כולם עסוקים בשאלה מי ישלוט בעזה ביום שאחרי. שאלה לא פחות חשובה היא, מי ישלוט בישראל ביום שאחרי. הרי ברור שאין מנוס מקיום בחירות ופיזור ההנהגה הנוכחית. אחרי שואה קולוסאלית שפקדה אותנו עם אלפי קורבנות שמתו מוות אכזרי ומאות חטופים וסיפורי זוועות שלא נגמרים ואירעו באחריותה המלאה של הממשלה ובמשמרת שלה, לא יעלה על הדעת שיש לה בכלל זכות מוסרית ואנושית להמשיך ולמשול. בעולם מקביל, או בכל מדינה מתוקנת אחרת, ממשלה אחראית למחדל שכזה, הייתה מרכינה ראש, לוקחת אחריות ומתפטרת לאלתר. 

ולכן, כמו אותו חולה קשה שעובר תהליך של ניקוי הגוף מרעלים, כדרך לרפא את עצמו, כך גם המדינה צריכה לעבור תהליך שיקום וניקוי רעלים. 

קיים קונצנזוס מוחלט היום שישראל אחרי ה-7 באוקטובר השתנתה מקצה עד קצה, ועל כן, היא זקוקה לשינוי דרסטי ולהנהגה שונה, חדשה ורעננה שדם חדש, צעיר ונקי זורם בעורקיה, דם שאינו מוכתם בכשלים המכוערים והמסוכנים של העבר. מי שיכול לענות על קריטריונים אלו, הם ארגון המחאה וההתנדבות: "אחים לנשק" וביחד עם בנט וגנץ יוכלו להוביל לעידן חדש.  

הארגון נוסד על ידי אנשי מילואים, כחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית וכשפרצה המלחמה, הם הפסיקו את מחאתם והפנו את פעילותם למסע התנדבותי מרשים לאין ערוך, למטרת חילוץ אלפי משפחות מאזורי העימות, פעילות שהממשלה המשותקת היתה צריכה ליזום, אך כשלה גם בה. הגיע הזמן שארגון זה שמתפאר במיטב האנשים שהם מלח הארץ, יכריז על עצמו כמפלגה פוליטית שתרוץ לבחירות לכנסת הבאה, כי אין ראויים יותר מאנשיה, להוציא אותנו מהבוץ, הכלכלי, המשפטי, המדיני והבטחוני. ברגע שתקום הנהגה כזו, גם תדמיתנו שניזוקה קשות בעיני העולם, תעבור תהליך החלמה וגל האנטישמיות הגואה תדעך. מנהיגים ברחבי העולם שמפנים אצבע מאשימה כלפי נתניהו, יתסכלו עלינו אחרת אם נפתח דף חדש עם מנהיג חדש . 

מה שבטוח הוא, שאם וכאשר יתקיימו הבחירות ביום שאחרי, רובנו יודעים כבר עכשיו יותר מתמיד,  את מי לא היינו רוצים לראות לוקח את המושכות לידיו וגורר אותנו לתהומות של אפילה, יגון ואבל של מדינה שלמה שבימים אלה קוברת את מתיה ומיטב בניה ובנותיה, ושעיניה נשואות אך ורק ללוחמי ולוחמות צה"ל הנועזים שיביאו את הנצחון המיוחל, ולא לאף גורם מדיני כושל אחר, שגם אחרי המחדל שפרץ ב–7 לאוקטובר, ממשיך ומייצר מחדלים נוספים כמו אותן רעידות אדמה קואלציוניות משניות.   

לא היינו רוצים לראות בממשלה החדשה שתקום אנשים כמו קרעי, על האמירה האומללה, העלובה והמבישה שלו כנגד טייסים עליהם אמר שיילכו לעזאזל ושאפשר להסתדר בלעדיהם. בעוד השר שלא מבין דבר וחצי בתקשורת, ולבטח לא בתקשורת ממלכתית מכובדת ומכבדת, ישן שנת ישרים, מכורבל בשמיכתו החמה בלילות הקרים, אותם טייסים, לא הולכים "לעזאזל" לשם שלח אותם, אלא חוצים את שמי הלילה בדרך לעזה, במשימה קדושה להשמיד את האוייב, ורק בזכותם, האיש הלא תקשורתי הזה למרות תפקידו, יושב בטוח על כיסא של שר בממשלה, נהנה ממנעמי השלטון ומרשה לעצמו מתוקף תפקידו להשתלח בהם. 

לא היינו רוצים לראות בממשלה החדשה אנשים כמו דודי אמסלם שבכל פעם שהוא מופיע על המרקע, השנאה שלו כלפי אשכנזים משתקפת מכל ווריד בפניו, האדומות מכעס על עדה גדולה ומפוארת שלקחה חלק פעיל בהקמת המדינה ושאותם הוא הכניס למשבצת של שמאלנים "בולשביקים" . כדאי להזכיר לו, שעל ה"בולשביקים" האלה, נמנים הרבה קציני צבא ומפקדים מפוארים שברגע זה מוכנים למסור את חייהם למען המדינה, וחלקם נפלו בקרבות בעזה, בעוד הוא, כמו קרעי, נהנה ממנעמי השלטון ועוקב אחרי כל אשכנזי צפונבוני שעונד שעון רולקס ומתנייד ברכב פרטי רחמנא ליצלן, כמו מיליוני אנשים אחרים, וכמו אמסלם בעצמו שלא נראה שהוא סובל ממחסור מזומנים ורעב ללחם. 

לא היינו רוצים לראות בהנהגה החדשה, מישהו כמו נסים ואטורי מטעם הליכוד, סגן יו"ר הכנסת, לא פחות ולא יותר, שבכל פעם שהוא מנסה את כוחו בלהעביר מסרים הזויים, מוזרים ולא מפוענחים, נפלט לי מהפה באופן רצוני לגמרי: WTF! להזכירכם האמירה האחרונה "המבריקה" של ואטורי היתה: "גלנט וגנץ מתנשקים בפה", אמירה שדורשת פירוש רש"י ואולי אבחון למצב קוגניטיבי. שלא לדבר על כהנה וכהנה התבטאויות אחרות שהוא שולף לבקרים ממוח הקודח, שלא נובעות מחוכמה או גאוניות יתירות. 

לא היינו רוצים לראות בהנהגה החדשה שתקום, מישהו כמו אלמוג כהן , ח"כ מטעם "הציונות הדתית", שבחוסר רגישות משווע צעק על משפחות חטופים שנכחו בדיון בכנסת על חוק עונש מוות למחבלים: "אין לכם מנדט על הכאב". המענה הראוי להתפרצות זו על משפחות החטופים, צריך להיות עם סימן שאלה כפול ומכופל: ומי נתן לך את המנדט להרים קולך על משפחות שעוברות תופת עלי אדמות, שאתה וחבריך בקואליציה אשמים בקיומה? בהדגשה על החלק האחרון של השאלה.

ואחרון אחרון לא חביב בכלל לאור התנהלותו, שר האוצר סמוטריץ'. מי שמעביר תקציב עלוב ומעליב שלא מתחשב מספיק בצרכיהם של עקורי הדרום והצפון שעדיין לא חזרו לבתיהם, תופעה שהיא תולדה של מחדל הממשלה בה סמוטריץ' מכהן ולכן האחריות חלה גם עליו, לא הוא ולא שכמותו ראויים לשאת בתפקידים מרכזיים בהנהגה החדשה שתקום ביום שאחרי. 

והיריעה עוד קצרה מלהכיל את כל הרשימה של חסרי הנסיון וההזויים שמרכיבים את ההנהגה הנוכחית ומספקים לנו על בסיס יומי קבוע, עוד מחזות אימים, או סצנות הלקוחות מהג'אנר של  "קומדיה דל ארטה" (תלוי מאיזו זווית מסתכלים), ונשאר רק לקוות, שראש הממשלה הבא יידע להקיף את עצמו באנשים הנכונים, הראויים והמקצועיים.