ראש הממשלה, השבוע הופעת בנאום לאומה ואמרת: "אנחנו ידענו תמיד מי זה חמאס. עכשיו כל העולם יודע. חמאס זה דאע"ש".
בנימין נתניהו, איך אתה מעז?

מעל למחצית מהציבור: על נתניהו להתפטר לאחר הלחימה; הרוב טענו - ההנהגה אחראית למחדל

אתה, שנבחרת לראשות הממשלה ב־2009 על בסיס ההבטחה למוטט את שלטון חמאס. אתה, שאמרת: "איננו יכולים לקבל בסיס איראני בנגב וצמוד לשפלת החוף – זה בלתי אפשרי"; "מי שמאפשר לחמאס לקבל כסף מאפשר לו לקבל נשק, והנשק יופנה נגדנו"; "מדינת ישראל, מדינה שלמה מתרפסת בפני עיר. עיר! עיר של טרוריסטים".

ואחרי שחזרת לשלטון הפכת את עורך, בסיוע שר הביטחון שלך אהוד ברק, שבמהלך מבצע עופרת יצוקה מנע בגופו את מיטוט שלטון חמאס שהיה בהישג יד. עם מי שעכשיו אתה קורא להם, בצדק רב, "חיות אדם", כרתָּ ברית בלתי כתובה והפכת אותם לשותפים במאבקך נגד הרשות הפלסטינית.

במסגרת אסטרטגיית הפיצול שהגית, ישראל אפשרה לחמאס להתחזק ברצועת עזה כדי ליצור חיץ בין יהודה ושומרון לבין רצועת עזה, להחליש את הרשות הפלסטינית ולשמר את הקיפאון המדיני על בסיס הטענה שאבו מאזן אינו מייצג את כל הפלסטינים.

תמיד ידעת שמדובר בארגון רצחני שמעולם לא זנח את דרך הטרור, ושבכל הזדמנות שנקרתה לו רצח אזרחים ישראלים. ואף על פי שהארגון ביצע פשעים נגד האנושות כאשר שב וירה רקטות על אוכלוסייה אזרחית, לא זנחת את האסטרטגיה המקיאבלית שראתה בחמאס נכס וברשות הפלסטינית נטל.

אתה משווה עכשיו את חמאס לדאע"ש – השוואה נכונה בהחלט – אבל דאע"ש חוסל רק כאשר חוסלה שליטתו בשטח. וכאשר אני ואחרים שטחנו בפניך את תחינתנו לחסל את שליטת חמאס ברצועת עזה, הדברים נפלו על אוזניים ערלות.

הפקרת את ביטחונם של כל תושבי מדינת ישראל, ובעיקר של תושבי הדרום, על מזבח האידיאולוגיה הסדורה שלך – החלשת הרשות הפלסטינית וסיפוח הדרגתי דה־פקטו של שטחי יהודה ושומרון. אף שהרשות הפלסטינית נלחמה בארגוני הטרור שפעלו בשטחה, ולדעת כל ראשי מערכת הביטחון הצילה מאות ישראלים ממוות, העדפת לטפח את הברית הבלתי כתובה עם הדאע"ש המקומי ששלט ברצועת עזה.

עוד בתחילת הכהונה שלך הצגת בגאון את האסטרטגיה שלך בפני נשיא מצרים חוסני מובארכ, כפי שהוא סיפר בראיון לעיתון כווייתי: "נתניהו לא מעוניין בפתרון שתי המדינות, אלא רוצה ליצור הפרדה בין עזה לגדה, כפי שאמר לי בסוף שנת 2010".

במרץ 2019 קיימת פגישה סגורה עם אנשי הליכוד, שעליה דווח ב"ג'רוזלם פוסט". לפי הדיווח אמרת: "העברת הכסף היא חלק מהאסטרטגיה להפריד בין הפלסטינים בעזה ובגדה. כל מי שמתנגד להקמת מדינה פלסטינית צריך לתמוך בהעברת הכספים מקטאר לחמאס. כך נסכל את הקמתה של מדינה פלסטינית". הודאת בעל דין – כמאה עדים דמי.

הביקורת של איזנקוט

לצערי הרב, לא היית היחיד שהחזיק בקונספציה הארורה הזו. ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד אימצו בחפץ לב את קונספציית הפיצול שהגית. בעת מבצע עלות השחר התפאר ראש הממשלה לפיד כי הוא פגע רק בג'יהאד האסלאמי, ובחמאס עמדו מנגד.

היום כבר ידוע כי הם היו עסוקים בתכנון המתקפה הנוראה על עוטף עזה. כל שרי הביטחון שכיהנו מאז 2009 – אהוד ברק, משה יעלון, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, בני גנץ ויואב גלנט – דבקו, מי יותר ומי פחות, בקונספציה של נתניהו, והתנגדו למיטוט שלטון חמאס ברצועת עזה.

בתוך הבלגן הפוליטי הזה בלט לטובה גדי איזנקוט, אשר עוד במהלך כהונתו כרמטכ"ל התנגד לקונספציה שלך, וכשהשתחרר מתח עליה ביקורת גלויה: "חיזוק חמאס ברצועת עזה הוא שגיאה אסטרטגית חמורה. אנחנו צריכים להביא לסוף שלטון החמאס ברצועת עזה... ולהביא לכך שאת הרצועה ינהל גוף מתון. זו יכולה להיות רק הרשות הפלסטינית, שאיתה חתמה ישראל על הסכם". מעטים עד בודדים יצאו נגד מדיניותך, ובהם אני, הקטן, שלא חדלתי מלהזהיר שמדיניות זו תביא לאסון.

מדיניות טיפוח החמאס ברצועת עזה שהגית וקידמת המיטה על העם היהודי את האסון הגדול ביותר שפקד אותו בעת החדשה עד השואה ומאז השואה, ואת האסון הגדול ביותר שקרה ליהודים מאז שיבת ציון. אחרי שהמטת את האסון הזה על ראשנו, הדבר היחיד שנותר לך לעשות הוא להודיע שאתה ממנה את איזנקוט כממלא מקום ראש הממשלה שיופקד על ניהול המלחמה, ושבתום הקרבות אתה מתפטר מתפקידך.

אסיים ואומר לך את שאמר חבר הפרלמנט ליאו איימרי לראש הממשלה נוויל צ'מברליין, אחרי שהחלטתו להתפשר עם אדולף היטלר הביאה את אנגליה לתהום תחתיות: "ישבת כאן זמן רב מדי עבור הטוב שעשית. הסתלק אני אומר, והנח לנו לסיים עִמך. בשם אלוהים – לך!".