אחד הסלוגנים התמוהים והבלתי הגיוניים הוא "כולם תמורת כולם", כלומר, חטופים ישראלים תמורת שחרור רוצחים נתעבים שטבחו בנו. זו סיסמה שנוצרה בבית מדרש של פרסומאים ורעיונאים.

"נתפר למידותיו": בג"ץ דחה את תחולת חוק הנבצרות
בכיר בליכוד למעריב: למרות הכל, כך פסיקת בג"צ משרתת את נתניהו

כלומר, אלה שכוחות הביטחון פעלו ללא לאות תוך סיכון עצמי גבוה כדי ללכדם, ובית המשפט הטיל עליהם הרבה שנות מאסר בישראל, תמורת חפים מפשע שנחטפו מבתיהם. אלה שעשינו הכל כדי להגן על אזרחינו מפני פגיעתם הרעה ישוחררו בשל רעיון נכלולי של רב־מרצחים "לחטוף ככל האפשר" אזרחים וחיילים כדי לשחרר את שליחי החבלה שלו.

מדי פעם עולה שמו של הארכי־טרוריסט הנקלה מרואן ברגותי. איש דמים שטבח בנו. בית המשפט גזר עליו שלושה מאסרי עולם. וגם כיום, מכלאו, הוא מטיף לשנאת ישראל וקורא לבצע פיגועים נגדנו.

תקיפת תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

חבריו המחבלים תובעים שחרורו תמורת חטופים כדי לאותת לכל מחבל שיוצא לדרך שאַל לו לחשוש: חמאס ישחרר אותו בקלות תמורת נשים וילדים שייחטפו ויועברו לעזה. אל לנו לרחם על אכזרים כמו ברגותי ודומים לו, כי היעד שלהם יהיה לגמול לחמאס ולהכות בנו ללא רחמים.

הסיסמה "כולם בעד כולם" מעוררת חלחלה: בתוך "כולם" נמצאים מרצחים שנושאים כמה מאסרי עולם, וגם המרצחים של הנוּחְ'בה מה־7 באוקטובר. כן, גם הם כלולים בתוך "כולם". האם זה הפרס שנעניק ליחיא סנוואר שרצח 1,200 אנשים ביום אחד ביישובינו וחטף 240? "כולם" פירושו אותם מרצחים שחגגו רצח יהודים בשמחת תורה, שרפו בתים ואנשים, ערפו ראשי עוללים, ממש לפני זמן קצר ביותר.

האם  הנושאים כרזות אלה יודעים את מי הם מבקשים לשחרר מכלא? עסקה כזאת פירושה הֵיתר בעתיד לחטוף ולרצוח ביישובינו, כי המרצחים יזכו לחסינות מיידית, להגנה של חמאס שידאג לשחרר אותם כ"גיבורים לאומיים", כמנהיגים לעתיד של מעשי הטֶבח הבאים.

הדרך לשחרר חטופים היא רק באמצעות המשך הלחימה, עד מיטוט חמאס. ההפגנות נגד הממשלה מחזקות את עמדת סנוואר וחמאס ואת קלפֵי המיקוח שלהם.

התקשורת צריכה לראות עצמה כתקשורת ישראלית: עליה לייצג את "הצד שלנו". חיזוק הצד התובע "כולם תמורת כולם" מקשיח את עמדת האויב. סנוואר וחמאס מצפים שההפגנות בסיוע התקשורת יחלישו את הממשלה במשא ומתן הזה, וקבלת הסיסמה "כולם תמורת כולם" נתפסת בעיניהם ניצחון של חמאס: הפסקת הלחימה, זה היעד שלהם.

לטווח הרחוק, קבלת העיקרון "כולם תמורת כולם הוא איום ודאי על קיומה של מדינת ישראל בעתיד. מדובר באובדן כוח ההרתעה של ישראל בעיני העולם כולו, ובעיקר בקרב שכנינו ואויבינו במזרח התיכון.

בן שטרית הוא נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו; חקק הוא משורר