התביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל היא לא פחות מחרפה ותעודת עניות למדינה שחוותה בעצמה שלטון אפרטהייד עד שקיבלה את עצמאותה. דרום אפריקה כיום היא מדינה נגועה בשחיתות, כלכלה מתפוררת בעלת שעורי האלימות המינית והפשיעה מהגבוהות בעולם. דרום אפריקה ומדינות נוספות כמו קולומביה וברזיל התומכות בתביעה הביזארית הזאת הן מדינות מתגמלות ותומכות טרור לא פחות.

פיצוץ בקבינט: 100 ימים למלחמה - המתיחות בין נתניהו לגלנט מגיעה לשיא
העקיצה והסערה: נתניהו נשאל על "חולשתו הפוליטית", ולא נשאר חייב | צפו

דברי ההבל של נציגת דרום אפריקה שסירבה לצפות בסרט הזוועה מהשבעה באוקטובר שאומרת "שמדובר ברצח עם בפלסטינים" היא התגלמות החוצפה ועזות המצח. הגברת לא רואה את הדבשת של ממשלתה ועיניה טחו מראות את הזוועות והטבח הנורא שעולל ארגון החמאס שגם ביים וצילם את המעשים חסרי צלם אנוש.

בעולם הציני של דרום אפריקה היוצרות התהפכו והמדינה שחוותה בעבר שלטון אפרטהייד וההתעללות קשה של השלטון הלבן בשחורים והחתומה  על האמנה הבינלאומית נגד רצח נוהגת היום ממש כמו השלטון הקודם ממנו הם התנערו.

צעדת הזדהות עם ישראל בהאג (צילום :משרד החוץ)

כדי להבין את פשר השנאה היוקדת שדרום אפריקה רוחשת לישראל יש לזכור שגם לישראל יש תרומה מסוימת לאן שהגענו.ישראל תמכה בזמנו בגלוי במשטר האפרטהייד ויצרה איבה שהלכה והתעצמה במהלך חמישים שנים.

למרות זאת נלסון מנדלה לוחם זכויות האדם שהיה חברו הטוב של יאסר עראפת ביקר בישראל ובשלב כלשהו החלו היחסים בין דרום אפריקה לישראל לקבל תפנית חיובית אבל התנועה הלאומית של דרום אפריקה ממשיכה את קו ההתנגדות נגד ישראל והזדהות מלאה עם הפלסטינים.

גם לעובדה שהנשיא הנוכחי סיריל ראמפוזה שמקיף את עצמו בכוהני דת מוסלמים התוקפים את ישראל בצורה ארסית יש חלק בשנאה האובססיבית כלפינו ראמפוזה מדמה את ישראל לנאציזם החדש ואירגוני העובדים שם תומכים ב BDS.

הוא עצמו נקרא לשלטון אחרי שקודמו בתפקיד הודח אחרי שהואשם בשחיתות אבל גם לראמפוזה המיליארדר קופת שרצים לא קטנה, מיליוני דולרים שמקורם לא ברור נגנבו מאחוזתו והוא סרב להסביר את מקור הכסף לראמפוזה רקורד עשיר של ניסיון להתערב בסכסוכים מדממים במדינות אחרות ולחבור למנהיגים מפוקפקים המואשמים בפשעים.

למשל הוא חברו של מנהיג RSF מסודן גנרל מוחמד דגאלו שאנשי המיליציה שלו מואשמים שטבחו אנסו ורצחו בבני עמם במלחמת האזרחים שהתחדשה בסודן וארח אותו בארמונו רק לפני כמה חודשים. את מנהיג סודן לשעבר הדיקטטור עומר אל באשיר שהואשם ברצח עם הוא סרב לעצור למרות הצו הבינלאומי שהוצא נגדו.

ראש שרותי הביון של דרום אפריקה בעבר יהודי בשם רוני קסרילס איש קגב בעברו ושונא ישראל מובהק ביקר את איסמעיל הניה בעזה והניה הוזמן לביקור רשמי בדרום אפריקה. התשתית להידוק היחסים עם החמאס הונחה כבר לפני שנים רבות אבל נשיא דרום אפריקה לקח את השנאה לישראל למחוזות האבסורד ורצון לדחוק את ישראל מחוץ למדינות הלגיטימיות תוך נסיון להדביק לה תווית של הנאציזם החדש.

ישראל למרות זאת נהגה בכפפות של משי במדינה תומכת הטרור הזאת. כתב האישום המופרך שהוגש ע"י דרום אפריקה נגד ישראל הוא לא פחות מכתב אישום נגד דרום אפריקה עצמה ונשיאה המחריש מול פשעים נגד האנושות שנעשו ועדיין נעשים ביבשת השחורה. אחרי השבעה באוקטובר החזירה דרום אפריקה מישראל את צוות השגרירות והצהירה שהיא "בודקת  את המשך היחסים איתנו".

אחרי הפארסה של הגשת התלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג  על ישראל לנתק את היחסים הדיפלומטים עם דרום אפריקה מייד ולהגיש נגדה תלונה לבית הדין הבנלאומי על תמיכה בטרור המוגדר בהאמנה הבינלאומית כפשע.העובדה שחמאס הוגדר כבר כאירגון טרור תקל אולי על ישראל להגיש את התביעה נגד דרום אפריקה.