איראן חותרת להשמדת ישראל, גם במחיר גבוה עבורה, באמצעות לפיתה של ישראל מלבנון, סוריה, שטחי הרשות הפלסטינית ועזה; מעומק עיראק, תימן ומשטחה הריבוני. איראן מפעילה מיליציות וכוחות סדירים־למחצה בהיקף ובעוצמה המאפיינים צבאות סדירים. איראן מחוללת, ממריצה, מתחזקת ומממנת פעילות חתרנית פנימית. תוכנית הגרעין היא הדובדבן שבקצפת, האמצעי המשמעותי ביותר, אך רחוק מלהיות יחיד.

להכות בתמנון: ישראל זקוקה לפרטנר שיבין שחמאס הוא חלק מרשת הטרור של חמינאי

אזרחי ישראל ערים לרצינות הכוונה האיראנית ולבניית היכולות ואינם מוכנים לסמוך על הנס. בכל הזדמנות שרצינו לסמוך על הנס – התאכזבנו, הופקרנו על ידי אומות עולם לנפשנו: במלחמת העצמאות, ערב מלחמת ששת הימים, במלחמת יום הכיפורים, בהסכמי ביניים ו"שלום" לסוגיהם, בהחלטה 1701, בריסוק גוש קטיף וכמעט שכחתי, במלחמת העולם השנייה. בכל המקרים הללו הקשבנו וצייתנו לקולות ממשלים אוהדים ולדברי מנהיגים יהודים בעולם המערבי, דורשי טובתנו. שקט, איפוק ורציונליות הניבו תוצאות חמורות עבורנו: קורבנות ועוד קורבנות, הרס ועוד הרס, שיבוש חיים ועוד שיבוש חיים. בכל המקרים שגינו. פשענו כלפי עצמנו.

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)

מי שתומך בישראל שיוכיח זאת בהשתקה לאלתר של מנהיגים בהטפתם להשמדת ישראל; יפעל במרץ ובכוח נגדי להסרת הלפיתה האיראנית סביב ישראל בסמיכות לגבולותיה ובעומק; ירסק את תוכנית החתרנות שלה; יחסל את כלי השיגור; וימגר את תוכנית הגרעין.

ארצות הברית נוקטת אמצעים מגוונים כדי להקל על איראן להשמיד את ישראל. זו תוצאה ראשונית וסופית של מעשיה. כל הסכם עם איראן שדוחה את הקץ במספר שנים הוא הונאה עצמית, אך לא הונאה של אזרחי ישראל. אנחנו עם בן כ־4,000 שנים. אל תנסו לפתות אותנו בעשור של שקט ו"אחר כך נראה".

אנחנו, אזרחי ישראל, נתבע את דמינו ונטביע כל מי שיתמוך במעשי איראן. ההיסטוריה היהודית במלחמת העולם השנייה לא תחזור על עצמה. פגיעה איראנית משמעותית תשים קץ לאומה האיראנית. אדמה חרוכה ותת־קרקע חרוכה.

הסכמים עם איראן אינם מבטלים את יכולת ההעשרה. אולי מעכבים אותה לזמן קצרצר. אין לאיש חיצוני מושג בדבר הסטטוס העכשווי של תוכנית הגרעין. כל פיקוח התברר כחסר תועלת ממשית. בסופו של תהליך ישראל תעמוד מול איום גרעיני. אסור לאפשר זאת גם במחיר מלחמה אזורית. ממשל טראמפ הפנים את הסיכון כתוצאה מהסכם הגרעין ופעל לבטלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ)

אנחנו, אזרחי ישראל, נעשה ככל האפשר להשפיע על מקבלי ההחלטות בצדדים המעורבים, בכלל זה בסנאט האמריקאי, אך לא נהסס להתעמת עם יריבינו, אויבינו ועם "ידידינו־לכאורה". הדורשים את טובתנו, אך בעצם שלא נהווה מכשול לעסקיהם.

מבחינת איראן, השמדת ישראל היא יעד עליון והיא לא תירתע, גם כשנדמה כך, מפגיעה בכלכלתה. לכן אין לחתום עם איראן על כל הסכם מרצה זמנית אלא לדרוש ממנה לבטל את תוכנית הגרעין. אנו קוראים לארצות הברית להשתמש בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן בעלות על נשק גרעיני ואמצעי שיגור מכל טווח שעלולים לפגוע בישראל.

אנחנו לא לבד במערכה. איתנו כל המדינות הסוניות, בהן ערב הסעודית. יש להפעיל יחד לחץ על הממשל האמריקאי שלא ללכת שולל אחרי מדיניות צ'יימברליינית אינטרסנטית של האיחוד האירופי ולהמשיך בקו תקיף עד שהאיראנים ייאלצו לוותר על חלומם הפנאטי לחסל את ישראל וגם את עמם.

הכותב הוא מומחה בניהול אירועי פתע רבי־נפגעים וחבר ב"מבטחי", פורום מפקדים לאומי