כוכבת הריאליטי קיילי ג'נר היא אחת מאושיות הרשת הבולטות והמשפיעות בעולם, עם יותר מ-400 מיליון עוקבים. ביום שבת, כאשר המראות המזעזעים ממתקפת חמאס בדרום ישראל החלו לזרום, היא שיתפה פוסט של ארגון פרו ישראלי שקרא "לתמוך בתושבי ישראל בעת שהם מתמודדים מול אחד המצבים המפחידים ביותר מזה שנים".

אולם זמן קצר לאחר מכן, הסירה ג'נר את הפוסט מחשבון האינסטגרם שלה אחרי תגובות נזעמות מצד גולשים פרו פלסטינים שמיהרו להאשים אותה כי היא "לא מבינה את המצב" בין ישראל לבין הפלסטינים וכי היא תומכת "בפשעי מלחמה" של ישראל. היו גם שתהו כיצד היא תומכת בישראל לנוכח היותה חברה של הדוגמנית ממוצא פלסטיני, בלה חדיד, שהאשימה את ישראל לא פעם באפרטהייד, והפעם שומרת על שתיקה רועמת מול אכזריות חמאס.

הסערה סביב הפוסט של ג'נר היא עדות בולטת לזירת המאבק שמתנהלת מאז סוף השבוע ברשתות החברתיות בין גולשים שמביעים תמיכה בישראל לבין מי שלא מוכנים לגנות את הפשעים האכזריים של מחבלי חמאס. אמנם גם בסבבים קודמים בשנים האחרונות היינו עדים למהלומות מילוליות דומות בטוויטר (כיום X), בפייסבוק, באינסטגרם, בטיק טוק ובשאר הרשתות, אולם הצילומים הקשים של מבלי המסיבה שנטבחו בשדות ושל נשים, קשישים וילדים שנרצחו או נחטפו לרצועה - אשר פורסמו בכל כלי תקשורת מוביל בעולם - הובילו להודעות תמיכה נחרצות גם ממי שהשמיעו בעבר ביקורת על ישראל או נמנעו מלהתייחס להתרחשויות באזור.

בניגוד לבתה שהתקפלה מול הביקורת, כוכבת הרשת, קייטלין ג'נר, האשימה בשיתוף פעולה עם חמאס את מי "ששותקים נגד המעשים המזעזעים של ארגון טרור שהרג הכי הרבה יהודים ביום אחד מאז השואה" וכינתה את חמאס "נאציזם בן זמננו". גם מדונה, ארנולד שוורצנגר וכוכב מלחמת הכוכבים, מארק המיל, היו בין עשרות הכוכבים שהביעו תמיכה בישראל וגינו את אכזריות חמאס.

אפילו זוכת האוסקר, נטלי פורטמן, ילידת ירושלים שבשנים האחרונות האשימה את ישראל ב"טיהור אתני" בשיח' ג'ראח וסירבה לקבל את פרס בראשית היוקרתי כמחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כתבה כי "לבי המרוסק עם העם הישראלי". הבלוגר הערבי-ישראלי, נאס דיילי, שהקפיד לשמור על ניטרליות עד כה, הכריז בפני מיליוני עוקביו כי הוא רואה עצמו כעת קודם כל כישראלי ורק לאחר כפלסטיני.

אולם אסור לטעות, עדיין יש רבים, עם מיליוני עוקבים ועמדות השפעה, שגם מול התופת בדרום ישראל עדיין נמנעים מלגנות את ארגון הטרור ומטילים את האחריות המלאה על ישראל. "אם לא חשתם הלם או אימה מול הפשעים הבלתי נגמרים של ישראל נגד פלסטינים, אז אני חוששת שההלם והאימה שלכם מההתקפות של חמאס על ישראל נראות די צבועות", כתבה השחקנית הבוליוודית, סווארה בהסקר, ליותר ממיליון העוקבים שלה באינסטגרם. כוכבת הפורנו, מיה חליפה, כתבה כי "משטר האפרטהייד הציוני הופל על ידי לוחמי גרילה בחולצות גוצ'י מזויפות", וגם חברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקאית רשידה טלאייב, צייצה כי "כל עוד המדינה שלנו מספקת מיליארדים במימון ללא תנאים כדי לתמוך בממשלת האפרטהייד, המעגל שובר הלב הזה של האלימות יימשך".

נכון להיום, כשהתמונות עדיין טריות, רוב הזירה הבינלאומית, גם ברשתות החברתיות, עדיין מתייצבת לצד ישראל. אבל כמו תמיד, קיימת הסכנה כי האשראי יצטמצם ככל שהתגובה העוצמתית של צה"ל תתחזק ותתרחב. בדיוק כמו שהאוקראינים עושים כבר יותר משנה וחצי, מזכירים לעולם את הזוועות של הצבא הרוסי ומדגישים את החשיבות של המאבק האוקראיני למען כל העולם החופשי, כך גם הישראלים צריכים להשתמש בזירה הציבורית של הרשתות החברתיות כדי להזכיר לכל העולם מול מה אנחנו נלחמים ולמה.