ראש השב"כ, רונן בר, במהלך מבריק מצידו דרש בתקיפות להקים ועדת חקירה ממלכתית לאלתר, על מנת להפריך ולהפסיק את מסכת השקרים והקונספירציות המטורללות שמפיצים אנשים מהקואליציה כדוגמת טלי גוטליב.

"יש לך הסברים לספק": ראש השב"כ סגר חשבון עם ח"כ גוטליב שהשיבה אש
לאחר סערת גוטליב: מירי רגב פנתה לראש השב"כ, שהשיב לה בנחרצות

לפני יומיים כשנודע דבר הציוץ של גוטליב בטוויטר, תגובתו של רונן בר לא הייתה כה נחרצת. אמנם הוא ציין שלחשוף זהות של עובד בשירות הביטחון כפי שעשתה גוטליב כשדיברה על הקשרים של משפחת שקמה עם שירות הביטחון, היא פגיעה בביטחון המדינה ועבירה פלילית שצריכה להיחקר, אך עשה זאת בשפה רפה ולא חד משמעית. לקח לו יומיים לישון על זה ולחמם מנועים, ואתמול הוא התניע אותם סופית, ודרש להקים מיידית ועדת חקירה ממלכתית.

 יש לציין שהיה זה מהלך גאוני מצידו, הרי כל בר דעת מבין, שכאשר גוטליב ודומיה מפיצים ידיעות כוזבות וכל מיני קונספירציות שקריות, הן מיועדות להתקבע בתודעה הציבורית, בתקווה שאנשים יתחילו להאמין להם, וכך לסייע בידי הממשלה וראשה להסיר מעצמם אחריות למחדל.

בדרישה של ראש השב"כ להקים כבר עכשיו ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את פשר השקרים המופצים על שירות הביטחון, הוא בעצם סנדל את ראש הממשלה, ביודעו שנתניהו לא שש להקים ועדה כזאת, והיה מעדיף ועדה ממשלתית שבעצם אין לה שיניים, כי חבריה נקבעים על ידי הממשלה.

טלי גוטליב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
טלי גוטליב (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

המסר מאחורי הדרישה של רונן בר לנתניהו הוא גאוני: חשבת שאנשים כמו גוטליב או מירי רגב שמהדהדת את דבריה, הם אנשי שלומך, עבדך הנרצעים, שמנסים להגן עליך בכל מחיר, תחשוב שוב. בדבריהם הנלוזים והשקריים, הם רק מזיקים לך, כי עכשיו אני דורש לאור הפצת השקרים של גוטליב, להקים ועדת חקירה ממלכתית, שהיא לא בדיוק משאת נפשך וועדת חקירה שעשויה לחשוף את מחדלך כראש ממשלה. במילים פשוטות נאמר לנתניהו: יצא שכרך בהפסדך. וכאן נרמזת לנתניהו עצה ידידותית: הקף את עצמך באנשים טובים וחכמים שגם באמת ובתמים רוצים בטובתך האישית, וכמו שלא ילקקו לך בכל מחיר, גם לא יפגעו בך בטיפשותם.

כולי פליאה, שפרשני ערוץ 12, יושבי השולחן העגול באולפן החדשות של דני קושמרו, פספסו בדיסקוסיהם, את המהלך המתוחכם של ראש השב"כ והלוואי שימשיך כך, לא רק בכל הנוגע לקואליציה, לראשה ולפטפטניה, אלא גם ובעיקר, בפועלו למען בטחון המדינה ובתכנון נכון וחכם של מהלכי מלחמה, כנגד אויב אכזר ומתוחכם לא פחות.

נתניהו זכה אמש במהדורה, למנה הגונה של ביקורת מצד הפאנליסטים, כל אחד מטעמו הוא. ניר דבורי הפרשן לענייני ביטחון, התריע בסבר פנים חמור יותר מתמיד, שאם ראש הממשלה לא ידון בקבינט הבטחוני בנושא היום שאחרי ולאן פנינו מועדות ומי ישלוט בעזה, הוא בעצם מחבל בהישגי צה"ל ברצועה ומחזיר אותם הרבה צעדים אחורה. תכנון היום שאחרי, דורש זמן ויפה שעה אחת קודם טוען דבורי, ועל ראש הממשלה להתחיל כבר מעכשיו לתכנן את צעדיו המדיניים ולא להתמהמה, אחרת הוא מעכב את התקדמות הצבא במשימותיו.

שאר הפאנליסטים, עסקו, איך לא, בדבריה ההזויים של טלי גוטליב שלפני יומיים צייצה בשנית את תיאורית הקונספירציה לפיה ראש המוסד נפגש עם שקמה דרסלר ממובילות המחאה נגד המהפיכה  המשפטית, ושבעלה שוחח עם סינוואר רב המרצחים כמה ימים לפני האסון ב-7 באוקטובר.  על פי פרשנותו של גיא פלג, טלי גוטליב בציוצה זה, בעצם האשימה את מערכת הבטחון בבגידה שזה דבר שלא יעשה בזמן שלוחמינו מחרפים נפשם בחזית, או באף זמן . פלג ביקש לדייק שמאז שפרצה המלחמה, אף אזרח במדינה לא נחשד או הואשם בבגידה.

קושמרו כינה את דבריה של גוטליב נוראיים. פלג וירון אברהם כינו אותם מטורללים ומסוכנים, בעיקר לאור העובדה שהיא חברה בוועדת הביטחון ויודעת היטיב שאסור לה לחשוף זהותם של אנשי מערכת הביטחון כי בכך היא מסכנת אותם ואת ביטחון המדינה, ודפנה ליאל הבהירה שאם ועדת הביטחון הייתה רוצה, בשנייה וחצי היא יכלה להדיח את גוטליב מהועדה, אך אנשיה מעדיפים להתעלם, ובעשותם כך, הם וראש הממשלה מגבים אותה.

על דעת כל פרשני החדשות, היה מוסכם שלא ייתכן שראש הממשלה לא משתיק את הדברים המזיקים והנלוזים שמשמיעים חברי הקואליציה חדשות לבקרים, כמו אמירות חסרות אחריות ששימשו כעדות נגדנו בבית הדין הבינלאומי בהאג, שלא נחלנו בו ניצחון מזהיר, כי בסופו של יום, הוא לא דחה על הסף את התביעה האבסורדית של דרום אפריקה. ולא רק, אלא קבע שמעתה והלאה, עלינו לכבד צווים מסוימים ולהוכיח לבית הדין שאמנם אנחנו מכבדים אותם.

ועוד באותו עניין של פליטות פה מטופשות מצד חברי הקואליציה, כאשר נשאלים נציגיה על ידי התקשורת מדוע אף אחד מהם לא משתיק את המלעיזים מתוכם שתוקפים את הרמטכ"ל ומערכת הביטחון, הם כולם עונים פה אחד את אותה תשובה, כפי שכנראה הונחו: שמותר לגוטליב ודומיה לשאול שאלות.

תשובה מפוקפקת למדי ולא מספקת יש לציין, כי כשם שיש תשובות אינטליגנטיות, יש גם שאלות אינטליגנטיות ומאתגרות, והשאלה שמירי רגב הפנתה לראש השב"כ,  אם יש אמת בדבריה של גוטליב, לא נמנית עליהן, בעיקר כשהיא יודעת כדוברת צה"ל לשעבר, שמדובר בהבל הבלים ושטויות מצוצות מן האצבע. איך אמר גיא פלג? "אוי לנו שאלה הם נבחרינו".