בהחלטה של היום, בית הדין הבינלאומי בהאג קבע כי יש סיכוי ממשי כי ישראל 'תבצע מעשה של רצח עם', ולכן יש צורך בצעדי ביניים נגד ישראל, על מנת למנוע זאת. בצעדי הביניים מנה בית הדין מספר דברים. הוא דרש מישראל שתחקור ותעניש אנשים שהסיתו. לשמר את הראיות שיש בהן צורך על מנת לברר האם יש ראיות שישראל מבצעת רצח עם.

למעשה, בית הדין מייצר מסגרת כדי לפקח על ישראל. מדובר בתהליכים שיכולים להימשך שנים. זה לא צפוי להיות הדיווח האחרון, ככל שאנחנו נקיים את הכרעת בית הדין זה יטיל חובות על משרד המשפטים, וגם על הצבא. למשל, נשאלת שאלה טובה עם היועמ"שית תגיש את הדיווח כפי שנדרש.אני צופה שיהיו קולות משמעותיים בתוך משרד המשפטים שיקראו לשתף עם כך פעולה, ומצד שני הדרג הפוליטי הנבחר יתנגד, ויבקש לקעקע את בית הדין כזרוע פוליטית. הדינמיקה לפחות במישור הפלילי, תהיה שיחזרו תקיפות נגד היועצת המשפטית לממשלה, אם היא כאמור תבקש לבצע את הצווים.

במישור הבינלאומי, יש להחלטה משמעות רחבה וקשה נגד ישראל, היא עשויה לסכן סיוע מסוגים שונים שאנחנו מקבלים ממדינות אחרות, או להצמיד לו כל מיני תנאים בנוגע למה נעשה את הסיוע. היא יכולה לסכן יחסים דיפלומטיים של ישראל, כמו גם הסכמי סחר. לסכן השתתפות של ישראל באירועי ספורט, הכל תלוי באופן שבו ישראל תשתף עם כך פעולה".