הימין מנסה להשכיח עתה מהציבור את שיתוף הפעולה של ממשלות נתניהו עם השטן החמאסי, ולכן ימניים מרחיקים עדותם עד להתנתקות ב־2005. עמוק בלבם הם יודעים ששום דבר לא יכפר על הברית האידיאולוגית המוצהרת שכרת הימין עם השטן החמאסי, כדי לקדם את סיפוח יהודה ושומרון דה־פקטו ודה־יורה, ולמוטט, הלכה למעשה, את הרשות הפלסטינית.

ב־2009 כונן בנימין נתניהו ברית בלתי כתובה עם ארגון חמאס. אהוד ברק הגה את אסטרטגיית ה"דו־קיום" עם שלטון חמאס ברצועת עזה כבר בקיץ 2007, אבל אצל נתניהו זו הייתה תפיסה אידיאולוגית. הוא קידם מדיניות של "בידול", שהפקירה את רצועת עזה לשלטון חמאס, כדי להחליש את הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ולסכל את "הסכנה" של משא ומתן מדיני. מאז 2015 נמנע נתניהו מכל מגע מדיני עם הרשות הפלסטינית בכלל ועם אבו מאזן בפרט, ועסק באופן אינטנסיבי בסיפוח דה־פקטו של יהודה ושומרון. ביבי עצמו ניתח זאת בצורה הברורה ביותר: "העברת הכסף היא חלק מהאסטרטגיה להפריד בין הפלסטינים בעזה ובגדה. כל מי שמתנגד להקמת מדינה פלסטינית, צריך לתמוך בהעברת הכספים מקטאר לחמאס. כך נסכל את הקמתה של מדינה פלסטינית". בצלאל סמוטריץ' היה בוטה אף יותר, כשאמר כי "הרשות הפלסטינית היא נטל, וחמאס הוא נכס".

לשם מימוש המדיניות ההזויה של "הבידול" בין הרשות הפלסטינית לבין שלטון חמאס, הקריבו נתניהו והימין את מאות אלפי תושבי הדרום לגחמותיו של ארגון הטרור במשך 14 שנים. האשליה המיסטית כי חמאס יהפוך מארגון טרור למדינה שדואגת לאזרחיה, הייתה חסרת שחר כבר מאז ההפיכה הצבאית של קיץ 2007. כל מי שמאפשר לארגון טרור שליטה בשטח, צריך לדעת שהארגון ישתמש בשטח רק כדי לבסס את כוחו, ולייצא משם טרור. ביבי והימין עצמו כהו עיניהם מראות, כי סיפוח יהודה ושומרון חשוב מעל הכל, ולכן נמנעו מכל ניסיון למוטט את שלטונו של חמאס, אף שיכלו.

ראש הממשלה נתניהו ולוחמי עוצבת הקומנדו בצפון (צילום :רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ )

שכתוב ההיסטוריה

מאז 2005, וביתר שאת מאז 2007, הניגוד בין חמאס לבין הרשות הפלסטינית מאיר באור שלילי במיוחד את מדיניות "הבידול" של הימין. אחרי שאבו מאזן עלה לשלטון בתחילת 2005, כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית שיתפו פעולה באופן מלא עם צה"ל והשב"כ במאבק נגד הטרור – בעיקר נגד פעילי חמאס. לפי הערכות כל גורמי הביטחון, שיתוף הפעולה הזה הציל את חייהם של מאות יהודים. בנוסף, הרשות הפלסטינית הסירה מעל ישראל את האחריות המנהלית, האזרחית והתקציבית לניהול חייהם של הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון, אשר מונים יותר מ־2 מיליון נפש. מדובר בחיסכון אדיר בכסף ובמשאבים (לפי הערכות, מדובר בעלות שנתית של 10־20 מיליארד שקלים בשנה).

אבו מאזן רחוק מלהיות טלית שכולה תכלת. תמיכתו הכלכלית במשפחות מחבלים היא תועבה בעיניי, וחלק מהצהרותיו מרתיחות גם את דמי, אבל כל זה בטל בשישים בהשוואה למערכת ההסתה חסרת המעצורים שחמאס מפעיל נגדנו, קל וחומר ניסיונותיו החוזרים ונשנים לרצוח יהודים, גם לפני טבח שמחת תורה, וכל פיגוע קטלני הוא סיבה למסיבה מבחינתו. אבל הימין הפך את אבו מאזן לשטן הגדול, והעדיף על פניו את חמאס, שהוא השטן האמיתי.

הימין משכתב את ההיסטוריה בתיאורו את גוש קטיף כאילו היה גן עדן כמו האיים המלדיביים, אולם בפועל היה המצב בגוש קרוב יותר לגיהינום. מתחילת האינתיפאדה הראשונה ועד ההתנתקות היו נתונים תושבי גוש קטיף לאלפי התקפות טרור. בין השנים 2001 ל־2005 הומטרו על תושבי גוש קטיף ועוטף עזה כ־6,000 קסאמים ופצמ"רים. 113 חיילים ואזרחים ישראלים נהרגו, ומשפחות שלמות נרצחו בפעולות טרור. יישוב 8,000 יהודים בקרב שני מיליון עזתים על 12% משטח אחד מהאזורים הצפופים בעולם, היה רעיון הזוי שעלה בדם ובדמים. בין ההתנתקות לבין עלייתו של נתניהו לשלטון ב־2009 הייתה ירידה דרסטית במספר ההרוגים, לרבות חללי צה"ל במבצע עופרת יצוקה.

ההתנתקות הייתה מעשה נכון. קונספציית ה"דו־קיום" עם שלטון חמאס ברצועת עזה היא שהייתה בכייה לדורות. אחרי שחמאס השתלט על הרצועה בקיץ 2007, היה זה שר הביטחון אהוד ברק שהגה את הקונספציה ונאבקתי נגד גישתו בכל כוחי. על בסיס ההבטחה של נתניהו למוטט את שלטון חמאס, זכה הימין בבחירות 2009. נתניהו מינה את ברק לשר הביטחון בממשלתו ובמשך ארבע שנים קידמו השניים את הקונספציה, יד ביד – ברק בחזית האסטרטגית, ונתניהו בחזית האידיאולוגית.

יכלה אך נמנעה

לכל אורך שלטונו של נתניהו, ישראל יכולה הייתה למוטט את שלטון חמאס, אבל הוא לא רצה בכך. במקום זה, חתם ביבי על עסקת שליט האיומה, שחיזקה את חמאס ושאסון שמחת תורה הוא מפירותיה הבאושים; אישר כניסה של כסף ושל חומרי בניין לרצועה, שאפשרו לארגון הטרור לרכוש ולייצר נשק ולבצר את הרצועה; ובעיקר - הקנה לשלטון חמאס חסינות מלאה ואת הוודאות שגם אם ימשיך לנסות לרצוח יהודים, ישראל לא תפעל למוטטו. לא במקרה, מכל מדינות העולם רק שלוש תמכו בחמאסטן – טורקיה, קטאר וישראל בראשות נתניהו.

ידידיי הימניים, מהאמת הכואבת לא תצליחו למלט את עצמכם. על מזבח החלום לספח את יהודה ושומרון, מכרתם את נשמתכם לשטן. ידעתם היטב מהו חמאס ועדיין בחרתם לשתף איתו פעולה - כבר ב־2014 קבע נתניהו כי חמאס הוא דאע"ש. מאז 2009, בכל פעם שניסיתי לשכנע אתכם, בשיחות סגורות או בדיונים פומביים, שחייבים למוטט את שלטון חמאס, התנגדתם לכך בכל תוקף. הניסיון הנואל והפתטי שלכם לתלות את אסון שמחת תורה בהתנתקות לא יצלח, והברית האידיאולוגית שכרתם עם בני השטן חמאסי תלווה אתכם לדיראון עולם.

[email protected]