בשבוע שעבר הודיע הטכניון על דחיית פתיחת שנת הלימודים ל־14 בינואר, כדי לסייע לסטודנטים והסטודנטיות הנמצאים בשירות מילואים. מדובר במהלך ערכי חשוב, שצריך להיות מצפן לכל שאר המוסדות האקדמיים בישראל שנכון לרגע זה מתכננים להתחיל את הלימודים בסוף דצמבר.

לאחר הסערה שעורר: דובר ש"ס מבהיר את דבריו על נתניהו
"כל כך מיותר ומטופש": סגן הרמטכ"ל לשעבר בביקורת חריפה על גלנט

הייתי סטודנט בזמן שנקראתי בצו 8 להילחם במבצעים ״עמוד ענן״ ו״צוק איתן״. אני יודע כמה מורכב לחזור מהשטח אל הקמפוסים ולא להצליח להדביק את הפער, וכל זה לצד תחושת בדידות קשה שמלווה אותך, אחרי שנתת את כל כולך למדינה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

גם היום אני על מדים בלחימה, כבר מעל חודשיים. את השורות האלו אני כותב מהנייד, תוך כדי הפסקות להשתטחות על הקרקע בזמן שיורים עלינו פצמ"רים. אומנם את הפרק האקדמי סיימתי, אבל לצדי לוחמים סטודנטים רבים ואני מודע להשלכות המבצעיות בניתוק שלהם מהשטח בשלב זה, וכמובן להשלכות האישיות עליהם במידה שהם לא יתחילו את שנת הלימודים יחד עם חבריהם.

מעטפת הסיוע שנדרשת עבורם היא רחבה - החל מהתחשבות אקדמית מקסימלית ומערכי סיוע כלכליים. אבל נקודת המוצא לכל אלו היא פתיחת שנת הלימודים יחד עם כולם.

חשוב לי להגיד בקול ברור - אני בעד פתיחת שנת הלימודים האקדמית. האקדמיה בישראל היא קטר חשוב בהתנעת המשק קדימה וחיזוק שוק התעסוקה. אני גם מאמין שחזרה לקמפוסים של מאות אלפי צעירים היא תמונת ניצחון על חמאס שרוצה לראות אותנו מכונסים בבתים.

בזמן שחברינו הסטודנטים יחזרו לספסל הלימודים, אנחנו נחפה עליהם ונמשיך להילחם ולהכות בחמאס ככל שנדרש. אנחנו משאירים משפחות וילדים בבית וזה לא פשוט, אבל מבינים את החשיבות האסטרטגית למשק בפתיחת שנת הלימודים האקדמית.

לסיכום, הקריאה שלי היא פשוטה. שנת הלימודים בכל המוסדות האקדמיים צריכה להיפתח ב־14 בינואר בדומה להחלטת הטכניון. כל המוסדות האקדמיים יחד וכל הסטודנטים והסטודנטיות יחד. כי רק ביחד ננצח.

הכותב הוא יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לשעבר, רס"ן במילואים