לפני 7 באוקטובר הסבירו לנו קברניטי המדינה שחמאס לא מעוניין בהסלמה, מאחר שמהרגע שהפך לריבון ברצועת עזה - הוא נושא באחריות לקיים חיי שגרה ולדאוג לצורכי אוכלוסייה של שני מיליון בני אדם, ולספק להם מזון, תעסוקה, חינוך, שירותי בריאות וכדומה. אף שהקונספציה הזו קרסה באופן מוחלט, הדרג המדיני ממשיך להחזיק בה בכל הקשור לחיזבאללה ולהתמודדות איתו בגזרה הצפונית.

נסראללה מאיים לשווא? "יש רק שני תרחישים בהם חיזבאללה ייכנס למלחמה מלאה עם ישראל"
חיזבאללה נקלע למצוקה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס | פרופ' אייל זיסר

חיזבאללה הוא יציר כפיו של משטר האייתוללות באיראן, שנועד להפיץ את מהפכת חומייני בעולם ולהשתמש בארגון הלבנוני כזרוע הארוכה שלו במזרח התיכון, ובמיוחד נגד ישראל. כל הפעילויות של חיזבאללה מתואמות באופן ישיר עם משמרות המהפכה באיראן, לרוב בניגוד מוחלט לאינטרס הלבנוני.

נסראללה לא רק מוציא אל הפועל פעולות טרור ברחבי העולם בשליחות איראנית, אלא גם נלחם נגד אויבי המהפכה השיעית בסוריה שנים רבות, סופג קורבנות לא מעטים, מקבל כסף מאיראן ושותף מלא לאידיאולוגיה שיעית קיצונית. חיזבאללה לא מהסס לפגוע בכל העומדים בדרכו ולא מייחס שום חשיבות לחיי אדם בלבנון ובכלל. הארגון הזה הוא האחראי לחיסולו של הפטריוט הלבנוני, ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי, ולפיצוץ הענק של אמוניה בנמל בביירות - שגרם להרג ולהרס של חלק לא מבוטל מהעיר.

מעבר להפעלת חיזבאללה נגד ישראל באמצעות הבעת סולידריות עם חמאס, והטרדות כאלו ואחרות בגבול הצפון, ייעודו האמיתי של חיזבאללה הוא להעניק למשטר האייתוללות את היכולת לתת מכה שנייה, במקרה של עימות ישיר עם ישראל. מצד אחד, האיראנים חוששים ממכה מקדימה של ישראל על טהרן ומערך הגרעין שלה, ומצד שני - הם מתכוננים לשעת השין, קרי תקיפה ישירה מטהרן על ישראל באמצעות טילים בליסטיים.

שעת השין תגיע כשבידי איראן יהיה נשק גרעיני מבצעי זמין. בימים האחרונים הגבירו האיראנים את קצב העשרת האורניום פי שלושה. מדובר בהעשרה של עד 60%, שהיא כמעט ברמה צבאית. במקביל הם שוקדים על תוכנית צבאית, משמע ייצור טילים המסוגלים לשאת אורניום מועשר. להערכתי, מדובר בטווח זמן של בין שנתיים וחצי לשלוש שנים עד שיגיעו למטרה.

כאשר לאיראנים תהיה מטרייה גרעינית, בדומה לזו של קוריאה הצפונית, הם יצטרכו את חיזבאללה. לשם מכוון המאמץ האיראני, הכולל את החות'ים, המיליציות בעיראק ובסוריה, וחוד החנית של המהלך הזה הוא נסראללה. לפיכך, ישראל חייבת להפסיק לשגות באשליות ולחשוב על חיזבאללה כעל ארגון צדקה לבנוני "שדואג" למצבה הכלכלי, הפוליטי והחברתי של המדינה - אלא להפנים שמדובר בזרוע הארוכה של איראן.
אסור לנו לחכות לשעת השין. אין פה בכלל שיקול דעת. יש להפיל מכה חזקה על חיזבאללה, ולגדוע את הזרוע הארוכה של איראן כבר עכשיו.

הכותב הוא יו"ר מפלגת ישראל ביתנו
[email protected]