במהלך החודשים האחרונים הצביעו דיווחים שונים על כך שאיראן ביקשה לא רק להעביר נשק לגדה המערבית, אלא גם לייצר תנאים שיאפשרו לה לאיים על ישראל מאזורים רבים. 

איראן אף אירחה לאחרונה את שר החוץ של סעודיה, ונשיאה נסע לדרום אמריקה. איראן מאמינה שהיא נמצאת ברצף ניצחונות באזור והיא רואה בישראל את היריב והמכשול העיקרי העיקרי שיכול לעצור אותו. מסיבה זו, היא תנסה להרוויח מכל חוסר יציבות בג'נין, ואף להשתמש בגרורותיה כדי לעשות זאת.