ישראל חוותה מתקפת מנע. מדובר בטבח החמור ביותר בתולדותיה שבוצע על ידי חמאס, הפועל תחת חסות איראן, באמצעות נשק ומימון איראני. המתקפה פתחה תיבת פנדורה, ואילצה את ישראל להילחם במלחמה על הישרדותה, בידיעה שבלעדיה יהיו הרבה יותר מתקפות כמו זו של ה-7 באוקטובר או גרועות מכך.

חמושים עלו על ספינה הקשורה לחברה ישראלית מול חופי תימן

המלחמות החדשות של המאה ה-21 הן מלחמות פרוקסי, אבל הן גם מלחמות תקשורתיות. ישראל לא יכולה לנצח במלחמה תקשורתית. זו רק שאלה של זמן עד שמועדון שונאי הציונות העולמי של האו"ם יפנה את דעת הקהל הבינלאומית נגד ישראל בסיוע התקשורת.

ישראל גם לא יכולה לנצח במלחמה כלכלית. מדובר במדינה קטנטנה בגודל של ניו ג'רזי, עם תושבים עקורים בצפון ובדרום ואזרחים במלחמה. הנזק הכלכלי למדינה הוא עצום. לאיראן יש בן חסות הרבה יותר גדול בלבנון, עם מספר כפול של טרוריסטים ממה שיש לחמאס ויותר מפי 10 טילים, מתוחכמים בהרבה, ממה שיש לחמאס.

חיזבאללה (צילום: רויטרס)
חיזבאללה (צילום: רויטרס)

איראן מנהלת מלחמה נגד ישראל, "השטן הקטן", כבר עשרות שנים. ה-7 באוקטובר היה פרל הארבור של ישראל, שבו החליטה איראן לעבור לקיצוניות הרבה יותר גדולה. טהרן מנהלת מלחמה גם נגד "השטן הגדול" באמריקה במשך עשרות שנים. ב-23 באוקטובר 1983 הטפתי את הבשורה לנחתים בביירות, ונתתי להם מתנת חג המולד של תנ"ך קטן. חייל צעיר בן 18 מווסטר, מסצ'וסטס, שאל אותי אם אוכל לשלוח הודעה לאמא שלו. אז הזמנתי את צוות הצילום שלי להקליט את זה. הוא אמר: "אמא יקרה, אני יודע שהתפללת בשבילי. אני לא אחזור הביתה לחג המולד. אבל יש לי מתנת חג המולד בשבילך. זה עתה קיבלתי את ישו המשיח כמושיע האישי שלי. חג שמח , אמא". החייל ו-240 אחרים מתו בבוקר. ישנתי על החוף באותו לילה.

מאז, איראן ביצעה התקפות מתמשכות על מדינות רבות במאמץ ארוך טווח להשפיע על האזור. דו"ח של משרד החוץ משנת 2021 ציין כי באותה שנה בלבד, "איראן ביצעה או תמכה בפיגועים נגד מטרות ישראליות, כולל מזימה שסוכלה בחודש ינואר לתקוף את שגרירות ישראל במזרח אפריקה. בין היתר, היא ביצעה פיגוע בינואר מחוץ לשגרירות ישראל בניו דלהי שממשלת הודו אמרה שהאחריות לו מוטלת על משמרות המהפכה, לצד ניסיון מופרע לתקוף איש עסקים ישראלי בקפריסין".

לפי דיווח של CBS News, בארה"ב יש כיום את USS Eisenhower Carrier Strike Group בים האדום מדרום לישראל, כולל מערך של כלי נשק ו-5,000 מלחים. לארה"ב יש באזור גם צוללת גרעינית מסוג אוהיו, קבוצת "פורד קרייר סטרייק" בים התיכון, הכוללת שלוש ספינות הגנה מפני טילים בליסטיים וארבע ספינות מלחמה נוספות בים התיכון. בנוסף, הפנטגון פרס 1,200 חיילים נוספים במזרח התיכון מאז 7 באוקטובר. הכוחות מהווים אמצעי הרתעה להגנה על 45,000 אנשי שירות וקבלנים אמריקאים ברחבי המזרח התיכון. איראן תקפה חיילים אמריקאים יותר מ-40 פעמים מאז ה-7 באוקטובר, ולפי הדיווח 56 אנשי צבא אמריקאים נפצעו. אמריקה הגיבה עם שלוש מערכות של תקיפות עד כה בסוריה.

כולם דואגים לאן זה יכול להוביל. המציאות היא שאין ספק לאן זה יוביל. זה רק עניין של זמן עד שהנציג החזק יותר של איראן יורשה לתקוף את ישראל במלואה. חיזבאללה, מאז 7 באוקטובר, שיגר למעלה מ-1,000 רקטות לעבר ישראל. עד כה נהרגו שישה חיילי צה"ל ושלושה אזרחים ישראלים. זה יעמיד את ישראל עם הגב לקיר. 

בכל ביתן של חיל האוויר הישראלי יש תמונה שצריך לעבור על פניה לפני היציאה. התמונה היא תמונה של אושוויץ ופסי הרכבת עם המילים: "אנחנו, טייסי חיל האוויר הישראלי, טסים בשמיים מעל מחנה הזוועות. אבל קמנו מאפרם של מיליוני הקורבנות, ואנחנו נושאים את זעקתם האילמת. אנו מצדיעים לאומץ ליבם ומתחייבים לשמש כמגיני העם היהודי ומדינת ישראל". המח"ט שאירח אותי באותו היום, תומר בר, כתב בתמונה: "קול הרעם היה בשמים. הארץ רעדה ורעדה", תהלים כ"ח, יט.

נשיא איראן ראיסי ב''יום התעשייה הביטחונית'' (צילום: Handout via REUTERS)
נשיא איראן ראיסי ב''יום התעשייה הביטחונית'' (צילום: Handout via REUTERS)

7 באוקטובר סחף את עשן אושוויץ אל נשמתו של עם ישראל, יצר טראומה שישראל מעולם לא חוותה והעיר אותה למציאות עזה. הרבה ישראלים היו אנשי שלום. בקיבוץ, אליו הוזמנתי על ידי שר החוץ של ישראל, אלי כהן, כשהוא אירח את שר החוץ של אירלנד ומכובדים נוספים, ישראלים רבים נשרפו חיים, נאנסו וראשיהם נערפו.

אמריקה עומדת בפני בחירות לנשיאות ב-2024. פעם הייתה האמירה המפורסמת "זו הכלכלה, טיפש". כעת, המציאות היא שהעדיפות היא איראן. "זו איראן, טיפש". ישראל תצטרך להתמודד עם מדינת הטרור, שתחזיק בפצצת אטום לפני הבחירות הבאות לנשיאות בנובמבר 2024.

אם להיטלר הייתה פצצת אטום, העולם היה מדבר גרמנית. איראן היא מדינת טרור המונעת על ידי המולות עם אובססיה להכניס את המהדי, הצאצא ה-12 של מוחמד, באמצעות אפוקליפסה, מתוך אמונה שברגע שהאפוקליפסה תתרחש, והוא יקום לתחייה, העולם כולו ישתחווה ויהפוך לאסלאמי. ח'ליפות.

הם ביטאו באומץ את כוונותיהם לגבי מה שהם עושים לישראל. המנהיג העליון של איראן כינה את ישראל "גידול סרטני" ש"ללא ספק יעקר וייהרס". זו לא שאלה של אם, זו שאלה של מתי ישראל תיאלץ לתקוף את איראן, אבל התאריך האפוקליפטי הזה נדחק בגלל ה-7 באוקטובר. ישראל עומדת בפני דילמה קיומית. 

לאיראן יש שותפה עכשיו, רוסיה, ולצורך העניין גם סין. עם רוסיה, השותפות של איראן נעשתה פורמלית על רקע המל"טים שנשלחו לרוסים לטובת המלחמה באוקראינה. גנרל בכיר בקהילת המודיעין של ישראל אמר לי שלא לציטוט שרוסיה הסכימה לסייע לאיראן בתוכנית הגרעין שלה. הם גם הסכימו לספק מטריה גרעינית לאיראן, עם מטוסים שטסים מעל המרחב האווירי האיראני כמו שיש להם בסוריה. זה יגרום לכך שעבור ישראל יהיה זה בלתי אפשרי לצאת למלחמה נגד איראן לאור תוכנית הגרעין שלה.

מהן האפשרויות של ישראל? החלון היחיד שיש לה הוא להתמודד עם איראן לפני שהמטריה תהיה בשמיים ולפני שלאיראן תהיה פצצת אטום. אבל איך מתמודדים עם איראן כשהיא מאיימת על ישראל עם פצצה גרעינית?

נציגים נוספים של איראן, המורדים החות'ים בתימן, הצטרפו אף הם למלחמה נגד ישראל. הקבוצה שיגרה טיל בליסטי לטווח בינוני לעבר ישראל בחודש שעבר, כאשר צבא ההגנה לישראל יירט אותו באמצעות מערכת חץ. זו הייתה הפעם הראשונה בה הושמד טיל מהחלל, מה שהוסיף להישגים צבאיים טכנולוגיים יוצאי דופן של הצבא הישראלי.

ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במהלך מלחמת יום הכיפורים, כאשר גולדה מאיר עמדה בפני האפשרות להפסיד, על פי הדיווחים, ישראל פתחה את ממגורות הגרעין שלה שנצפו בלוויינים אמריקאים. זה גרם לתגובה מיידית של ארצות הברית בסיוע לישראל. אם ארה"ב תמשיך לפייס את איראן במה שהם מכנים "תגובה פרופורציונלית", ישראל תיאלץ לדילמה אפוקליפטית. איך מונעים מאיראן למחוק את ישראל מהמפה עם פצצה גרעינית? יכול להיות שישראל תיאלץ לעשות את הבלתי מתקבל על הדעת ולאשר את אופציית שמשון נגד איראן כמתקפת מנע על איראן להצלת מדינת ישראל, בהחלטה דומה למהלך של הנשיא הארי טרומן להטיל פצצת אטום על הירושימה ושלושה ימים לאחר מכן על נגסאקי, כדי לעזור לסיים את מלחמת העולם השנייה.

יש רק דרך אחת שניתן למנוע זאת, והיא אם ארה"ב תפתח באומץ המתקפת מנע על איראן עצמה, ותשמיד את כל בתי הזיקוק והנמלים. זה יכול להיעשות על פני תקופה קצרה מאוד. לאיראן תהיה יכולת מינימלית להתעמת עם ארה"ב. אם הם ינסו לעשות זאת, לארה"ב יש את הכוח להפציץ את איראן ולהחזיר אותה לתקופת האבן, והם יודעים זאת.

למעשה, ארה"ב עלולה, תוך 72 שעות, להביא לפשיטת רגל של איראן על ידי השמדת הנמלים ובתי הזיקוק שלה. איראן הרוויחה 10 מיליארד דולר מארה"ב תחת ממשל ביידן. תקיפה תמנע מכספים אלה לקדם טרור, ולעם האיראני יהיה הכוח להפיל את הממשלה. אפשרות נוספת תהיה לתקוף את האי חארג'. זה ישלח אות לאיראן למה שעתיד לקרות אם היא לא תיסוג. על פי הדיווחים, מסוף הנפט של האי חארג' מייצא 80% מכמות ה-2.2 מיליון חביות היומית של המדינה. ארה"ב צריכה להביא לפשיטת רגל של איראן ושל מדינת הטרור שלה כדי למנוע משבר אפוקליפטי שנמצא באופק, וכדי לשלוח אות לכל מי שעוסק בטרור. 

הכותב הוא מייסד "ידידי ציון".