הדרום אדום מדם. דם תינוקות, ילדים, נערות ונערים. דם אמהות, אבות, סבים וסבתות. דם חיילים, שוטרים וכוחות הביטחון. וכל זאת בשל מחדל נורא זועק לשמיים. 

ח"כ גוטליב נגד עסקת החטופים: "חמאס מוריד אותנו על הברכיים, בושה"
נציג משפחות החטופים שהתעמת עם ח"כ כהן חושף: זה מה שאמר לי ולא צוטט בתקשורת

מחדל של ממשלה הזויה שאינה ראויה לאזרחיה. מחדל של המערכת המודיעינית ובראשה שב"כ ואמ״ן. מחדל של המערכת המבצעית ובראשה הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום.  מחדל של יוהרה וזלזול באויב האכזר, מחדל שהוביל לקריסת מערכת הביטחון על כל שלוחותיה, מחדל של ראש ממשלה ושר בטחון, שעל כתפיהם האחריות הכוללת.

אסון מחריד שהוביל לרציחתם של כאלף אזרחים חפים מפשע, ושל כארבע מאות אנשי כוחות הביטחון. מחדל שהוביל לכמאתיים ושלושים חטופים, שבויים ונעדרים. האסון האיום, שהתרחש ופגע באזרחי ישראל והעם היהודי מאז השואה הנוראה. 

הממשלה הפקירה את התושבים ולא הגנה עליהם בבתיהם. לכן היא נושאת באחריות הבלעדית. את הנרצחים לא ניתן להשיב, אך את החטופים, השבויים והנעדרים, חייבים  להשיב הביתה, ויהיה המחיר אשר יהיה. 

אלה לא רק חיילים שמתוקף תפקידם עלולים ליפול בשבי, אלה אזרחים ברובם, שנחטפו מביתם בשל המחדל האיום, מבלי שיכלו להגן על עצמם.

המדינה אשמה, על כן בטרם יכריזו ראשי זרועות הביטחון הכרזות על מיטוט החמאס, היא חייבת לדאוג לבני משפחות החטופים, בכל דרך ובכל מחיר ולהשיב את החטופים הביתה מיד. זאת חובתה המוסרית של הממשלה, לאחר שכשלה בחובתה הבלעדית לשמור על חיי אזרחיה.

הממשלה הכושלת לא נתנה דעתה על מיטוט החמאס עד ה-7 באוקטובר הנורא. היא התחמקה מעימות חזיתי וצבאי מול ארגון רצחני, שמיום היווסדו שם לו למטרה להשמיד את ישראל. זאת ממשלה שהתבססה על הגנת תושביה באמצעות ממ"דים וכיפת ברזל וטכנולוגיה חדשנית, ששכנעו אותה שאלה מהלכים מספיקים, וניתן להמשיך ולחיות כך ללא שום איום מצד חמאס.

ממשלה שסיפקה עבודה, מים, חשמל, כסף וסחורות לעזה, חיזקה את הארגונים הרצחניים והאמינה שבדך זאת תביא לשינוי דעתם שלא להשמיד אותנו.

כל מי שהמחדל הנורא אירע במשמרת שלו צריך להסיק את המסקנות ולהתפטר בתום המלחמה או במהלכה. אם יתברר שהמערכה תימשך חודשים ארוכים. מי שאחראים למחדל, לא יכולים להיות שותפים לפעולות השיקום אחרי המלחמה. הם חייבים ללכת הביתה ומיד.