ארגוני שמאל בינלאומיים, חלקם תומכי BDS הנתמכים על ידי האיחוד האירופי וקטאר, פועלים נגד ישראל במשך שנים רבות, תוך גיבוי חמאס בצורה חד־צדדית, ובסיוע רשתות חברתיות וערוצי טלוויזיה, גם מערביים. רשתות אלה פועלות גם מישראל באין מפריע ומעוותות במשך שנים את עובדות הסכסוך הישראלי־פלסטיני ומספקות פרשנות מוטה. הם פועלים לא כעיתונאים אלא כתועמלנים בשירות אויבנו.

שנים הם מלבים את הסכסוך הישראלי־פלסטיני תוך סילוף ההיסטוריה, הם שמשפיעים על דעתם של סטודנטים באוניברסיטאות האמריקאיות ועל הציבור הניזון מכותרות בתקשורת ומכתבות עוינות בכוונת מכוון של עיתונאים המציגות את ישראל ככובש ומדכא.

אותם עיתונאים צריכים לשאול את עצמם איך בדיוק ישראל קשורה להתקפות החות'ים על סעודיה, אבל תמיד יימצא איזה פרשן פרו־פלסטיני הזוי שימצא קשר כלשהו לישראל.

כתבת חדשות באחת מערוצי הרשתות הזרות התחילה את הדיווח כך: "ובינתיים וללא הפרעה ישראל מפציצה בעזה בכוונה ללא רחמים וללא הפוגה בתי ספר ומסגדים בירי מדויק על אוכלוסייה אזרחית ורוצחת ילדים וזקנים". כמי שעבד שנים רבות ככתב הטלוויזיה האמריקאית NBC NEWS היה לי הכבוד לעבוד לצדם של עיתונאים מסוג אחר. זו הייתה עיתונאות במיטבה. עיתונאים שהשכילו לסקר ולשדר בצורה מכבדת והוגנת הן את הנושא ואת המרואיין.

הכללה היא מיותרת ורוב העיתונאים עושים את מלאכתם נאמנה, אבל יש בין הכתבים הזרים המשדרים מישראל כאלה המתיישרים עם האג'נדה של מנהלי הרשתות שבהן הם עובדים ונוקטים בשידורהם קו חד־צדדי ופעמים רבות שקרי ולא מאומת.

הרשתות הזרות לא פרסמו בצורה נאותה את הסיפור של הטבח הנורא, על בתים שהועלו באש על יושביהם, ועל רצח תינוקות. פשעי המלחמה של חמאס גרועים אף מאלה של דאע"ש.

רשתות מסוימות מנסות וגם מצליחות לדחוף לצופים את האג'נדה האנטי־ישראלית וכלל לא מעניין אותן מה האמת ההיסטורית. נזכיר שוב ש־72% מהעזתים תומכים בטבח שבוצע בנו, כך גם לפי הסקר האחרון שנערך על ידי הסוקר חליל שקאקי שנחשב לאמין בשטחים.
ראשי חמאס המתראיינים בימים האחרונים חוזרים על אותם איומים כנגד ישראל ומוכיחים שוב שדבר לא השתנה באידיאולוגיה שלהם, שעמם לא מעניין אותם כלל.

צה"ל עושה את הבלתי אפשרי לאט אבל בטוח. צה"ל ומפקדיו המדהימים מתחילים להחזיר את כוח ההרתעה לישראל, אבל הדיווחים השקריים של עיתונאים מסוימים המשדרים מכאן בזמן מלחמה גורמים לישראל נזק הסברתי בחו"ל ופוגעים במאמץ המלחמתי.

הפיקוח של דובר צה"ל על התכנים היוצאים מהכתבים של ערוצי תקשורת זרים ובעיקר של אל־ג'זירה חייב להיות מהודק יותר.