הסקרים האחרונים, המציגים עלייה דרמטית בכוחו של המחנה הממלכתי לצד היחלשות הליכוד בראשות נתניהו, צריכים להדליק אורות אדומים אצל בני גנץ. זו רק שאלה של ימים עד שיצא סיפור ממישהי החיה בחו"ל, שתספר שהלכה לאותו גן ילדים עם גנץ בכפר אחים והוא צבט ילדה תוך כדי משחק בלגו או בדוקים ולכן ברור שלאותו ילד שבגר אסור לכהן בעתיד כראש ממשלה.

כשלפיד ובן גביר נושפים בעורפיהם, כך נתניהו וגנץ ישרדו

זאת ועוד, אנחנו צפויים לטפטוף רעל נוסף, שיעצים את תיאוריית הקונספירציה, מעשייה שלפיה בפריצה איראנית לנייד של גנץ נחשפו כל תוכניות ההגנה של יישובי העוטף, מה שאפשר לחמאס לדייק בפעולת הטבח שלו. ואולי ימציאו בעלי המוחות שטופי השנאה והרעל כי אותם האקרים איראנים גם בנו מצג שווא לפיו גנץ הוא שדרש מנתניהו וכפה עליו לאפשר הכנסת מיליוני דולרים מקטאר שחיזקו את רוצחי חמאס לעומת הרשות הפלסטינית.

פרט לסיפורי בדים אלו שיהודהדו שוב ושוב על ידי קבוצת תומכים או טרולים, השלב הבא יגיע באחת ממהדורות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, שבה יופיע פרשן צעיר ונבון שבארשת פנים רצינית יציג את גנץ כתבוסתן שלחץ שוב ושוב לעצור את הפעילות הצבאית של צה"ל ברצועה יחד עם גילויי פחדנות שלו שמנעו את חיסול חיזבאללה בצפון. יקראו לזה “קואליציית הגנרלים הפחדנים" ויצרפו לגנץ את גלנט שצובר תמיכה ציבורית ואת גדי איזנקוט. הטריומווירט הביטחוני הזה יוצג כחבורת סמרטוטים שמונעת מנתניהו הגיבור לנצח ולחסל את חמאס.

 בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

כל ציוץ או פוסט בסגנון זה יימחקו מיד אחרי שאמצעי התקשורת הממוסדים יפרסמו אותם כדי שכל הציבור יכיר באפסות ובפחדנות של שלישיית השפנים לעומת רמבו ביבי. המחיקה תבוא עם התנצלות בין השעות 00:00 ל־03:00 כדי שרק הסובלים מנדודי שינה יקראו את בקשת הסליחה.

לגבי סוגיית החטופים, ינסו להדביק לגנץ שתי גישות הפוכות. על פי האחת גנץ הוא זה שמונע עסקת חילופין כי הוא מוכן לשלם כל מחיר, מה שמעלה את דרישות חמאס. בשנייה הוא יואשם שהוא נגד עסקה כלשהי ולכן החטופים טרם שבו הביתה. איך מיישבים סתירה כזו על פי דוקטרינת הרעל הביביסטי? לא מיישבים. מי שרוצה שיאמין בראשונה ומי שרוצה שיאמין ויצטט את השנייה.

ניתן לראות כיצד תפקדה לשכת ראש הממשלה בעניין חזרת החטופים. מששבו הביתה והאופוריה הציפה את ערוצי הטלוויזיה, נתן נתניהו הצהרה לבד כדי לגנוב את כל התהילה על החזרת החטופים. משעלו קולות מחאה קשים וכואבים של בני משפחה שיקיריהם נשארו בעזה, מיהרה לשכתו לתאם מסיבת עיתונאים משותפת עם גלנט וגנץ, בבחינת אם זו בעיה נסמן מטרה גם על הגב של שניהם. מבחינתם עוד עלול לקרות הנורא מכל: גלנט יצטרף לגנץ בבחירות הקרובות.

הואיל ונראה לי שהלכי הרוח בציבור, גם אלו האנטי־ביביסטיים וגם הפרו־גנציים, אינם עומדים להשתנות, לא נותר לי אלא להגיד לגנץ: היזהר בני, היזהר.