אם רגע נתנתק מהעובדה שמתחילת השנה האלימות בארץ עלתה במעל 50% בכלל הציבור ונתרכז בחברה הבדואית, מדובר ב"מיעוט" שוליים, יליד הארץ אשר מאז תולדות המדינה יש רצון נושן לכפות עליו לקבל את המשילות הדמה השלטונית וניסיונות לחנך את המגזר מחדש על ידי ניסיון המחיקה של ההרככיה החברתית והסמכות של השייחים בחברה ושינוי אורח חייהם לאורח חיים תואם יותר לתבנית המקובלת.

לאחר סוף שבוע מדמם: ביקורת קשה על בן גביר - "כישלון, לא מתאים לתפקיד"
האלימות בחברה הערבית: "יש אוזלת יד שצועקת לשמיים"

בממשלה האחרונה בן גביר הצהיר על כוונתו להחזיר את המשילות האבודה על הבדואים, בעוד שבפועל לא נעשה דבר ממשי אשר יגרום לבדואים לרצות לשנות את אורח חייהם הקיים בין היתר כי אותו שר לא בדיוק חיפש להפוך את הציבור הבדואי לאזרחים מן המניין ועל כך התבטא בפומבי ונראה שהאלימות הגוברת בו מחזקת את המטרה של ממשלה זו להוציא להראות את הבדואים כגיס חמישי, כך נוצר חור שחור שאליו נשאבו האזרחים הבדואיים, מצד אחד ההרככיה נשברה ואין מי שיכול להרגיע את הרוחות מתוך המגזר ואין אחראי ומצד שני רשויות האכיפה נשארות אדישות לאלימות בחברה.

בשנה האחרונה חווינו בישובים הבדואיים מה שנראה כמלחמות אזרחים או כפי שמכנים אותם חמולות בכדי לטשטש עוד קצת את העובדה שהינם אזרחי הארץ, נשברו שיאים חדשים, ירי רצוף במשך שעות בין עשרות אזרחים חמושים מדירים שינה וביטחון משאר תושבי היישובים הבדואים במשך ימים ואף חודשים

אזרחים בדואיים והתלוננתם במשטרה? אז שתדעו בתחנה יבקשו שמישהו יחתום ערבות על ביטחונכם לפני שתצאו ממנה...אזרח אחר צריך לחתום על הבטיחות של אזרח מאוים, האם אין זה מתפקידה של המשטרה? בתירוץ של התחשבות במנהגי המגזר המשטרה מורידה מכתפיה את האחריות על ביטחון האזרח

ואם כבר ניידת תגיע, אז שעה וחצי אחרי אירוע הרצח אם בכלל, כמו שקרה בליל רצח הצעיר בן ה-18 ז"ל בחודש שעבר, רצח אשר בוצע במרחק של 4 דק' מרחק אוויר מתחנת המשטר. בעקבות רצח זה נשרפו שני בתים במקרים שונים אליהם הגיעה הכבאית אומנם בזמן סביר אך ריקה ממים, אזרחים מפוחדים מהירי נאלצו להימלט לביתם במקום לסייע בכיבוי האש, הירי אגב ממשיך עד היום.

בעוד שפעם היינו שומעים על המשפט הבדואי והסולחה אז היום לפני הגעת השיחים להרגעת הרוחות, המתפרעים מצליחים לירות ולשרוף את הישוב באין מפריע כפי שקרה במספר מוקדים בנגב בחודש ספטמבר השנה, חודש אלים בחברה הערבית כולה ובפלח הבדואי בפרט, ישובים שלמים תחת מתקפת ירי, ירי שממשיך במשך שעות ארוכות מתחת לאפם של שוטרים, המדינה מעלימה עין על התחמשות בלתי חוקית במגזר כל עוד האלימות היא פנים מגזרית.

מתחילת השנה נרצחו 170 אזרחים מהחברה הערבית בכלל תוך 9 חודשים, לעומת 111 נרצחים בשנה שעברה, כמעט הכפלה מלאה במספר מקרי הרצח ב9 חודשים בלבד ממוצע של נרצח פעם ב1.6 יום מה שאומר אם הסטטיסטיקה תמשיך באותו קצב נסיים את השנה עם גידול של מעל 100% בכמות הנרצחים בחברה, אחוז אסטרונומי.

כמו כן גם נסיונות דרישה לדמי פרוטקשן עלו ביישובי הבדואים בדרום, נושא שאין עליו שיח אלא אם מדובר על עסק בבעלות יהודים, בעלי עסק שנשדדים לפעמים גם 3 פעמים בחודש אחד, על ידי חמושים, השיח הועלה פעם אחת לתקשורת בזכות סרטון שהתפרסם ובו צעיר אשר הצליח בכוחות עצמו להתגבר על שני שודדים חמושים ולצאת מהאירוע חי ושלם בנס, מקרה שקרה בחודש ספטמבר השנה, אגב בעל העסק כבר נשדד השנה בפעם הרביעית.

הממשלה החדשה הצליחה להפוך כל מקרה אלימות מהמגזר הבדואי, כטרור בדואי כנגד האזרחים היהודים ובכך לדחוף אזרחים שברובם נורמטיביים שומרי חוק, עם אחוז אקדמאים גבוהה בצורה יוצאת דופן, אל מחוץ לשולי החברה הישראלית עם עננה של מחבלים אנטי ישראלים אשר מרחפת מעל ראשם,  תוך כדי התעלמות מהפשיעה הפלילית אשר מתבצעת באותם ישובים כנגד האזרחים ובעלי העסקים בשביל לייצר תמונה כוזבת של גיס חמישי

באיזה ישוב בו יש רוב יהודי יתאפשר ירי שלא יבייש אף צבא ואף יתעלה עליו שעות על גבי שעות במשך חודשים רצופים? ילדים שאסור להם לצאת לשחק, ילדים שמאחרים למסגרות כי לא ישנו כל הלילה מהירי או נרדמו בכיתה, איך תסביר למורה שהיום ירו מתחת לבית כל הלילה והילד פחד לישון.

לא פעם ולא פעמיים ילדים נפגעים בישובים הבדואיים בנגב מכדורים תועים גם כשהם בביתם ומיטתם, היכן אותם אנשי מקצוע להרגיע את הילדים? פעולה פשוטה של להביא חלב מהבית יכולה להסתיים במוות בין אם מכדור תועה ובין אם מכוון, לא חסר גורמים מסוכסכים שילדיהם לומדים באותו בית ספר, בימים אלו נשמעת נבואת זעם על פחד מסיכוי לירי בין ילדי בית הספר או ירי בין גורמים מסוכסכים מול בית הספר.

כשלוקחים מהחברה את ההרככיה והחוקים שלה עוד לפני שהורגלו לחוקים והיררכיה שונה מקבלים קבוצה שלא יודעת גבולות ואין לאף אחד כוח לעצור אותה, בעוד שהרוב המוחלט והרגוע נאלץ ללמוד איך לחיות בעולם חסר חוקים בו החזק מנצח, מגזר שלם אשר אמור להתפרסם בכמות היוצאת דופן של האקדמאים בתוכו בתחום הרפואה בפרט, הפך למגזר שמתפרסם רק על סמך הפשע הקיים בו והשיח ברשתות החברתיות סביבו אשר מפיל אחריות על פשעי האחד על שאר המגזר.

כל תגובה על אסון רצח מלווה באמירות כגון זה בגנים שלהם או שהחברה צריכה להיות מודאגת לא בדיוק עוזרים, החברה מודאגת כבר עשרות שנים אבל מי שצריך לפעול זו הממשלה, או להחזיר את המשילות לידי השיחים המקומיים או לתת מענה לאזרחים שחיים בשדה קרב, צריך להפנים שהבדואים לא ייעלמו מהנוף ושהינם בורג חשוב במערכת הישראלית ולא פחות חשוב שהנשק אם לא יוחרם אלא יזלוג.