קראתי בתדהמה את טורו של קלמן ליבסקינד על ה"אלימות" של הדרוזים וכניעתה של המדינה כל פעם לדרישותיהם. אודה ולא אבוש, מעולם לא קראתי טקסט או מאמר שקרי וזדוני יותר. מעולם לא נתקלתי בכמויות גדולות יותר של רעל ורפש המוטחים בקבוצת אזרחים במדינה, קבוצה שתרומתה לביטחונה ולשגשוגה של ישראל אינה מוטלת בספק. 

העדה הדרוזית הינה חלומו הרטוב של כל לאום וכל מדינה, ולא רק בגלל השירות הצבאי. נניח לרגע את צה״ל ונתמקד בתמונה המעוותת שהוצגה על העדה שאליה אני משתייך. תמונה שמשקפת אג׳נדה לאומנית וגזענית, שכל תכליתה להשניא את העדה הנפלאה הזו על עם ישראל. לעדה הזאת יש היסטוריה ויש מורשת.

העדה הזו מעולם לא פגעה בחפים מפשע. העדה הזו מעולם לא השתלטה ולא פגעה בנכסי מדינה. העדה הזאת אירחה את נפגעי מירון לאחר האסון. כמה שנים אחר כך קיבלנו את התגמול בדמות הלינץ׳ שביצעה חבורת ברברים יהודים חובשי כיפות במאבטח דרוזי, משום שדיבר ערבית. הדרוזים מעולם לא שרפו משפחה בעודה בחיים, והדרוזים לא ביקשו למחוק כפרים וישובים. הדרוזים מעולם לא שרפו דגל ישראל ולא רצחו פעיל פוליטי המתנגד לדעתם.

הדרוזים לא ירקו על קציני צה"ל, לא ניקבו את צמיגי מכוניותיהם ולא גירשו אותם מבתיהם. הדרוזים הם, פעמים רבות, קציני צה״ל. הדרוזים לא בנו מילימטר אחד על אדמות מדינה במשך ארבעים שנה. ובוודאי לא בניגוד לחוק. את אלפי יחידות הדיור שנבנות חדשות לבקרים בשטחים, בניגוד לכל חוק ולכל מוסר, בונים חבריו של ליבסקינד תחת חסות השלטון והצבא ועל אדמות לא להם. אלפי חיילים שומרים על נערי הגבעות, כדי שהם יעקרו עצי זית וישרפו מכוניות ושדות חקלאיים. חובשי כיפות הם אלה שפוצצו ראשי ערים ויחד איתם לוחמים ישראלים, רק משום שהם לא יהודים.

שלטון החוק הוא זה ששולח את נערי הגבעות להתיישב בכל גבעה פנויה בשטחים. כעיתונאי בקי בנתונים ובהיסטוריה, תאמר לי כמה יישובים יהודיים חדשים נבנו ב־70 שנותיה של ישראל, וחלקם על אדמות הדרוזים, וכמה יישובים דרוזיים או ערביים נבנו במקביל. מדינה שמכבדת את אזרחיה צריכה לדאוג להם, לכולם, ולא רק לבעלי הכח האלקטורלי.

מדינה נאורה אמורה לדאוג גם לחלשים ולמיעוטים. כן, מר ליבסקינד, גם למיעוטים שאתה בוודאי מתעב. לדאוג לרווחתם מבלי לחכות שייצאו להפגנות. קרא את מגילת העצמאות ואולי תבין מה זה שוויון ומה זה פיתוח הארץ עבור כל תושביה, ולא רק עבור תושביה היהודים. אזרחים במדינה דמוקרטית אמורים להיות שווים. אין יותר שוויון או פחות שוויון. אי אפשר לומר שכל האזרחים שווים אבל יש אזרחים שווים יותר אפילו, אם הם יהודים. זה קיים ב"חוות החיות" של אורוול ולא בין בני אדם.

המאמר והאמירות הארסיות שבו באו במטרה לפגוע בעדה המסורה, התרבותית ושומרת החוק ביותר במדינה. העדה הדרוזית שמרה ושומרת על הטבע כאן ובכל מקום, ולא מחריבה כל גבעה בחסות חוק כזה או אחר שמחוקק על ידי רוב כוחני. העדה הדרוזית עבור מדינת ישראל היא בעצמה שמורת טבע.

מציע לך, מר ליבסקינד, לקרוא שוב את רשימתך, ללמוד קצת הסטוריה, על היהודים, על הדרוזים ועל הברית שביניהם, ולהתנצל. ככה פשוט.

תא"ל (במיל') אמל אסעד פיקד על מנהלת התיאום והקישור והיה מח"ט מנשה. הוא חבר בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל"