השר איתמר בן גביר לא השתתף בגרסה החדשה של הסרט "גבעת חלפון אינה עונה", והמדים של משמר הגבול שאותם לבש כשביקר בבסיס האימונים במעלה מכמש, הם לא הכנה לפורים. ההחלטה שקיבלה משטרת ישראל לפרסם תמונות שבהן נראה בן גביר במדי שוטר היא זילות המדים כשלובש אותם עבריין מורשע.

בן גביר בתגובה לאירוע בבורקה: "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש"
"הממשלה התפשרה יותר מדי": בן גביר במסר תקיף לנתניהו

אני משוכנע שלא הייתם מקבלים בשוויון נפש, להבדיל אלף אלפי הבדלות, תמונות של האחים אלפרון מחופשים בפורים לשוטרים או לקציני משטרה, לא כל שכן כששר בממשלת ישראל, שהוא עבריין מורשע, לובש מדים של משמר הגבול שכפוף למשטרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס חילופי מפקדים בדרום (צילום :דוברות המשטרה)

בן גביר לא לבש מעולם מדים חוץ מאשר בפורים, מה שעורר גל של בדיחות ברשתות החברתיות. בביקור בבסיס משמר הגבול במעלה מכמש זכה גם עוזרו האישי של השר, חנמאל דורפמן, לקבל חולצה למרות שגם הוא לא שירת מעולם בצה"ל, כמו השר הממונה עליו. נגד בן גביר הוגשו לדבריו עשרות כתבי אישום, מתוכם הוא הורשע בשמונה עבירות פליליות.

יש לו שתי הרשעות בתמיכה בארגון טרור, והרשעות בהתפרעות, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והסתה לגזענות. בן גביר הורשע גם בהחזקת חומר תעמולה עבור ארגון טרור. למען הגילוי הנאות, בן גביר זכה בעבר בסכום מצטבר של כרבע מיליון שקלים בתביעות שהגיש נגד המשטרה על הפרת זכויותיו, מה שלא מוחק את הרשעותיו בשמונה עבירות פליליות.

מפכ"ל המשטרה, שהיה בעברו מפקד משמר הגבול, הוא זה שיזם את הרעיון שלפיו מבקרים חשובים שהם אורחי משמר הגבול יקבלו ערכת מדים של החיל בעת ביקורם ביחידה. אלא שהוא לא יכול היה להעלות על דעתו שאת מדי משמר הגבול ילבש עבריין מורשע. בן גביר לא היה יכול, גם לו רצה, לשרת במשמר הגבול בגלל הרשעותיו הפליליות.

נוצר הרושם שהמפכ"ל קובי שבתאי לא ויתר עדיין על רצונו לקבל מהשר בן גביר שנת כהונה רביעית, למרות הצהרתו הפומבית שלא יכהן שנה נוספת בתפקיד. שבתאי הבהיר בימים האחרונים כי לא שוחח עם השר לביטחון לאומי בן גביר על שנת כהונה רביעית, ואיש מטעמו לא נשלח לבקש את הארכת כהונתו, שמסתיימת באמצע חודש ינואר.

פגישה סודית שנערכה בין השניים בבית פרטי בנווה אילן נועדה, לדבריו, להרגיע את הרוחות. בתמונות שהתפרסמו ברשתות החברתיות נראה שבתאי נוהג ברכב משטרתי כשלצדו השר בן גביר, לבוש במדי משמר הגבול. תמונות כאלה לא נראו בעבר אצל מפכ"לים קודמים. לי אין ספק שהשר בן גביר נהנה מאוד מנהגו החדש.

נראה שהמפכ"ל שבתאי מנסה להתקרב תקופה ארוכה לחרדים. בסוף חודש יולי הגיע המפכ"ל לטקס פתיחת חוות סוסים טיפולית לבני נוער מהמגזר החרדי בעיר אלעד, שאותה יזם בהיותו מפקד משמר הגבול. שבתאי ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא לצעירים חרדים להתגייס לשורות המשטרה ולהפוך לחלק ממנה.

זאת הצהרה שהעניקה לו נקודות בקרב הציבור הדתי, אבל ספק גדול אם ביקורו בחוות הסוסים הטיפולית יתרום לכך שהשר בן גביר ישנה את דעתו ויצא בהצהרה פומבית שבה יבקש מהמפכ"ל להמשיך בתפקידו. אני רוצה להאמין שהתגברות אלימות השוטרים בהפגנות איננה חלק משינוי מדיניותו של המפכ"ל שבתאי, במסגרת ירח הדבש המחודש עם השר הממונה עליו.

צריך לקוות שהזובור שעשה בן גביר לשבתאי, בתקופה ששבתאי נלווה לאחיו החולה לנסיעה לגרמניה, ושמע בתקשורת שמינויו לא יוארך, לימד את שבתאי שאופי לא משתנה. חכמים לומדים מניסיונם של אחרים. מי שאינם כאלה חווים זאת על בשרם.