השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברי סיעתו בעוצמה יהודית, מנסים בימים אלה להעביר שורה של חוקים נפיצים בממשלה. אם בעבר נטען כי יש מפלגות שהם הסמן השמאלי בממשלה או הסמן הימני בה, כעת כבר ברור שהם הסמן האקטיבי ביותר בממשלה.

"חתיכת ילד כאפות": בכיר לשעבר במשטרה במתקפה חסרת תקדים על בן גביר
לקראת משבר נוסף עם בן גביר? "נתניהו מעדיף את נציג ש"ס כמועמד הקואליציה"

שינוי חוק האיזוק האלקטרוני, המחלוקת מול ש"ס על דחיית הבחירות לרבנות הראשית, בקשת הסמכויות הנוספות לשר בן גביר שקיבלה כרטיס צהוב מבג"ץ, ואף הוספת סמכויות המעצר לשוטרים מראים שהאחרון לא מתכוון להעביר את הקדנציה בשקט.

לצד הרצון וההצהרות להביא הישגים ותקציבים, בפועל הרחובות במגזר הערבי בוערים. בקואליציה אין יום של שקט ובן גביר הפך להיות לסמל עבור האופוזיציה של חוסר הסדר. הוא כונה "שר הפיתות", "שר הטיקטוק", אך נראה שבעיות העומק המבניות עליהם מצביע בן גביר לא קשורות רק בתפקידו.

הוא נוגע בדברים שבעבר לא נגעו בהם, מאתגר ולא נותן מנוח כאשר המדיניות לא לרוחו. מן הצד השני נראה שהממשלה והקואליציה רק מחפשות ימים של שקט. מי שנכנס כמובן לוואקום הזה זוהי האופוזיציה אשר מציעה הצעות חוק שיודעות לגעת בעצבים הרגישים של הממשלה. חוק הקנאביס של השכל, חוק שמטפל בפשיעה המאורגנת של סער וחוקים נגד טיפולי המרה.

עם כל אלו רוצים באופוזיציה להביך את הקואליציה ולגעת בנקודות הרגישות שלה בתקווה לייצר קרע בין מרכיביה. בניגוד לרעש הרב שמלווה את פעילות הממשלה נראה שאין אפשרות קרובה להפלתה. נשאר חודש לפגרה והשאלה הגדולה היא לאן הולכים מכאן.