נדמה לנו בהתחלה שהמלחמה היא מול ארגון הטרור חמאס, בזמן שהאמת היא שהמלחמה מול איראן בביצוע חמאס - קבלן המשנה של איראן. ארגון טרור שתפס את השלטון בעזה בברוטליות ואכזריות. היינו עדים לתמונות הקשות של הרציחות ודם הפלסטיני שנשפך, "אנשי פתח" אפילו התגאו בלהציג גולגולות יריביהם מרוסקות בפטיש. הייתי במלחמה שהכריזה איראן וחמאס על תושבי הדרום, חפים מכל פשע, נכנסו רצחו ואסרו נשים ואפילו ילדים. מחזה נפשע חסר רחמים, אנושיות ואחריות - אך אינו מפתיע.

 לאיראן יש אינטרסים ובנק מטרות ויעדים רחב. מזה שנות אור מנסה המדינה להטביע חותם על המזרח התיכון, על מדינות ערב, ואף להוביל את כל המוסלמים. איראן עד לא מזמן הייתה השחקן הראשי בלמוטט ממשלות ומשטרים, לזרוע בהלה ולשלוח מליוני חפים מפשע מארצות סוריה ולבנון תימן דמשק לגורל המר שלהם.

"חרבות ברזל": תקיפת מטרות של חמאס ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

איראן תמיד ראתה בסעודיה יריב מר שיש לקרקע אותו, ולכן לא נרתעה ליזום פיגועים במקומות הכי קדושים אצל כל מוסלמי בעולם. בתקווה לערער על מעמדה האיסלמי הרם דרג ועל יציבותה השלטונית, היא גם פגעה במתקני נפט באמצעות הכוחות התומכים שלה בתימן. 

לא סוד שאיראן חותרת ביתר שאת לאיראן גרעינית - תרחיש מסוכן, הר גורל וקיומי לא רק למדינת ישראל, אלא למדינות אחרות באזור. איראן גרעינית תערער את היציבות הבינלאומית, אך דבר זה עדיין אינו קורה בפועל, מה שדוחק את איראן יותר לפינה שסעודיה שחקן ראשי ומרכזי וחזק באזור, ובעלת המעמד הערבי האסלמי הרם דרג המתקרבת לשלום הבנות או סוג של שיח גלוי עובדות, שאין האיראנים רוצים לקבל או לעקל. 

המפלט האיראני והטקטיקה הרצחנית שלהם הייתה באמצעות משפך כסף והון גדול לקנות את שירותיהם של מחבלי חמאס, שאומנו בצורה הכי טובה לפגוע בחפים מפשע, משפחות, ילדים, נשים, ולזרוע בהלה, כמו שאיראן עשתה במדינות אחרות בעולם. 

מנהיגי חמאס לא נרתעו מלבצע את המזימה הנפשעת של האיראנים במיוחד שהם שוהים במלונות ובדירות הפאר הטובות בעולם, ולא היה חשוב להם איך וכמה העזתים יסבלו מחוסר האחריות שלהם, הם לא בקו העימות הישיר בחזית - והאיראנים בטהרן, כי קבלן המשנה במלונות הפאר בעוד שהעזתים הם המגן האנושי, לא בעל הערך ולא השחקן המרכזי בזירה. הם קלף המיקוח.

תקוות האיראנים וחמאס, הכמעט בטוחה, הייתה שהעורף בישראל חלש ונפשו תיפול עליו במהרה, ישבר וידרוש רחמים - במיוחד שעד לפני יום העם היה מפולג עמוקות סביב סוגיות פוליטיות רחבות ויסודיות. אך העם ומנהיגיו הפוליטיים אכזבו את האויב, ומהדקה הראשונה הפגינו אחדות, לכידות והסכמה טוטאלית להילחם מלחמת חורמה בחמאס - ויהי אשר יהיה.

"חרבות ברזל", פיצוץ בניין רב קומות ששימש פעילי חמאס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

החברה הישראלית אמנם מגוונת עם פסיפס נרחב ולפעמים מובהק ביתר על המידה. דתיים, חילונים, חרדים, ערבים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים, צ'ירקסים, בהאאים, אך נראה לי וברור שבעניין מעשה חמאס הנפשע - כולם מאוחדים נגד. מלחמת חמאס בישראל הינה מלחמה קיומית שיש לה רק מוצא אחד ויחיד - נהיה או לא נהיה מול אויב שהתיר דמי ילדים ומשפחות שישנו בבתיהם.   

החברה הערבית הינה מרכיב מרכזי וייחודי בנוף הישראלי הכללי והייתי רוצה לשמוע את מנהיגי ונציגי הציבור, ובמיוחד חברי הכנסת, קמים בימים קשים אלו ואומרים ומכריזים שמה שקרה עומד מעל לכל פוליטקה, מעל לכל מחלוקת ומעל לכל אי הסכמה. היום הוא יום אחדותה של כל החברה הישראלית הכוללת, אנו מוקיעים, מגנים ומלוכדים מול כוחות הרשע. כל זה צריך להיות חד משמעי וחזק דיו אנו ערבים גאים בעצמנו בישראליות שלנו.