אסור לדחות שוב, אפילו לא ביום, את הבחירות לרשויות המקומיות. עליהן להתקיים ב־30 בינואר (למעט ב־14 הרשויות בדרום ובצפון שבהן חייבים לדחות) בהתאם להחלטת שר הפנים משה ארבל, שמתגלה, כשרי ש"ס נוספים, כאדם רציני.

המשך ישיר לקונספציה: על החשיפה המקוממת של צה"ל | קיפניס
הדרך ההפוכה: חמאס מתכוונת להמשיך לפעול בנוסחה הדומה לזו של אש"פ בזירות אחרות

מה שמחזק את החובה לקיים את הבחירות הוא דרישתו החצופה של שר האוצר הכושל, המשיחי והיהיר בצלאל סמוטריץ', לדחות שוב את הבחירות בגלל שכמה עשרות מאנשיו שמתמודדים בבחירות נמצאים במילואים. דרישה פוליטית של מי שהתרגל לעשות ככל העולה על רוחו, באין בסביבה ראש ממשלה שדאגתו נתונה רק למדינה, אלא בעיקר לעצמו ולשרידות ממשלתו. עוד הוכחה שהכסף שלנו, שעליו מופקד סמוטריץ', מעניין אותו כנראה כקליפת השום. כמו נתניהו, הוא דואג בעיקר להמשך הקריירה הפוליטית המדשדשת שלו.

יש כ־1,000 מתמודדות ומתמודדים לתפקיד ראש רשות מקומית ועוד כ־30 אלף מתמודדים לחברות במועצות. המתמודדים השקיעו את מיטב כספם ומרצם בקמפיינים שנגדעו בשבת השחורה. כל יום שעובר מגדיל את הנזק. על פיצוי מהמדינה אינם יכולים לסמוך. הקמפיין של כולם מתחיל מחדש, וככל שיהיה קצר יותר, יעלה פחות. האם מוצדק לזרוק מיליארדים לפח רק למען מאווייו הפוליטיים של סמוטריץ'? ברור שלא. זה יהיה שוד כספי ציבור לפי חוק, כמו שקרה בתקציב המדינה השערורייתי.

כמי שליווה ב־35 השנים האחרונות כיועץ אסטרטגי קרוב ל־100 קמפיינים פוליטיים - מוניציפליים, ארציים ואחרים, יש לי סוד לגלות לסמוטריץ'. לעתים הגורם הכי "מפריע" לניהול קמפיין הוא דווקא המועמד. די לחשוב על כמות העצות שמועמד שומע כל יום ממקורביו. לכולם יש דעה והמועמד מנסה לתמרן ובכך חוטא לעתים לאסטרטגיית הקמפיין. בכ־15% מהקמפיינים שליוויתי המועמד שלי לא ניצח, וברוב אלו – המועמד הקשיב לרחוב יותר מאשר ליועציו.

סמוטריץ' חכם. יש שתי אפשרויות יותר פשוטות מטרלול המערכת. האחת – לבקש לשחרר ממילואים את המועמדים שלהצלחתם הוא דואג (לגיטימי). הצבא ישרוד חודש ומחצה בלעדיהם. השנייה (מומלצת) – שיישארו במילואים. זה יוסיף להם קולות – גם כי הם פחות יפריעו לניהול הקמפיין ובעיקר, כי מה יותר מדבר בעת הזו ללב המצביע הפוטנציאלי מאשר מועמד במדים שיצא לשרת את מדינתו ולחרף נפשו למענה?

לפני כחודש ישבתי שבעה על אמי ז"ל. את הבית פקדו רבים, בהם עשרות ראשי רשויות ומועמדות ומועמדים שאינם מכהנים. מטבע הדברים דיברו על הבחירות. כולם, בלי יוצא מן הכלל, התנגדו לדחייה נוספת שלהן. כולם רוצים לממש את הדמוקרטיה, גם אלו המכהנים. בסוף נובמבר שיגר יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מכתב עם דרישה ברוח זו לשר הפנים. אם יש לימודים בבתי ספר, אין סיבה שכל אזרח לא יקדיש חמש דקות מזמנו וייגש להצביע. מי שבמילואים או לא בביתו, יצביע במעטפות כפולות. 

הכותב הוא יועץ אסטרטגי תקשורתי, פאר לוין תקשורת