יאיר אנסבכר יועץ במערכת הביטחון ומומחה צבאי, מחברו של ספר חדש אודות המלחמה הנוכחית "וכארי יתנשא" מסביר מדוע אין סיבה לפתוח כרגע מלחמה בשתי חזיתות, ולמה לא צריך להתרגש מאיום הטילים המדויקים של ארגון הטרור חיזבאללה.

"צריך להגיד לציבור: חיזבאללה יותר חזק מחמאס, זו תהייה מלחמה קשה"
דרמה בלבנון: זהו בכיר חיזבאללה שניצל מחיסול; קרוב משפחתו נהרג | צפו בתיעוד

לדבריו, "לא הייתי פותח חזית בצפון כי כרגע אני חושב שמתנהל פינג פונג, שבו ידה של ישראל על העליונה. הייתי מחזיר את התושבים בחזרה לצפון בדירוג, בהתאם למרחק, הייתי שם על קו המגע כוחות, הייתי מפעיל כוחות קטנים כדי לצוד ולחסל חוליות נ"ט, יש מקומות מסוימים שבהם חוליות הנ"ט יכולות לשגר, כיפות מסוימות, שם הייתי מחכה להם, גורם להם להבין שלא כדי להם לבוא, מבצעים מיוחדים, בלי להתחיל מלחמה גדולה". 

באשר ליכולותיו של כוח רדואן להפתיע את ישראל, הסביר: "רדואן לא יכול לבוא, זו התאבדות לבוא כשאנחנו ערים וכשאנחנו מוכנים, הוא זקוק להפתעה, כמו הנוח'בה, ואם הוא בא זה מצוין כי זה עדיף מאשר לרדוף אחריו בשיחים, שזה מה שהוא רוצה. לא הייתי פותח חזית נוספת, לדעתי זה מזל שהמלחמה לא נפתחה בשתי חזיתות ואין סיבה לקלקל, יש עוד עבודה בדרום שצריכה להיעשות, צריך למצות, יש מחבלים ויש עוד חמאס, יש עוד הישגים שצריך להשיג, בוא נסיים יפה שם, ואז נוכל לרכז משאבים ולהתחיל מלחמה בצפון. היא צריכה לקרות, אבל בזמן המתאים ובמקום המתאים שמתאימים לנו, לא להתגלגל סתם. חיזבאללה כרגע לא רוצה, כי אם הוא היה והיה מוכן לזה ורוצה מלחמה אז הוא כבר היה עושה את זה, הייתה לו הזדמנות ב-7 לאוקטובר, ו-48 שעות אחרי זה הוא היה יכול לעשות את זה, הוא היה יכול לפלוש מהצפון, הוא לא עשה את זה, מהאינטרסים שלו".

בכל הנוגע לחוסר הרצון של חיזבאללה לצאת למלחמה גדולה, אמר: "חיזבאללה חלש, לבנון חלשה, הארגון לא רוצה להכניס את לבנון למלחמה נוספת, וזה הקלף האחרון שנותר בשרוול, בפוקר של איראן שנועד להגן עליה ועל מתקני הגרעין שלה. אם הם יפרצו במלחמה נגדנו, לא נשאר להם עם מה לאיים. עם הטילים שלהם, ישראל חוותה לא מעט מתקפות טילים, זה נשק סטטיסטי, לא צריך להתרגש מזה, כמות הנפגעים הריאלית - היא כמות קטנה, מזערית אפילו, לא עושים מלחמה עם זה, זה לא מה שמשנה מלחמה, טילים ופצצות שיורים מרחוק, וגם לא כטב"מים, זה תבלינים, זה לא עושה מלחמה. בסוף אנחנו מתמודדים עם צבאות מוגבלים, הם אפקטיביים אבל מדובר בכמה עשרות אלפי לוחמים שאם אנחנו היינו עובדים חכם, אפשר להתמודד איתם בלי מלחמה רבתי בצפון".

על איום הטילים מלבנון: "לגבי הטילים המדויקים - יש להם כמות לא ידועה של מדויקים, שהמשמעות של זה שזה יכול לפגוע במתקנים אסטרטגיים, להפיל חשמל, לא נעים אבל לא מפילים מדינה עם זה. הם מאיימים, זה הקלף האחרון שלהם, אבל הם לא מעוניינים בזה יותר מידי, וכרגע צריך לצוד את חוליות הנ"ט, להתמקד בזה, וככל שהחוליות האלה נשחקות נשארים אנשים פחות טובים, ואיכות העבודה נפגעת, צריך לפגוע בהם, והדבר הזה הוא מכין טוב למלחמה, וכמובן חיסול בכירים, פגיעה במפקדות, לגבות מהם מחירים, ואפשר להגביר את זה, זו משוואה שעובדת לטובתנו. אין סיבה לעצור, כל יום פוגעים בהם עוד ועוד - להגביר את האש אבל לשמור על המינון. את המלחמה בצפון צריך להכין ולשמור טוב ולעשות אותה בזמן שמתאים לנו. הנקודות שמהן יורים את הנ"ט הן צפויות, וצריך לאפשר לאנשים לחזור הבייתה. ישראל התנסתה שנים ארוכות בחיים תחת רקטות וטילים, והיו תושבי הדרום, שום דבר לא השתנה, צריך להילחם מלחמה לפחות בצפון זו מלחמה שנותנת לנו זמן שאנחנו צריכים, פוגעת בחיזבאללה, חסכונית ומשרתת אותנו, היא מביאה את הפתרונות שלנו לידי מיצוי ואנחנו טובים יותר מהחיזבאללה, לא רואה כרגע סיבה לשנות את זה".