מיד לאחר שישראל תסכים להקמתה של מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון ובעזה, שני מטר מכפר סבא, יקומו ויבואו הקיצונים שבערביי ישראל וידרשו את הקמתה של פלסטין 2 בגליל, בלוד, ברמלה וביפו. הקיצונים בקרב ערביי ישראל הם בדרך כלל חברי הכנסת הערבים, הן בהווה והן בעבר, שמגלים לא אחת אהדה לחמאס ולחיזבאללה ותומכים במאבקם המזוין של ארגוני הטרור.

שמונה עשורים של שנאה: חשבנו שרוב העולם תומך בישראל - ואז הגיע ה-7 באוקטובר | ד"ר אורית מילר כתב
מדינה פלסטינית בלי הכרה בישראל פירושה מלחמות בלתי פוסקות | דעה

זוכרים את ג’מאל זחאלקה, יו”ר בל”ד לשעבר, המפלגה שהוציאה מתוכה את הבוגד עזמי בשארה, זה שנמלט לקטאר התומכת חמאס, עקב חשד כי ריגל למען חיזבאללה? ובכן אותו זחאלקה הניח כבר ב־2013 הצעת חוק הדורשת אוטונומיה מלאה לערביי ישראל, תוך שהוא מדגיש כי הם מתכוונים גם לדרוש בהמשך זכויות לאומיות ומדיניות, כלומר מדינה פלסטינית בתוככי מה שקרוי הקו הירוק.

רעיון המדינה הפלסטינית ביהודה ושומרון ובעזה הוא רעיון עוועים מסוכן, במיוחד לאחר טבח ה־7 באוקטובר, פרס לחמאס. המדינה שחלילה תקום תעסוק בטרור 24/7 ולישראל יהיה קשה הרבה יותר מבחינה בינלאומית לטפל בטרור הפלסטיני הרצחני, שלא לדבר על הקרבה הבלתי נתפסת למרכז הארץ. עצם העובדה שהרעיון הזה עדיין על סדר היום ובמיוחד לאחר ה־7 באוקטובר, הוא כישלון מדיני מהדהד של מי שמכהן פה כראש ממשלה כבר 15 שנים. נתניהו רק טאטא מתחת לשטיח את הדרישה למדינה פלסטינית, תוך שהוא מחזק את חמאס ומזרים לו מיליוני דולרים, ובמסגרת המדיניות "שב ואל תעשה", לא השכיל לנוכח דחיינותו והססנותו, להעלות יוזמה אחרת שתאיין את הסכנה.

כעת הוא מתרברב כי הוא היחיד שיכול למנוע את הקמתה של מדינה פלסטינית, בעוד שלכולנו זכור כי הוא זה שהסכים לרעיון בנאום בר־אילן, וגם אם אחר כך חזר בו לכאורה, לאורך השנים שב וחזר על הסכמה דומה. יתרה מכך, ב־2020 הסכים שוב להקמתה של מדינה פלסטינית על מלא במסגרת תמיכתו בתוכנית טראמפ. ואם זה לא מספיק, הרי שלפני ימים אחדים, על פי דיווח ב־CNN, לא פסל נתניהו בשיחה עם ביידן את הקמתה של מדינה פלסטינית.

הגיע הזמן שישראל תקעקע את העיוות ההיסטורי הזה, שבמזרח התיכון שבו 22 מדינות ערביות, עדיין יש דרישה למדינה ערבית נוספת, ולא, נאבד את עצמנו לדעת. זכותנו ההיסטורית והמשפטית הבינלאומית היא למדינה יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל המערבית, ועלינו לעמוד על כך. מדינה פלסטינית היא מדינה אחת יותר מדי והפלסטינים כבר הוכיחו לנוכח התנהלותם הברברית והרצחנית, כי אינם מסוגלים לנהל מדינה, לפחות לא בדור הזה.

ואף על פי כן ולמרות הכל, יש לומר כי הפלסטינים למרבה הצער לא ילכו לשום מקום ולכן יש למצוא פתרון שלא יסכן את ביטחון ישראל. צריך ליזום פתרונות יצירתיים ואפשר בהחלט להתחבר ליוזמת ארצות הברית לעסקה כוללת של נורמליזציה עם סעודיה, תוך הדגשה כי זכויות הפלסטינים ימומשו לכל היותר באוטונומיה בשטחי יו”ש בשטחי A ו־B בלבד, תוך סיפוחה של בקעת הירדן, אוטונומיה שתישען על קונפדרציה עם ירדן. תקראו לזה אוטונומיה פלוס או מדינה מינוס, מה שבטוח הוא שמדינה של ממש זו לא תהיה, לא צבא ולא שליטה על הגבולות. השליטה הביטחונית תהיה תמיד בידי ישראל.