על רקע יום השואה הבינלאומי שיצוין בסוף החודש, משתוללת האנטישמיות נגד יהודים בעולם ונגד מדינת ישראל. במקביל לאירועי שנאה נגד מטרות יהודיות וישראליות, מתמודדת ישראל כעת עם זירת לחימה נוספת ובינלאומית: הטריבונל הבינלאומי בהאג.

הסיכוי האחרון של סינוואר? זו המדינה שהוזכרה כיעד להגליית ראשי חמאס
ישראל צריכה לשלם כל מחיר תמורת שחרור כלל החטופים | אהוד יתום

מאז שיצאנו למלחמת “חרבות ברזל” כדי להילחם על קיומנו, להחזיר את הביטחון ליושבי הדרום והצפון ובעיקר להשיב את החטופים הביתה, תגובת העולם משנה את פניה, ולאחרונה דרום אפריקה הגישה תלונה נגד ישראל על ביצוע פשעי מלחמה ורצח עם ברצועת עזה. היום יתחילו הדיונים בתביעה ועיקר הטיעונים של ישראל צפויים להיות שרצח העם נעשה על ידי מחבלי חמאס כנגד ישראל, ולא ההפך, כפי שנטען בכתב התביעה.

צה"ל פרסם תיעוד של הטבח של המחבלים (צילום :דובר צה"ל,באדיבות דובר צה"ל)

ישראל תציג את השימוש הציני שעושה חמאס בבתי חולים ובבתי ספר המשמשים כמעוזי לחימה וכמקומות לאגירת כלי נשק ולשיגור רקטות; את העובדה שחמאס חרת באמנתו את מחיקתה של ישראל מעל המפה תוך רצח והשמדה של העם היהודי - מטרה שכל מחבל המצטרף לשורות הארגון הרצחני נשבע לה אמונים; שחוקי הלחימה של צה”ל מושתתים על מוסר וטוהר הנשק; ושישראל נתנה לתושבי רצועת עזה התרעה בטרם הפציצה בתים ממולכדים. וזאת במלחמה מול ארגון טרור שטבח בישראלים ללא רחם וחטף תינוקות, משפחות שלמות, קשישים וחולים לעזה. בעוד ישראל מעבירה סיוע הומניטרי לרצועה, החטופים לא זכו ולו לביקור אחד של הצלב האדום.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר השופט אהרן ברק ישמש כשופט הישראלי בהרכב. כניצול שואה, יש לאיש הרבה מה להוסיף. על רקע הביקורת על מינויו, צריך לזכור כי מדובר באירוע ענק ממדים, שמי שלא מבין את משמעותו פשוט עדיף שישב בצד וישתוק. זו חזית המלחמה הרותחת שעיני העולם נשואות אליה. במלחמה זו, אמצעי הלחימה המתקדמים ביותר לצד הצדק והאמת הם בקיאות בחוק הבינלאומי, ידע נרחב, אנושיות, אמפתיה ומעל הכל שכל חריף ואינטואיציה.

אהרן ברק (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אהרן ברק (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

משנפתחה מולנו חזית זו ומששלחנו את נציגינו להילחם בה, עלינו לעמוד מאחוריהם כמו שאנו עומדים מאחורי הצבא ולתת להם גיבוי מלא על מנת שיוכלו להתרכז במשימה. אלו ימים קריטיים ועלינו לקוות שגם בזירה זו ביחד ננצח.