כשבני גנץ יסיים את דרכו הפוליטית אי שם בעוד כמה שנים, בראיון הסיכום איתו הוא יפתח את הלב. אם אני צריך לנבא מה הוא יאמר, אני מעריך שזה יתחיל ככה: "ביבי הפך אותי לפוליטיקאי הרבה יותר טוב".

קודם צ'רצ'יל, הבא סטאלין? נתניהו הוכיח שהוא מנותק, עכשיו יותר מאי פעם | בן כספית

אפשר לומר הרבה דברים על גנץ - "לא סוחף", "טפלון" וסליחה אם שכחתי משהו. אבל יש באיש הזה משהו שגרם לליכודניקים לנהור אליו. הם מצאו אבא שעוטף אותם בתקווה, לב רחב, רגיש. איך אמר לי ליכודניק לפני מספר ימים? "יש לו פנים טובות". בניגוד ליאיר לפיד, גנץ יודע לדבר עם כולם, והוא האיש שיכול להוביל את המדינה אחרי נתניהו. 

אם נחזור אחורה בזמן, נגלה שגנץ לא סתם עולה בסקרים. זה התחיל בחתירה שלו להסכמות רחבות ברפורמה המשפטית. יש כאלו שיגידו שבגללו לא היו הסכמות, אך בעיני הציבור מאז "ליל גלנט" גנץ הוא המבוגר האחראי.

אם הוא יטען שאין פרטנר בצד השני, נתניהו ישר יצטרך להכחיש, וזה כל הסיפור - הכל מתחיל באמון ונגמר באמון. השנה האחרונה מבחינת גנץ הסתיימה כמעט ללא טעויות, כשלמעשה הפעם היחידה שבה הוא נאלץ להזיע הייתה בסערת התפילות ביום כיפור, אז ציוץ אחד שלו גרם לו להזיע באולפנים. אבל לאחר מכן הגיעה המלחמה ב-7 באוקטובר.

גנץ הגיע ללא תנאים, טוב נו... כמעט ללא תנאים. הוא בסך הכל דרש את המובן מאליו - שלא יהיו החלטות מעוררות מחלוקת בזמן המלחמה. אז איך גנץ הפך לרה"מ בפועל? הוא פשוט מנצל כל טעות אפשרית של נתניהו והופך למבוגר האחראי. 

ושימו לב לשיטה - נתניהו טועה, גנץ תוקף, נתניהו חוזר בו ואז גנץ מברך. זה קרה כבר שלוש פעמים. הציוץ בו נתניהו תקף את מערכת הביטחון, הארכת כהונת הנגיד והקינוח - היום בבוקר בו ברך את נתניהו על הדרך בה הושג הסכם ההפוגה תמורת שחרור החטופים. אם פעם ביבי היה המכשיר הלאומי, גנץ נכנס לנעליים שלו ובגדול והפך לרב הראשי של הפוליטיקה הישראלית.

ומחשבה אחרונה לסיום, איפה בנט? נכון לכתיבת הטור הוא לא כתב את הדעה שלו לגבי העסקה עם חמאס. זה שיודע לייעץ מהיציע בקורונה ובמלחמה הנוכחית נעלם, ככה לא מתנהג מנהיג.