המלחמה בעיצומה, המדינה מדממת, כל יום קוברים כאן את מיטב בניה, אבל העומד בראשה בנימין נתניהו עסוק ללא הפסקה בהמשך כהונתו, שרידותו הפוליטית, מה שלא מפריע לנתניהו להתייצב על כל במה, מול כל מצלמה כדי להשמיע את המנטרה שמלווה אותו מה-7 לאוקטובר: "בע"ה, יחד ננצח".

נתניהו: "מספר הקורבנות ב-7 באוקטובר שווה לזה של אוסלו"

מה שנתניהו לא הבין עדין, או ליתר דיוק לא רוצה להבין שה"יחד" שלו זה לא ה"יחד" של מרבית הציבור בישראל, שרוצה לראות אותו כמה שיותר רחוק ממשרד ראש הממשלה. על כך מעידים כל הסקרים, בעיקר בגלל העובדה שאין לו את המינימום הנדרש מראש מדינה-ממשלה, לקחת אחריות על התנהלותו, את אותה האחריות שהוא עצמו דרש מראש הממשלה אהוד אולמרט אחרי מלחמת לבנון השנייה כשאמר: "ראש הממשלה, אתה היית צריך לבדוק את מוכנות הצבא, את הפעלת הצבא, הגנת העורף, גלגול כזה של אחריות לא ראיתי מימי, כשהכישלון כל כך רחב הצעד המתבקש הוא החלפת ראש הממשלה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כן, אלה הם דברי אלוהים חיים של נתניהו ראש הממשלה שבמשמרת שלו התרחש כאן האסון הלאומי הנורא ביותר מאז קום המדינה, ראש ממשלה שפועל בכל דרך אפשרית להרחיק מעליו את האחריות לאסון, כשהוא מנצל את ימי הלחימה כדי למנוע השמעת אשמות קשות נגדו: "זה זמן מלחמה, בעת הזו צריך להתמקד במלחמה, בניצחון של צה"ל, בבוא העת הכל ייחקר וייבדק", אבל כשנתניהו בחדרי חדרים, כמו שלשום בוועדת חוץ וביטחון, כשהתנהל שם דיון על האחריות למחדל הנורא של ה-7 לאוקטובר, נתניהו חוזר להיות נתניהו המוכר ולדפי ההיסטוריה כדי למצוא את האשמים, לא חלילה לדברים שהוא אמר על אולמרט, אלא להסכמי אוסלו שנחתמו לפני 30 שנה בספטמבר 1993, כשדאג לומר: "מספר הקורבנות ב-7 לאוקטובר שווה לזה של מספר הקורבנות מהסכם אוסלו", ללמדך איפה יתחיל קו ההגנה של נתניהו בעת שיתייצב בפני ועדת החקירה שתוקם כדי לבדוק את המחדלים שהביאו לאסון ה-7 לאוקטובר, נתניהו יאשים את הסכמי אוסלו ואת יוזמיהם, יאשים את ההתנתקות של אריק שרון מגוש קטיף.

יהיו שם הרבה אשמים ואשמות, רק לא הוא כמובן, נתניהו ללא הפסקה זה לא רק המחדל הנורא שהביא לאסון ה-7 לאוקטובר, זו גם התנהלותו והתנהלות ממשלתו בתחילת המלחמה ולאורכה, התנהלות שנדרש לה ועדת חקירה נפרדת, לבדוק את מחדליה של ממשלה עם 38 שרים שניצבה חסרת אונים, בחידלון נורא ללא יכולת לתת מענה אלמנטרי לבעיות הרבות שנוצרו, וכתוצאה מהזנחה רשלנית של שנים.

אם לא די בכל אלה, אנחנו בפתחו של מחדל נוסף ומדאיג של הממשלה ההזויה הזו שמתפתח לנגד עינינו, מדובר ביום שאחרי מיגור החמאס, ביום שלאחר הפסקת הלחימה והצורך להחזיר לשני מיליון תושביה של רצועת עזה את שגרת החיים, שיגרה שתידרש למנגנון ניהול ציבורי רחב, להתמודדות עם בעיות קשות כמוהן לא ידעה רצועת עזה מעודה, בעיות שגם האמריקאים מוטרדים מהן.

לא במקרה הודיע הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לא אחת שהפתרון לניהול עזה ביום שאחרי הוא בשדרוג הרשות הפלשתינאית שתכנס לעזה ותנהל את חיי היומיום כשצה"ל יהיה מופקד על הביטחון, עם יכולת כניסה לשטחי הרצועה בכל עת לכל מקום, אבל נתניהו ששבוי בידי שותפיו הקיצוניים שמתנגדים לרשות הפלשתינאית מסיבות רבות, לא מפסיק לשדר לעם בישראל ולעולם שהרשות הפלשתינאית לא תנהל את החיים הציבורים בעזה, מי כן? לאלוהים פתרונים.

השבוע גויס למשימה הזו של "רק לא הרשות הפלשתינאית" אריה דרעי שדיבר מגרונו של נתניהו: "כשנשיג את מטרותינו נשאר בעזה כדי לשמור שהיא תהיה מפורזת", מה זה נשמור שתהיה מפורזת, מי ישמור צה"ל, מנהל ישראלי אזרחי? זה חלום בלהות, העובדות הללו הן הוכחה ברורה לסיבה שהממשלה הזו לא ראויה ולא רצויה היום, זו ממשלה מנותקת מהמציאות שלא מסוגלת להבין שעזה לאחר המלחמה תהווה בעיה חמורה מכל היבט, שני מיליון תושביה מרביתם ללא בתים, ללא תשתיות אלמנטריות, מים, חשמל, תקשורת, עם סכנה חמורה של מגיפות, של פשע חמור, של רעב, מי ייתן מענה לכל אלה? צה"ל? ינקי הבן של דרעי, או אולי יאיר נתניהו? אף מדינה לא תתנדב להתמודד עם הבעיות של עזה אחרי המלחמה. את זה נתניהו ודרעי ושותפיהם לא רואים, לא מבינים? כנראה שלא, לכן הם לא ראויים להנהיג את המדינה.