המחדל של 2023 הוא חמור הרבה יותר מהמחדל של מלחמת יום הכיפורים. זהו כישלון מדיני, כישלון מודיעיני וכישלון מבצעי. קשה לי להאמין למציאות הנוראה שטפחה על פנינו אתמול.

היום השני למלחמה: מעל 300 נרצחים, הלחימה בעוטף טרם הסתיימה
"התחזו לכוחות צה״ל וקראו לי לצאת החוצה": סיפורי הזוועות נחשפים
"לשנות את הפרדיגמה": ישראל תמוטט את שלטון החמאס?

איך אפשר להאמין שמדינת הסטרט-אפ, הפגסוס, הסייבר, עם כל מערכות המודיעין: יומינט, סיגינט, יוזינט ועוד נכשלת כישלון כל כך חמור בקריאת המפה.

איך ניתן להסביר שמחבלים פורצים את הגדר עם דחפור ונכנסים עם רכבי טויוטא, ואין מי שיעצור אותם? היכן צה״ל? היכן כלי הלחימה המשוכללים, מל"טים, מזל"טים, מסוקים, מטוסים, טנקים, חיילים? כל הכלים האלה נעדרים גם לאחר שעות רבות שבהן המחבלים משתלטים על יישובים רבים. היכן היו היחידות המיוחדות? מדוע לא גויסו מיידית ונשלחו עם מסוקים לכל היישובים שבהן שלטו מחבלים?

זוהי בושה גדולה למדינת ישראל שחבורת מחבלים גוברת על ״מעצמה״ יהירה שכנראה נרדמה בשמירה. לא ניתן למחוק חרפה זו של המדינה שספגה למעלה מ-1000 פצועים, מאות הרוגים ועשרות אם לא מאות של שבויים שנחטפו על ידי החמאס עם טנדרים ואופנועים. מדוע לא השכיל צה״ל לחסום את המעבר מישראל לעזה מיד לאחר תחילת האירועים כדי למנוע מעבר חזרה של המחבלים אל עזה עם חטופים וחטופות?

כשר בממשלות ישראל, כחבר קבינט בכל הממשלות שהייתי בהן כחבר כנסת כקצין בצה״ל, אני מרגיש נבוך ומתבייש שמתקיים מחדל כל כך חמור בישראל. צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית מיד לאחר תום המלחמה הזאת שתמצה את הדין עם כל האחראים על המחדל הנורא הזה.

מחדל שייזכר לדיראון עולם לכל האחראים לו. אם מאן דהוא היה שואל אותי ואני  מניח גם אתכם האם מה שקרה אפשרי שיקרה ? אני מניח כי תשובתנו הייתה ״ אין מצב״. אבל המציאות טפחה על פנינו.

עתה לנוכח המצב, וחרף כל האמור לעיל דרושה לנו רוח קרב וגבורה ,שקט נפש, צלילות מחשבה, במלחמה  הצפויה,  הן של מקבלי ההחלטות, של צה״ל ושל העורף. אין טעם בכניסה עתה לנהי ובכי, אנו צריכים לרתום את כל הכוחות ולשלם לאויבנו כגמולם, מחיר שלא ישכח במהרה.

אנו עם חזק שעבר מלחמות, רדיפות, פוגרומים, שואה ונשאר  בחיים ובנה מחדש את המדינה. אני מקווה שאכן תקום ממשלת אחדות  שתנהל את המערכה בשכל ובאומץ וגם תשים קץ להתנהלות המטורפת של הממשלה  הנוכחית וביטול כל המהפכה המשטרית שלא במעט אחראית להסטת תשומת הלב של הממשלה מהמתרחש מתחת לאפה .

עוד יגיע הזמן לחשבון נפש ובחינת  המחדל והגורמים לו, אך עתה כולנו צריכים להיות  בלב אחד למרות. הקשיים והכאב ולתת את  הכוח לצה״ל להצליח במלחמה ולהביא לניצחון האור על החושך