כבר שנים שהזירה הדיפלומטית וקהילות יהודיות בתפוצות מזהירות כי האנטישמיות והשנאה כלפי ישראל נשזרות האחת בשנייה, עד כדי כך שזאת האחרונה הפכה לאנטישמיות החדשה. אך בחברה הישראלית, אשר מורגלת בביקורת פנימית לגיטימית, קשה היה להפנים כי השיח בעולם אינו בהכרח נגד מדיניות ממשלות ישראל, אם כי נגד קיומה של מדינת ישראל. בצער, כל זה השתנה ב־7 באוקטובר כשהותקפנו בביתנו, וב־8 באוקטובר כשההתקפה נחגגה ברחבי העולם.

טנק צה"ל ירה בשוגג על עמדה מצרית; גלנט: "אחרי התמרון הזה - לא יהיה יותר חמאס"
עדות נוספת לאכזריות החמאס: ילקוט בית ספר ממולכד אותר בדרום

יממה בלבד לאחר שמחבלי חמאס רצחו 1,400 ישראלים וחטפו לפחות 210 בני ערובה, בהם קשישים, ילדים ותינוקות, התקיימו עצרות רבות ברחבי ארצות הברית שחגגו באופן גלוי את ההתקפות האכזריות ששודרו בשידור חי. העלייה המדאיגה בגילויי האנטישמיות בשבועיים האחרונים חייבת להיות עבור כולנו תמרור אזהרה. כבר ניצבנו מול איומים כאלה בעבר והם לימדו אותנו במחיר דמים, כי אסור לנו להיות שאננים. הקריאות האלימות שנשמעות כלפינו עכשיו עוד יהפכו לכדור שיהרוג.

לכל ישראלי ויהודי בעולם ברור כי המלחמה שמדינת ישראל יצאה אליה בבוקר השחור של ה־7 באוקטובר היא מלחמת אין ברירה על עצם קיומנו כאן. ובכל זאת, רחובות העולם נשטפים במפגינים אשר קוראים ל"שחרור פלסטין" ובאותה נשימה גם להשמדת ישראל. תאי סטודנטים באוניברסיטאות יוקרתיות בארצות הברית שקוראים לצדק עבור פלסטין, עוסקים בפועל בניסיונות פירוק של ארגונים יהודיים, עד כדי פגיעה פיזית. כך למשל, עוד באפריל 2022, בזמן הפגנה פרו־פלסטינית מחוץ לארגון "הלל" באוניברסיטת אילינוי, נזרקה אבן אל עבר הסטודנטים היהודים. בימים האחרונים אנחנו רואים שוב ושוב כיצד פוסטרים של ילדים תמימים שנחטפו נתלשים בברוטליות מעמודי החשמל ומהקירות.

כל המקרים הללו לא רק מסיבים לנו כאב על אובדננו, אלא הם מכשירים את הקרקע למעשה האלימות הבא כלפי יהודים וישראלים ברחבי העולם. הליגה נגד השמצה (ADL) מדווחת כי בעצרות אשר קוראות לשחרור פלסטין, מצהירים באופן ברור כי "כל הישראלים הם מטרות צבאיות לגיטימיות ולכן לפלסטינים יש זכות להתנגד בכל אמצעי הכרחי". זאת כבר קריאה לפעולה, ואם עלינו ללמוד מההיסטוריה, אזי שבמקום בו כל ישראלי הוא מטרה צבאית לגיטימית עוד ישרפו בני אדם. 

לפני מספר שנים פגשתי את פרופ' יצחק פריד, שטבע את המונח "סינדרום E", מלשון Evil (רשע). המונח מתאר מודל נוירולוגי שפיתח, אשר מסביר את התהליך שבו אדם נורמלי הופך לרוצח המונים. על פי המודל, 80% מהאוכלוסייה עלולים ללקות בסינדרום שכזה, כלומר עלולים להפוך לרוצחי המונים. אך פריד מסביר דבר קריטי נוסף - ככל שחברה יותר מתורבתת כך היא יותר אכזרית. ראינו זאת בגרמניה הנאצית, ואפשר לראות זאת בקמפוסים ברחבי ארצות הברית היום.

רק השבוע פרסמה הליגה נגד השמצה מחקר המדגים באופן ברור את הקשר שבין אנטישמיות, אלימות פוליטית ותיאוריות קונספירציה אנטי־דמוקרטיות. על פי המחקר, בקרב עשרה מיליון אמריקאים נמצאו רמות גבוהות של אנטישמיות ותמיכה באלימות פוליטית. לכן, אסור לנו לטעות: אנחנו כבר לא נלחמים על הסברתה של מדינת ישראל, אם כי על זכותה להגנה עצמית ובכך על זכותה להתקיים.