כל גופי המודיעין בעולם משתמשים במספר מקורות מידע, חלקם גלויים כגון טלוויזיה ורדיו, וחלקם מהאזנה לגורמים סמויים ומוצפנים, שלא ניתן לצותת להם על ידי מערכות אזרחיות. גם בישראל אמונים גופי הביטחון על האזנה למקורות אויב, בעיקר באזור שלנו, אבל גם הרחק מגבולות המדינה, והם כוללים מקורות חיים (סוכנים), אותות (סיגינט), חדירה למחשבים ועוד.

הם העיניים והאוזניים, ותפקידם לתכלל את המידע הגלוי והסמוי המתקבל. ובכן, לפי מקורות זרים וגם ישראליים, המידע החשוב והגלוי על תכנון המתקפה הרצחנית ב־7 באוקטובר היה קיים והופץ, אז איך קרה שישראל כשלה בניתוח המידע? קיימים יחסי גומלין בין התקשורת וגופי המודיעין, והם חשובים לשני הצדדים. למודיעין - הקשר חשוב כדי להחדיר נושאים ורעיונות, ובכך להשפיע על גורמים מסוימים, ולעיתונאים - כדי לדייק בדיווחים ולהביא לקוראים ולצופים את העדכונים האמינים ככל הניתן.

אלא שכאן מתבררת העובדה כי עיתונאים בכירים בתקשורת הזרה מנסים וגם מצליחים להעביר ידיעות לא אמינות וכתבות מחרידות ושקריות על ישראל, שביניהן לבין האמת אין דבר פרט להנדוס תודעה מכוון. הדבר המדהים שהתגלה בבדיקה שערכו שירותי הביטחון הוא כי מקורות המידע שמהם שואבות רשתות תקשורת כגון אל־ג'זירה את דברי הבלע והשקרים המופרכים שהן מהדהדות בכוונת מכוון הם ה"עיתונאים" הקשורים לחמאס ומצוידים באמצעי קשר לווייני ומצלמות וידיאו.

בין השאר, ה"עיתונאים" מנחים צעירים להתחזות לפצועים והרוגים כמיטב מפיקי התיאטרון. עיתונאים מסוימים המועסקים על ידי אמצעי תקשורת זרה בעזה וביהודה ושומרון מתדרכים ויוצרים זירה מעוותת ושקרית. אל־גז'ירה היא גורם חשוב ביותר במפת התקשורת, והמזינה הראשית של עיתונאים לגבי המתרחש בעזה ובאיו"ש.

רבים מהעורכים הראשים בתקשורת המערבית באירופה ובארה"ב, כולל עורכים יהודים בעלי אג'נדה שאינה אוהדת את ישראל, "זורמים" עם הדיווחים המעוותים של עיתונאים טורקים, קטארים ומצרים, ומאמצים את האג'נדה והנרטיב הפלסטיני המועברים בדיווחים לתקשורת העולמית.
אתמול הגיע צוות אל־ג'זירה כדי לצלם בקבוץ בארי, המוכרז עדיין כשטח צבאי והכניסה אליו אסורה. צה"ל אסר את כניסתם. אין ליחס חלילה לכולם דיווחים שקריים ומעוותים, אבל די לצפות ברשתות כמו CNN ,SKY, וכמובן BBC, כדי להבחין בדיווחים החד־צדדיים של חלק מהעיתונאים העובדים בשירותם.