כיכר מלכי ישראל, שהפך עקב הרצח המתועב של יצחק רבין ל"כיכר רבין", כיכר ציון שזכורה מהפגנות ימין, הקפלן של ירושלים ומקומות רבים אחרים הפכו למקומות מפגש והפגנה לאורך השנים, אך במוצאי שבת, צומת הרחובות בקפלן שבתל אביב הפך למעשה למטבע לשון לאירוע חברתי ולסמל בפני עצמו.

השבוע יהיה השבוע ה-32 בקפלן וה-34 של המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. מארגני ההפגנה בקפלן סיפרו על השתלשלות העניינים: "זה המקום היחידי במרכז העיר שיכול להכיל כמויות גדולות של אנשים. המחשבה הייתה בטיחות, רצינו משהו מרווח שיחליף את הדוחק שלך הבימה, אך עם הזמן קפלן הפך להיות סוג של בית כנסת ליברלי, אנשים מגיעים כל שבוע לאותו מקום בדיוק, פוגשים את החברים והמכרים ונאבקים יחד למען הדמוקרטיה. כשמיקום הבמה שונה בתוך הצומת, בגלל צרכים לוגיסטיים, קיבלנו תלונות מאנשים ששינינו להם את מקום המפגש שלהם".

מחאה נגד הרפורמה בקפלן בתל אביב, שבוע 28 (צילום :אור אדר)

נדב גלאון ממובילי כוח קפלן סיפר:" ב-14 לינואר עשינו הפגנה גדולה מאוד בהבימה כהפגנת המטריות. היו 70 או 80 אלף איש, החום האנושי היה גדול, הצפיפות, הבנו שיש גל של התעוררות אזרחית ושזה הולך לגדול - כיכר הבימה הייתה קטן לנו. כיכר רבין בשיפוצים ונזכרנו שב-2011 אחת ההפגנות הגדולות הייתה בציר הזה של קפלן, וקיבלנו אישורים. קפלן הוא העוגן, זה הפך להיות מחאת קפלן. הממשלה נתנה לנו הרבה סיבות להמשיך למחות, זו מחאה היסטורית בהתהוות וזה המוקד המרכזי. למעשה יצאה הבשורה והפכו להיות עוד מוקדים, זה לב המאבק - כיכר הדמוקרטיה".