החיסול החשוב והמשמעותי ביותר בעקבות טבח ה-7 באוקטובר בוצע היום (שלישי) ברובע הדאחייה בביירות, ובו חוסל סגנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, סאלח אל-עארורי במשרדו, באמצעות כלי טיס בלתי מאויש. סאלח שימש כסגן ראש הלשכה המדינית של החמאס וכאחראי על פעילות הארגון ביהודה ושומרון.

איראן: "חיסולו של אל-עארורי יצית עוד יותר את גלי ההתנגדות"
יחד עם אל-עארורי: סגנו של סינוואר, ח'ליל אלחיה, חוסל בביירות

ב-21 באוקטובר 2023 הרסו כוחות הביטחון את ביתו של סאלח-עארורי בכפר עארורה, צפונית לרמאללה. סאלח לא התגורר בביתו זה כ-15 שנים. הוא אף לעג לצה"ל, ובהקשר ל-7 באוקטובר אמר כי צה"ל לא טרח להתערב כדי להגן על האזרחים ביישובי "ההתנחלויות". הוא גם טען, כי "הכיבוש לא פוגע בתשתיות הצבאיות של ההתנגדות, אלא באזורים אזרחיים  ובשכונות מגורים". סאלח הוסיף כי השיח בנוגע לחטופים ייערך רק בסיום הלחימה. טרם הכניסה הקרקעית, ציין כי "ההתנגדות" מתכוננת לתרחישים הגרועים ביותר. הוא התרברב, כי למרות העליונות האווירית הישראלית - היא תתקל בלחימה קרקעית קשה.

תיעוד הרגעים לאחר הפיצוץ שחיסל את סאלח אלעארורי. צילום: רשתות ערביות

אל-עארורי גם קרא לעם התימני להמשיך ולפעול, וציין כי האמריקאים הם חלק מהמערכה. בביירות הוא פעל לתיאום עם הג'יהאד האיסלאמי והחיזבאללה, ויש להניח כי נסראללה יתייחס לחיסולו בנאומו הצפוי.

נציין גם, שאל-עארורי היה גם ברשימת המבוקשים האמריקאית. פורסם כי פרס כספי ינתן למי שיביא ללכידתו. הוא יריב מושבע של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, ובין השניים שררה איבה עמוקה. אל-עארורי פיתח קשרים עם החיזבאללה ועם גורמים איראניים.

מי שבצע את הפעולה בבירות היה מצוייד במודיעין מדוייק להפליא, והשתמש בנשק מתוחכם ומדוייק. נראה כי המבצעים ידעו בזמן אמת על הפגישה במשרדו של אל-עארורי. לצער כולנו, עלולה להיות השפעה מעכבת על שחרור החטופים, בשל החיסול בלבנון.

טוב שנשמרת עמימות לגבי זהות מבצעי החיסול, רק כך נוכל לאפשר למבצעים שקט ציבורי יחסי. רק כך נוכל להמשיך להבטיח המשך דריכות מבצעית עתידית.