בימים הקשים האלה, בהם אזרחי ישראל מתקשים לדמיין עתיד וחיים באי־ודאות נוראה, נדרשת מנהיגות בישראל שתדבר אל העם. בימים הקשים האלה, בהם עולמם של רבבות אזרחים חרב עליהם ומאות אלפים אינם גרים בבתיהם, מנותקים משגרת חייהם, וללא שום תוחלת לשגרה נורמלית, נדרשת מנהיגות בישראל שתדבר אל העם. ראש ממשלה שאוהב את עמו היה נושא את הנאומים הבאים.

נאום ראשון: "אזרחי ישראל היקרים, במערכה כנגד חמאס המשימה הראשונה העומדת בפנינו היא שחרור כל החטופים. חמאס הוא אויב אכזר וצמא דם, ולכן שחרור החטופים ייעשה אך ורק דרך שילוב לחצים צבאיים, דיפלומטיים, כלכליים והומניטריים על חמאס. חלקכם איבד אמון בממשלה ובמוסדות המדינה, ולכן אני מבטיח שלעולם לא נפקיר את חיי אזרחינו וחיילינו בידי חמאס, וכי במקביל למשימת השחרור, נשקוד על פירוז הרצועה, על בניית כוח רב־לאומי אמין שלא יאפשר את התעצמות חמאס, על שמירת סגר ימי על חופי הרצועה לאורך זמן, ועל העברת מקסימום סמכויות אזרחיות לידי הרשות הפלסטינית. לא נצא מרצועת עזה אלא לאחר שחרור כל החטופים, ולא נאפשר את שיקומה ללא חזרת כל אזרחינו בשלום".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל)

נאום שני: "אזרחי ישראל היקרים, חיזבאללה עדיין מאיים על יישובי הצפון, אך אנחנו לא ניכנע לאיומיו. אני מודע לחרדה מפני פלישה קרקעית, ולכן הנחיתי את צה"ל לשלש את היקף הכוחות המגינים על גבול הצפון, ולוודא כי כל איום יזכה למענה התקפי מיידי. במקביל, אני מבקשכם, תושבי הצפון, לחזור לשגרת חיים. חזרה זו תהיה מדורגת וזהירה ותיעשה יחד עם ראשי הרשויות המקומיות. תושבי הצפון, אזרחי ישראל איתכם, והממשלה תמלא את כל מחסורכם, ולכן הנחיתי להעמיד תקציב בן שלושה מיליארד שקלים להשלמת פערי מיגון, ולתמיכה בפעילות הכלכלית".

נאום שלישי: "אזרחי עוטף עזה והדרום היקרים! זה הזמן לחזור לשגרת חיים מדורגת, ולהפוך את מרחב עוטף עזה לגן פורח, למקום הטוב והמשגשג ביותר בישראל. החזרה לשגרה תיעשה באופן מדורג ואחראי ובתיאום מלא עם ראשי הרשויות המקומיות. התמיכה הממשלתית תעמוד על 15 מיליארד שקלים בחמש השנים הקרובות. במקביל הנחיתי להעמיד עשרה גרעיני נח"ל מדי שנה לתגבור וחיזוק ההתיישבות בעוטף. בחודש הבא בכוונתי לערוך ועידה כלכלית עם ראשי המשק ודמויות משמעותיות ביהדות העולם שתכליתה הפיכת עוטף עזה למרכז הייטק ישראלי שיוביל קדמה בשורת נושאים כגון פודטק, אגרוטק ופינטק".

הנאומים האלה לעולם לא יינשאו. לראש הממשלה אין מושג איך יוצאים מהתהום שהוא אחראי לה. חוץ מאמירות חסרות תוכן ממשי בדבר חיסול חמאס, לממשלה אין מדיניות ואין אסטרטגיה צבאית להמשך המערכה. יש לומר ביושר כי ראש ממשלה המעמיד את גורלו האישי לפני עתיד המדינה לא יכול להוביל אותנו בעת הזו. ללא לחץ עממי רחב היקף ומתמשך, אין לו שום כוונה להתפטר או להכריז על בחירות חדשות. אפשר לבנות תקווה, וזו בעיקר שאלה של מנהיגות ויושר בקבלת ההחלטות. התקווה לא יכולה לצמוח בערוגות השחיתות והלאומנות הקיצונית של הממשלה הנוכחית. נתניהו חייב להתפטר עכשיו.